- Hirdetés -

Ők a közösségi média sztárjai

|

Kasza Tibor trónja nincs veszélyben, már ami a facebookos rajongói számokat tekinti, igaz, tavaly már nem ő volt az, aki a legtöbb új követőt gyűjtötte be magának. A magyar Instagram-toplistát Palvin Barbara vezeti, és már van egymilliós követői táborral rendelkező magyar YouTube csatorna is.

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, amelyet Magyarországon 5,8 millióan használnak. A számokból kitűnik, hogy a fiatalok már inkább az Instagramot használják, hiszen a 18–24 évesek 18,4 százaléka facebookos, míg ugyanezen korosztály 33 százaléka van fent az Instán.

„A Z generáció már inkább aktív az Instagramon, a YouTube-on, a TikTokon, mint a Facebookon, és ezeken a felületeken meg is vannak a saját celebjeik. A többieknek pedig fel kell kötni a gatyát, hogy a fiatalokat, valamint a még vizuálisabb, még tovább egyszerűsödő tartalmak iránt fogékony közönséget is meg tudják szólítani. Nem véletlen, hogy Liptai Claudia, Csonka András vagy Jakupcsek Gabriella is megjelent már az Instán” – mondta el Bradács András, a Front Page Communications vezető tanácsadója.

A hazai Facebook-király továbbra is Kasza Tibor, aki egymilliós rajongótábort gyűjtött össze a közösségi oldalon, ráadásul Majka mögött ő volt az, aki a legtöbb – 56 ezer – új rajongót gyűjtötte 2018. január és 2019. január között. Amennyiben megnézzük a 2018. januári és az idén januári számokat, néhány celebnél meglepődve tapasztalhatjuk a lájkok visszaesését. Például Rubint Rékát tavaly 949 ezren követték, míg az idén 922 ezren, Hoszszú Katinkát a 2018-as 504 ezer helyett 498 ezren. Rajtuk kívül vannak még néhányan, akiknek ugyancsak csökkent a rajongói száma az egy évvel ezelőttihez képest. A Front Page Communications vezető tanácsadója szerint bár minden eset egyedi, két markáns tendencia megfigyelhető. „Az egyik, hogy a Facebook rendszeresen végez takarítást duplikált vagy nem aktív, esetleg rosszindulatú felhasználói fiókok között. A nagy számok törvénye alapján valószínű, hogy a többszázezres rajongótáborokban sok ilyen gyanús account is megbújhat, így ha a Facebook fogja a kaszát, apadnak a fanek. Ehhez hozzájöhet egy-egy magánéleti botrány, megosztó vagy rosszul elsült aktivitás, passzívabb időszak, így az év summája negatív lehet” – fűzte hozzá.

A magyar Instagram-toplista élén továbbra is Palvin Barbara áll, aki az elmúlt évben szintet lépet, ugyanis megugrotta a tízmilliós követői számot, és az idén januárban már 10,3 millió követő kedvelte az általa kitett 1583 poszt valamelyikét. Sőt, az influencerkereso.hu adataiból kiderül az is, hogy az általa posztolt képekhez átlagosan 4271,5 hozzászólás érkezik, azaz Palvin Barbara rajongói igencsak aktívak.

A tavalyi listánkhoz képest Dzsudzsák Balázs is szintet lépett, a válogatott labdarúgó követőinek száma ugyanis átlépte az egymilliós álomhatárt. Mindezt úgy, hogy Palvin Barbarához képest mindössze 218 alkalommal posztolt az oldalon, vagyis nem tartozik a legaktívabb instázók közé, mégis sokan követik a bejegyzéseit.

Míg Palvin Barbarát, valamint Dzsudzsák Balázst az egész ország „ismeri”, és többször is felbukkantak a bulvárújságok címoldalán, addig a magyar instagramos toplista harmadik, negyedik és ötödik helyezettje, a cosplaymodell Enji Night, illetve két divatinfluencer, a modell Andy Csinger, illetve a fitneszsztár Tóth Attila szinte csak az instások számára ismert arc. Mégis, népszerű bejegyzéseiknek köszönhetően több mint félmilliós rajongótábort tudhatnak magukénak.

Egyre inkább előtérbe kerül a videós tartalmak fogyasztása, idehaza több mint négymilliónyian néznek rendszeresen YouTube-videókat. Ennek is köszönhető, hogy a Videómánia oldal elérte az egymillió feliratkozót, és a többi csatorna nézőszáma is töretlenül növekszik.

A YouTube havi regisztrált nézőinek száma a kétmilliárdot közelíti, igaz, ennél biztos többen nézik a videómegosztóra feltöltött filmeket, hiszen ebben az adatban csak azok szerepelnek, akiknek van YouTube-fiókjuk. Az oldalra percenként csaknem 400 órányi videót töltenek fel, és a statisztikák szerint az emberek naponta egymilliárd órányi videót néznek, és ezek több mint a felét mobileszközökről. Tavaly márciusban a magyarok közül 4,34 milliónyian állították, hogy rendszeresen néznek videókat a YouTube-on.

Az elmúlt évben sikerült elérni egy álomhatárt, decemberben ugyanis a Videómánia csatorna elérte az egymillió feliratkozót. A Dancsó Péter által működtetett, vicces filmkritikákat sugárzó oldal 2018-ban 265 ezer feliratkozót gyűjtött, és nemsokára eléri a 300 millió megtekintést is. Dancsó Péter nem csupán a YouTube-on, hanem az Instagramon is aktív, a képmegosztó felületen 357 ezres rajongószámával ő a tizennegyedik legnépszerűbb magyar instás.

A legtöbb feliratkozót begyűjtő Videómánia mögött a második helyen a népszerű slágerek paródiáit elkészítő PamKutya áll. Béla és Pista, azaz Osbáth Márk és Osbáth Norbert több mint 936 ezer feliratkozónál jár, és ők ugyancsak fontosnak tartják az Instagramon való jelenlétet, ahol 307 ezren nézik az általuk kitett fotókat, és ezzel a magyar instások közül a 21. helyet foglalják el. A 2018-as listánkhoz képest változás történt a harmadik helyen, ugyanis a dobogó harmadik fokát Péter Bence zongoraművész foglalja el, aki népszerű slágerek feldolgozásával szerzett rajongókat magának. Több mint 699 ezer feliratkozóval büszkélkedhet, a videóit pedig több mint 951 milliónyian látták.

Baross Gábor

A közösségi média magyar sztárjairól szóló teljes elemzést a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...