A Lenovo itthon is megmutatta legújabb gamer laptopját, az Y740 modellt. A termék tulajdonságainak részletes bemutatása mellett, egy kerekasztal-beszélgetés során, a márka képviselői és meghívott vendégei a videojáték-használat mögött rejlő motivációkról, a rendszeres gaming tevékenység hosszú távú hatásairól, valamint a játékfüggőségről beszélgettek, ráirányítva a figyelmet a tudatos-videojáték használat előnyeire.
A Lenovo az egyre növekvő hazai esport közösség elkötelezett támogatójaként fontos feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet az egyre aktuálisabb témának számító videojáték-használat hosszú távú hatásaira, amely már nem csak a fiatal generációt, de a felnőtteket is érinti. Ezt figyelembe véve a Lenovo a teljes termékstratégiáját is átalakította.
„A világon jelenleg egymilliárd kétszázezer gamer él, eszerint a Földön minden hetedik ember játszik, akiknek a harminc százaléka 15-35 év közötti, harmincöt százalékuk pedig 35-55 év közötti. Ez a statisztika jól mutatja, hogy mára a gamerek súlypontja áttevődött a nagyon fiatal korosztályról a középkorúakra. Úgy gondoljuk, ez a generáció már nem kizárólag játékra akarja használni a gamer gépét, hanem az is fontos számukra, hogy a munkahelyen, egyetemen is fel tudják vállalni. Ennek érdekében az új Legion termékeink már egy sokkal letisztultabb, elegánsabb dizájnnal rendelkeznek, miközben a teljesítményük csak tovább fejlődött” – magyarázta Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.
Tóth Dániel, az internet és videojátékok világára szakosodott pszichológus arra hívta fel a figyelmet, hogy a felelős videojáték-használat hosszú távon sem okoz gondot, a játékosoknak az egyensúly megtalálásához és a játékfüggőség kialakulásának megelőzéséhez elsősorban tudatosságra van szükség.
„Nem a játékoktól kell férni, az esztelenség, a mértéktelenség az, ami semmiből sem jó. Nagy különbség, hogy egyéb szokásainkhoz, mint például az alkoholfogyasztáshoz már van kultúránk, a gamingre ezzel szemben még csak most kezdjük el kialakítani. A mértéktelenség, tudattalanság és a digitális kultúra hiánya okozza a problémákat, nem maga a játék”. Emellett Dániel kiemelte, hogy a tudatos videojáték-használatnak számos pozitív hatása is lehet, hosszútávon például javíthatja a reakcióidőt, a memóriát, a szem-kéz koordinációt, fejlesztheti a logikát, a multitasking képességet és segítheti a csapatszellem kialakulását. Fiatal korban, a tudatosság mellett, szerinte a legfontosabb, hogy megtaláljuk a digitális eszközök használatának azt a formáját, amivel a szórakozás mellett edukálhatjuk is a gyerekeket.
A kerekasztal-beszélgetés után, a rendezvényen mutatkozott be először a hazai közönség előtt a márka legújabb gamer laptopja, a Lenovo Legion Y740 modell. A gépet Berente László, a Lenovo Consumer üzletágának vezetője mutatta be. László kiemelte, hogy idén a Lenovo még tovább fejlesztette az Y széria modelljeit, annak érdekében, hogy a játékosok igényeinek teljes mértékben megfeleljenek. A most bemutatott Y740 akár NVIDIA® GeForce RTX™ grafikus kártyákkal, akár kilencedik generációs Intel® Core™ i7-es processzorokkal is elérhető az elképesztően gyors játékmenet érdekében, de ugyanilyen megbízható sebességre képes videó szerkesztés, filmnézés, vagy éppen több egyidejű feladat elvégzése közben. A letisztult dizájnnak köszönhetően a 2,2 kg súlyú Y740 laptop vékony, mindössze 20 mm vastag alumíniumházban érkezik. A billentyűzete száz százalékban anti-ghosting, iCUE RGB világítással rendelkezik és 1 ms-nál kevesebb válaszidőt biztosít, ráadásul vízlepergető, hogy a vízcseppeknek is ellenálljon. Továbbá a Lenovo képviselője elmondta, hogy a Legion Y740 a már megszokott Dolby Atmos hangszórórendszerrel rendelkezik, amely részletgazdag, kifinomult hangzást biztosít és az akár 144 Hz-es, Full HD felbontású képernyőjén egyaránt öröm lesz a munka és a szórakozás. Ráadásul a Coldfront kétirányú hűtési technológiája nemcsak jobb hűtést, de halkabb működést is eredményez a használata során.
Az elméleti bemutatót követően a Y740 modellt gyakorlatban is tesztelhették a résztvevők a Lenovo Legion saját gyártású CS:GO pályáján, amelyet az egyik leghíresebb magyar counter-strike játékos, Török Balázs ”Kodiak” készített és mutatott be a közönségnek. A rövid, de annál kiélezettebb reflex játék után egy nem mindennapi digitális fotómontázst is készíttethettek magukról a résztvevők, amely során kiderült, hogyan festenének Lenovo Legion videojáték karakterként.
A bemutató eseménnyel a Lenovo célja az volt, hogy ledöntse a sztereotípiát, hogy a játékok negatívan hatnak a felhasználókra és felhívja a figyelmet a fénykorukat élő videojátékok pozitív hatásaira és a tudatos, felelősségteljes videojáték használat fontosságára.