- Hirdetés -

Nagyon pörög az online divatpiac

|

2018 az online divatkereskedelem éve volt: a teljes internetes forgalom sokkal jelentősebb mértékben növekedett, mint a hagyományos, fizikai üzletek bevétele – derül ki a Glami Fashion (Re)search kutatásából. 2018-ban 153 milliárd forint volt az elektronikus eladások értéke, 2022-re pedig egy csaknem 12 százalékos növekedés várható, ami így eléri majd a 229 milliárd forintot.

Ez a dinamikus fejlődés nemcsak a jelenlegi szereplők között élesítette a versenyt, de rekordszámú új webshop megjelenését is eredményezte. A kutatás szerint a magyarok továbbra is előszeretettel vásárolnak hagyományos üzletekben, sőt, a fizikai boltokban értékesített divatcikkek száma növekedést mutatott, viszont az elektronikus értékesítés mértéke sem elhanyagolható számadatokat produkált. A generációs különbségeken túl adott webshop tulajdonságai is közrejátszanak abban, hogy az online vásárlást preferáljuk-e, vagy sem. A magyar vásárlók csaknem 87%-a részesíti előnyben a magyar nyelvű webshopokat. A két legfontosabb akadályt az idegen nyelvű webshopokkal szemben a válaszadók abban látják, hogy nem biztosak a termék minőségében, illetve túl bonyolult számunkra a visszaküldési folyamat. Felmerült még aggályként az ismeretlen fizetési módok problémája (23%), illetve a hosszú és drága kiszállítási idő (16-18%). A nemzetközi webáruházak számára a jövőben is kifizetődőnek tűnik, ha a webáruházaikat lefordítják az adott ország nyelvére.

A Fashion (Re)search kutatás szerint a magyar divatpiac jelenlegi három vezető trendje a fenntartható divat, a lokális divatmárkák, valamint a streetwear-hez kapcsolódó sneaker mánia. A Glami vizsgálatából kiderült, hogy a hazai, fenntartható és etikus márkák alacsony ismertsége is az oka annak, hogy kevesebb eladást produkálnak, ez a szám tehát növekedést mutathatna abban az esetben, ha ezek a brandek markánsabb kommunikációval lennének jelen a piacon és több vásárló szerezne tudomást róluk. A legfontosabb szempontok a minőség, valamint az időtállóság a döntési mechanizmusban. Magyarországon a legmagasabb minőséget a dzsekiktől, kabátoktól és cipőktől várjuk el. A GLAMI vizsgálatából kiderült, a magyar vásárlók 67%-a hajlandó többet fizetni fenntartható és etikus termékekért. A régión belül ez az arány Szlovákiában a legmagasabb: 82%, de a régió egyéb területein is bizakodásra adnak okot a számok: Csehországban 76%, Magyarországon 67%, Romániában 65%, Görögországban és Törökországban 64%, Oroszországban 60% költene többet ezekre a termékekre.

A Glami kutatása alapján elmondható, hogy a magyar piacon jelenleg a sportos, streetwear divat dominál, és előszeretettel viselünk ilyen ruhadarabokat a hétköznapokon is. A kutatásban résztvevő divatfogyasztók 60%-a válaszolta azt, hogy szívesen visel ilyen darabokat a sportoláson kívül is. Ha szűkítjük a kört, ugyanez elmondható a sportcipőkkel kapcsolatban is: a sneakereket ma már akár munkába vagy egy-egy elegánsabb rendezvényre is elfogadott viselni. A trend napjainkra az utcákról egészen a luxusmárkák polcáig emelkedett. Ez a legdominánsabban jelen lévő termékkategória ma a piacon, az abszolút favorit, hiszen napjainkban a legtöbb darabot sneakerekből értékesítik, dupláját a második legnépszerűbb termékkategóriának, a szandáloknak. A kutatásban résztvevő divatfogyasztók 60%-a válaszolta azt, hogy szívesen visel ilyen darabokat a sportoláson kívül is. 90%-uk a kényelem miatt választja a sportos stílust, és a válaszadók 35%-a gondolja úgy, hogy ezek a darabokat egyéb alkalmakra is szívesen felveszi.

A Glami Fashion (Re)search projektet hét európai országban végezték el; a vállalat legfőbb célja az, hogy egy reális képet alkosson a divatvásárlás működéséről Magyarországon. A kérdőív által szeretnék megérteni, hogy melyek azok a tényezők, melyek alapján a felhasználók az online vásárlás mellett döntenek, és végül a kosárba helyezik a termékeket. A Glami online közvélemény kutatásában a magyar internetfelhasználók egy reprezentatív csoportja vett részt 1968 emberrel, 2018 októberében. A következő nagyobb volumenű e-kereskedelmi kutatásra 2019 júniusában kerül majd sor.

A 2013-ban alapított Glami egy online divatböngésző, amelynek célja, hogy naponta többmillió magyar vásárlót kössön össze több ezer márkával és webáruházzal egy felületen. A termékek praktikus kategorizálásával és a személyre szabott divatkínálat megalkotásával a Glami jelentősen leegyszerűsíti a divattermékek kínálatának feltérképezését és vásárlását. A többek közt Csehországban, Görögországban, Szlovákiában, Franciaországban, Törökországban, Oroszországban, Németországban, összesen 13 országban jelen lévő platform nem közvetlenül ad el divatcikkeket, hanem összegyűjti a divat webáruházak ajánlatait egy helyen, így gyors és egyszerű vásárlási élményt nyújt. A Glami összesen 25 milliárd forintnyi eladást generált partnereinek 2018-ban.

A Glami Fashion (Re)search nevű kutatása arra vállalkozott, hogy felderíti a legújabb e-kereskedelmi trendeket, miközben a tavalyi évben online értékesített divattermékek kapcsán egy általános, hatékonyan alkalmazható kutatást tesz közzé az online divatpiac helyzetéről. A divatböngésző célja, hogy vizsgálataival segítse az e-kereskedelemben érdekelt médiacégeket, vállalatokat, és pontos adatokkal nyújtson még személyre szabottabb és praktikusabb szolgáltatásokat partnereinek. A Glami a jövőben több hasonló volumenű kutatást végez majd, elsősorban a hazai e-shopoknak és a média képviselőinek egyedi igényei alapján.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...