- Hirdetés -

Megvette az Adamsky felét a Hinora Group

|

Jelentős változást hozhat a hazai ügynökségi piacon a Hinora Group lépése, a társaság ötven százalékos részesedést szerzett az Adamsky reklámügynökségben. Ez az egyik legnagyobb akvizíció a tisztán magyar tulajdonú ügynökségek között az iparág történetében.

A magyar tulajdonú Positive by Hinora Group tavaly ősszel bővült két új tagügynökséggel, de az átalakulás akkor még nem fejeződött be. A most bejelentett akvizícióval párhuzamosan – az Adamsky által behozott értékes márkatranszfert kihasználva – az ügynökségi csoport márkanevét Positive Adamskyra változtatták. Ezzel a cégcsoport forgalma és nyereségessége alapján prognosztizálhatóan dobogós helyen szerepel majd a hazai, piaci alapon működő ügynökségek listáján 2018-ban.

Az idén 18 éves, tisztán magyar tulajdonú, Hinora Group néven indult ügynökség az elmúlt 4 évben a piaci trendeket jelentősen meghaladó növekedésen ment keresztül, a tavalyi évben pedig egy átpozícionálási folyamattal páhuzamosan, dinamikus akvizíciós célokat tűztek ki. Az akkor létrejött Positive by Hinora Group célja az integrált kommunikációs szolgáltatások 360 fokos lefedése volt a full service stratégiai szerepet betöltő Positive Advertisinggal, a digitális megoldásokért és social media feladatokért felelős Positive Digital and Sociallel, valamint a PR megbízásokért felelős Positive PR-rel.

„A Positive by Hinora Group mára már csaknem 70 állandó ügyféllel dolgozik együtt, 2018-as árbevételünk pedig több mint nettó 1,7 milliárd forint volt. Az elmúlt 4 év növekedési üteme jól mutatja, hogy jó úton haladunk, tudjuk, hogy miben vagyunk jobbak és erősebbek a többi reklámügynökségnél és azon dolgozunk, hogy ezt széles körben megismerje a megbízói oldal is. Az Adamsky-val tovább erősödünk szakmailag, szervezetileg, és ügyfélkörileg. A legfontosabb, hogy a Positive Adamskyban rejlő tudást minél több potenciális ügyféllel megismertessük, valamint meglévő ügyfeleinket még eredményesebben tudjuk támogatni céljaik elérése érdekében” – mondta el Hinora Bálint, a Positive Adamsky ügynökségi csoport group managing directora, aki hozzátette: „Egy nagy ügynökségtől az is elvárható, hogy élen járjon az iparági edukációban, ezért mind a cég tulajdonosi és vezetői körének szakmai tevékenységén, mind saját rendezvényeinken keresztül is kiemelten foglalkozunk ezzel.”

Az egyik alapító tulajdonos, Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnökeként azon dolgozik, hogy a szervezet eligazodási pontként szolgálja a marketingszakma hazai fejlődését. A Positive by Hinora Group pedig alapítója és (társ)szervezője a Digital Masters – digitális marketing akadémiának, a Marketing Summit Hungary konferenciának, valamint a tavalyi évben először megrendezett Influencer Festivalnak. Ezek az események a tudásmegosztáson túlmenően lehetőséget adnak a piaci szereplőknek az aktuális szakmai kérdések megvitatására is.

Az Adamsky reklámügynökség 2010-ben jött létre. A teljesen független, magyar tulajdonú cég megalapítása óta összesen 85 szakmai elismerést szerzett. Elnyerték többek között a 2016-os Év BTL-megoldásáért járó LolliPOP fődíjat a Borsodival, 2017-ben díjnyertes Pepsi kampányukkal kerültek a Top PR-kampányok 3. helyére, 2018-ban pedig kategóriateremtőként elnyerték a Prizma Aktualitás és Önreflexió különdíjat Nonfluencer kampányuknak köszönhetően.

A full service ügynökségként működő Adamsky 2016-ban felkerült a PR Toplista 9. helyére, 2017-ben pedig az 5. helyet szerezték meg az éves összesítésben, annak ellenére, hogy a PR csak egy szelete a tevékenységi körüknek. Köszönhető ez annak, hogy az elmúlt években egyre több influencer-együttműködésben vettek részt, 2018-ban pedig már az egyik legnagyobb influencer-portfólióval dolgozott a cég. Ugyanebben az évben az Adamsky-nál is előtérbe került az iparági edukáció, amikor elindították az influencer kommunikáció hazai helyzetének megvitatását sürgető Nonfluencer kampányukat. Főbb ügyfeleik jelenleg az E.ON, a Budapest Airport, a Heineken, a Budapest Park, a Müpa, valamint a Pepsi csoporthoz tartozó üdítő és snack márkák. Az Adamsky ügyvezetője és társtulajdonosa, Vaszary Ádám korábban a Forbes 30/30 listájára is felkerült.

Az újonnan létrejött Positive Adamsky mostantól négy tagügynökséggel működik tovább, közös cégcsoport égisze alatt tevékenykednek, a közös management iránymutatása szerint. Az így létrejövő reklámügynökségi csoport már összesen több mint nettó 2 milliárd forintos árbevétellel rendelkezik.

„A tavalyi évben tettünk először lépéseket a szakmai és szervezeti bővülés irányába tagügynökségek felvásárlásával és létrehozásával, azonban azóta is tudatosan kerestük a lehetőséget arra, hogy egy újabb akvizíció részeként olyan tudás- és kompetenciahalmazzal bővítsük működésünket, amely mind az ügyfeleinket, mind a munkatársainkat inspirálja és motiválja. Hiszünk abban, hogy a Positive Adamsky képes lesz a hazai ügynökségi piacon kialakult status quo-t felkavarni és meglepetésekkel tudunk majd szolgálni friss mindsetünkkel és egészen új megoldásainkkal az iparágban. Célunk, hogy a legnagyobb ügyfeleket tudjuk kiszolgálni, a legnagyobb kihívásokat is tudjuk teljesíteni” – mondta el Hinora Ferenc, a Positive Adamsky ügynökségi csoport társalapító-tulajdonosa.

Az ügynökségi csoport négy tagja: a hosszútávú stratégia alkotásáért felelős, lead ügynökségként funkcionáló Positive Advertising, a Positive Digital and Social, a Positive PR, valamint a márkaaktivációs ügynökségként tovább működő Adamsky, ahol ugyanúgy megmaradtak a régi tulajdonosok is, és az ügyvezető személye sem változik.

Az új cégcsoportban az Adamsky főként integrált márkaaktivációs gondolkodással olyan ügyfelek kommunikációját segíti mostantól, amelyek tudatos márkaépítésen keresztül látványos és hatékony kampányok megvalósításával kívánnak a piacon megjelenni.

„Amikor megkérdezték tőlünk korábban, hogy mi mit tekintünk a csapatunk erősségének, mindig azt emeltük ki, hogy alapvetően idealistaként gondolkozunk, akik még hiszik, hogy munkájukkal kicsit tudják formálni világot. A Positive Adamsky létrejöttével egyértelműen annak az esélyét kaptuk meg, hogy az ügynökségi csoportunk nyújtotta biztonság és erő segítségével ezt a célt meg is valósítsuk, és a teljes piacot jó értelemben ugyan, de provokáljuk” – tette hozzá Vaszary Ádám, az Adamsky alapító ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...