Meglepően sokan aggódnak világszerte a digitális technológiák gyors elterjedése miatt, viszonylag magas azok aránya, akik komoly veszélyeket látnak ebben – derül ki a Dentsu Aegis Network és az Oxford Economics kutatócég közös felméréséből. A fogyasztók kevesebb mint fele gondolja úgy, hogy a szervezeteknél és vállalkozásoknál biztonságban vannak személyes adatai.
A kutatás szerint globális szinten a fogyasztók 44 százaléka tett már lépéseket annak érdekében, hogy csökkentse az adatok mennyiségét, amiket megoszt a világhálón. Emellett a megkérdezettek csak 45 százaléka gondolja úgy, hogy biztonságban vannak a személyes adatai a cégeknél, szervezeteknél, vagyis a fogyasztók több mint felét aggasztja a biztonság kérdése is.
A 24 országban több mint 43 ezer ember bevonásával készült Digital Society Index 2019-ből az is kiderült, hogy a válaszadók egyharmada szerint negatívan hatnak az egészségükre és az életminőségükre a digitális technológiák. Több mint felük, 57 százalékuk aggodalmát fejezte ki a változások rendkívül gyors üteme miatt, és ez az arány egyes országokban – például Brazíliában, Kínában, Indiában – meghaladta a 80 százalékot is.
A megkérdezettek 58 százaléka úgy látja, hogy messze nem tesznek meg mindent a cégek és intézmények annak érdekében, hogy a digitális technológiák előnyei mindenki számára élvezhetők legyenek. A kutatás eredményei alapján egyébként folyamatosan nő a tudatos felhasználók aránya. A válaszadók 80 százaléka jelezte, hogy megszakítaná a kapcsolatot olyan vállalattal, amiről kiderül, hogy nem megfelelően kezelte az adatait, 27 százalékuk telepített reklám blokkoló alkalmazást, 21 százalékuk már korlátozta az interneten, vagy okostelefonnal töltött időt, míg 14 százalékuk szüntette meg közösségi média profilját.
A tanulmány azt is megállapítja, hogy ezek az aggodalmak jócskán túlmutatnak a technológiai vállalatokon és minden cégnek foglalkoznia kell velük, ami szeretné elkerülni, hogy a fogyasztók bizalmatlanná váljanak vele szemben.