Összeolvad az Extreme Digital és az eMAG magyarországi leányvállalata – jelentette be Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgatója. A két e-kereskedelmi cég összeolvadásával új társaság jön létre, amelynek központja Budapesten lesz, ahonnan a két vállalat által megkezdett nemzetközi terjeszkedést is felügyelik majd.
Várkonyi Balázs az eseményt bejelentő sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy fúzióról van szó, melynek során egyesítik a két cég erőforrásait. Az így létrejövő társaságban az eMAG anyavállalata, a Naspers 52, míg az Extreme Digital 48 százalékos részesedéssel bír majd. Arról egyelőre nincs döntés, hogyan alakul majd a márkák sorsa, de Várkonyi Balázs szerint logikus lenne mindkét brandet életben tartani. Az erre vonatkozó stratégiát azonban csak akkor kezdik majd kidolgozni, ha az összeolvadási folyamatban elérnek ehhez a ponthoz.
A fúzióról szóló szerződést már aláírták, folyamatban van a Gazdasági Versenyhivatalhoz az engedélyezési kérelem benyújtása. Várkonyi Balázs közlése szerint a harmadik negyedévre várható a tranzakció zárása, az összeolvadás teljes befejezése pedig 2020-ra.
Az egyesülés egyik fő célja a nemzetközi jelenlét megerősítése. Az Extreme Digital jelenleg már 7 külföldi országban van jelen, amelyek a tavalyi 36 milliárd forintos forgalom mintegy 20 százalékát adták. A fúzióval a régió meghatározó kiskereskedelmi vállalata jöhet létre, am hatékonyan veheti fel a versenyt a nemzetközi szereplőkkel is. Az új cég vezetésében az Extreme Digital alapítói vezető szerepet vállalnak majd.