A Google a barcelonai MWC19 rendezvényen jelentette be Test My Site nevű eszközének teljes megújítását. Az ingyenes eszköz segítségével a vállalkozások tesztelhetik weboldalaik sebességét, és megismerhetik azok bevételre gyakorolt lehetséges hatásait is. Az ajánlott javításokról pedig részletes jelentésből tájékozódhatnak.
2019-ben, 12 évvel a mobilkorszak hajnala után, az okostelefon továbbra is a legszélesebb körben használt platform. Az eszköz elterjedésével gyökeresen megváltoztak internetezési szokásaink, hiszen menet közben most már nemcsak információt keresünk, vagy videót nézünk, hanem egyre gyakrabban vásárolunk is. A vállalkozások számára ezért elsődleges fontosságú, hogy az elvárásoknak megfelelő, gyors és zökkenőmentes mobilélményt biztosítsanak.
“Az online értékesítő vállalkozások számára kulcsfontosságú weboldaluk gyorsasága. Egy másodperces késlekedés a mobilletöltés során, akár 20 százalékos hatással is lehet a konverziós arányra, ami jelentős bevételkiesést is eredményezhet” – mondta Boros Botond, a Google magyarországi marketingvezetője.
A MWC19 alkalmából a Google most ezért újította meg a már 2016 óta működő Test My Site nevű ingyenes eszközét, amely felméri, hogy hány másodpercig tart az adott oldal teljes betöltése mobil eszközön keresztül, valamint, hogy hány látogatót veszít el az adott oldal az esetleges lassú betöltés miatt.
A megújult Test My Site oldal használatával a vállalkozások a következő információkat ismerhetik meg:
Mind a teljes portáljuk, mind az egyéni oldalaik sebességét
A portáljuk/oldaluk gyorsabb vagy lassabb az előző hónaphoz képest
Az oldaluk sebességét a szektor más szereplőihez viszonyítva
Oldaluk sebességének bevételükre gyakorolt lehetséges hatását
Részletes listát az ajánlott javításokkal portáljuk akár 5 oldalához is
Egy teljes jelentést, amit megoszthatnak a csapatukkal
Az új Test My Site-ot használva a vállalkozások oldaluk mobilsebességét egy helyen mérhetik meg, viszonyíthatják másokhoz és javíthatnak rajta – az első lépések a zökkenőmentes mobil élményhez.