- Hirdetés -

Szükség van egyéniségekre – interjú Schiwert-Takács Lászlóval

|

Nem az a siker fokmérője, hogy ki mennyit szerepel a bulvárlapokban – nyilatkozta Schiwert-Takács László a Marketing&Media magazinnak. Az RTL Magyarország marketingkommunikációs igazgatója szerint a YouTube-sztárok televíziós műsorvezetőként lefagynának.

A tavalyi év kumulált nézettségi adatai alapján az RTL-től – a hírműsorokat nem számítva – a Király Péter, Tokár Tomi, Solti Ádám hármas műsorai voltak a legnézettebbek. Ez azt jelenti, hogy sikerül „kinevelni” új sztárokat?

– A sztárok csak ritkán születnek a semmiből, azokat többnyire a tévé vagy a film alkotja. Mindhárman egy-egy sikeres produkcióban szerepelnek napi szinten és részt vettek kiemelkedően sikeres, időszakosan látható műsorokban. A Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz mindegyike erőteljes brand. A Konyhafőnök VIP és a Nyerő páros pedig két elképesztően népszerű műsor volt, ami sokat hozzátett mindhármuk ismertségéhez és népszerűségéhez. És igen, egy tévének dolga és célja új arcokat nevelni, de ehhez sikeres tartalmakra, tehetségre és egyéniségre van szükség.

Van manapság olyan műsorvezető-egyéniség, akiért érdemes megnézni egy adott esetben gyengébb produkciót is?

– Minden tévéműsort komoly előkészítés és alapos szakmai munka előz meg. Ez nem azt jelenti, hogy nem kellenek erős karakterek és nagy tehetségek, inkább azt, hogy számos tévécsatornán láttunk már porig égő formátumokat remek és tapasztalt műsorvezetőkkel. A saját portfóliónkban büszkék vagyunk mindegyik műsorvezetőnkre: Lilura, Ramira, Zsófira, Balázsra, Bencére és a hírek területén dolgozó képernyősökre, Erős Antóniára, Szellő Istvánra, Szabados Ágira, Rábai Balázsra és a Fókusz műsorvezetőire is, mert mindegyikük mögött sok munka, szakmai felkészültség és tehetség van. De a televíziózás nem egyszemélyes műfaj, ez egy csoportos foglalkozás.

A kereskedelmi televíziók és a bulvárlapok között mindig is volt a kapcsolat. Az RTL-hez köthető celebek tavaly kevesebbszer voltak a bulvárlapok címlapjain, mint a TV2-höz kötődők. Volt ebben tudatosság?

– Sikeres produkciót vinni műsorvezetőként vagy sokat szerepelni a bulvárlapok címlapján, e kettő között nincs egyenlőségjel. A sikerességnek nem fokmérője, hogy mennyit szerepel valaki a bulvárlapokban. Ráadásul a felvetés celebekről szól. Az RTL Magyarország kínálatának tudatosan egyre hangsúlyosabb eleme a saját gyártású fikció, azaz a sorozatok. A színészek ma már meghatározó arcai egy tévécsatornának, de jellemzően nem szerepelnek túl sokat a bulvárlapok oldalain. Nincs az a gyenge tartalom, amit el lehet adni azzal, ha egy műsorvezető vagy szereplő a csapból is folyik. És nincs szükség arra sem, hogy ezzel elégessük az arcainkat. Nagyon szeretjük a bulvárt és fontos, hogy együtt dolgozzunk, támogassuk egymás munkáját, de a celebek túlzott szerepeltetése önmagában nem megoldás semmire.

A tavalyi X-Faktorból és a Való világ 9. évadjából kevesen kerültek a bulvárlapok címlapjára. Egyre kevésbé izgalmasak az ezekben a műsorokban szereplők, vagy ennyire kevés az egyéniség közöttük?

– Ezzel csak nyomokban tudok egyetérteni, hiszen mindkét műsornak kiváló volt a sajtója. Ahogyan minden más, úgy a bulvár is átalakul, a print mellett ezen tartalmak miatt még fontosabbak az online/social media megjelenések, amikből van és volt bőven. Ugyanakkor a VV9 még nem ért véget, a szereplők, még be vannak zárva a villába. A tavalyi X-Faktor pedig kiemelkedő siker volt, jobban teljesített, mint az előző két évad. Maga a show nagyon gyakran szerepelt a címlapokon, ha nem is a szereplők sztorijaival, inkább a mentorok és a műsor izgalmas történeteivel. Ugyanakkor igaz az is, hogy a fiatalok ma sokkal tudatosabbak és sokkal jobban óvják a magánszférájukat. Attól, hogy valaki keveset szerepel a bulvárlapokban, még lehet nagyon sikeres és érdekes. Erre a legtökéletesebb példa az X-Faktor tavalyi győztese, az USNK. Az első daluk 6,7 milliós megtekintésnél jár, több mint százezer feliratkozójuk van. Rajongók várják őket visítva minden koncerten. Ennek van igazi értéke a piacon, ez vonzza a támogatókat, ennek van súlya.

Látsz arra esélyt, hogy a YouTube-on sikeres sztár televíziós karriert is befusson?

– Ami közös pont, hogy szükség van gondolatokra és egyéniségre. A nagy képernyőről a kicsire van átjárás, hiszen sok ismert tévés arc vált az elmúlt években sikeres social szereplővé, Szabó Zsófinak, Kiss Ramónának, Istenes Bencének óriási követőtábora van, kifejezetten közösségi felületekre gyártott tartalmakkal és remek eredményekkel büszkélkedhetnek. A másik irányú mozgásra eddig kevés igazán jelentős példa akad. Vannak ígéretes arcok, de többnyire még nagyon fiatalok. Nagyon más képességek és mondanivaló kell a két felülethez és más a két feladat funkciója. A legtöbb sikeres influencer szinte csak saját élményeiről, önmagáról beszél, előtérbe állítva saját magát. A legtöbben egy stúdió színpadán lefagynának. A televíziós műsorvezetés egy szakma, nincs lehetőség egy szövegben mondatonként vágni és még számtalan kívánalomnak kell megfelelni.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...