- Hirdetés -

Ügynökség után a katedrára: Aczél László a nagy váltásról

|

- Hirdetés -

Hosszú ügynökségi karrier után váltott Aczél László, és jelenleg a SEED Üzleti Iskolában azon dolgozik, hogy a vezetőkből még jobb menedzsereket képezzenek. A Marketing&Mediának adott interjúban beszélt arról, hogyan érzi magát az új feladatkörben, hiányzik-e az ügynökségi világ és persze elemzi kedvenc klubja, az Arsenal esélyeit is.

– Hallom, katedrára álltál. Mit tanítasz?

– A SEED Üzleti Iskolában lettem mentor és faculty. A feladatunk, hogy vezetőkből még jobb vezetőket képezzünk. Olyan eszközökkel, amelyeket nagyon gyorsan el tudnak sajátítani a gyakorlatban, mindezt nagyon sok személyes példával és esettanulmánnyal fűszerezve. Sok hazai és nemzetközi nagy cég közép- és felsővezetői jönnek erre a képzésre, a kurzusok általában 2×3 vagy 3×3 naposak és elég intenzívek.

– Mi az, amit szerinted a mai menedzsereknek mindenképpen meg kéne tanulnia?

– Nagyon egyszerű valójában – a SEED „tananyaga” azt mondja, hogy a mai menedzsereknek fel kell tudni szabadítaniuk a naptárjukban legalább 20-30 százalék időt arra, hogy az embereikkel foglalkozzanak. Ez a vállalat legértékesebb ereje. Fontos, hogy a kollégák a képességeikhez és az erősségeikhez mért feladatokat kapjanak, ezekről rendszeres visszajelzést adjanak és kapjanak. Emellett a határozott és motiváló célok kitűzése is elengedhetetlen. Túl sokszor találkoztam azzal, hogy teljesen túl van zsúfolva valakinek a naptárja, vagy annyira beleásta magát a szakmai kérdésekbe, hogy nem jut ideje semmi másra.

– A program része a személyes coaching és mentorálás is. Mennyire nyitottak a vezetők ezekre a dolgokra?

– Mentorálásra nagyon fogékonyak úgy látom, de a coaching is sokat segít. Bár nagyon különböző területről érkeznek a vezetők, mégis hasonlóak a vezetői problémák, amikkel szembe kell nézniük. Mivel nagyon sokat voltam hasonló helyzetben magam is az évek során, úgy érzem, más szempontból, de sok hasznos tanácsot tudok adni a résztvevőknek bizonyos helyzetek megoldásában, vagy problémák kezelésében.

– Amúgy milyen az élet az ügynökségi világ után? Nem hiányzik? Vagy 20 évig toltad a Young&Rubicam szekerét.

– A saját szekeremet tolom most, ami eléggé furcsa, nagyon más, mint egy multinacionális cég vezetőjeként, de mindenképp jó és felszabadító érzés. Nagyon sok olyan lehetőség talált meg az utóbbi pár hónapban, ami megerősít abban a hitben, hogy van élet a kreatív ügynökségi világon túl és kívül is. Sőt! Kicsit sokféle irányba mozgok most, talán előbb utóbb fókuszálnom kellene, de próbálom megtalálni az egyensúlyt a padel (a tenisz és a fallabda elemeit ötvöző sportág – a szerk.), a tanácsadás és a tanítás közt.

– A nagy váltások után manapság többen is útra kelnek. Minimum körbejárják a Földet vagy lenyomnak egy El Caminot. Te mit léptél?

– Én nem vagyok a magányos utazó típus, a családommal keltünk útra és tettünk egy hosszabb körutat télen. Nem érzek ellenállhatatlan vágyat, hogy egy hátizsákkal nekivágjak valami ismeretlen tájnak. Még tervezek menni pár helyre, főként Kínába, a szülőföldemre, ez hamarosan meglesz szerintem.

– Beszippantott annyira az ügynökségi világ, hogy a közelében maradsz azért? Vagy nagyot lépsz?

– Természetesen nem tudom feladni és elfelejteni, és nem is szeretném az elmúlt 20 év ténykedését, hiszen ehhez értek igazán. A célom, hogy átadjam a SEED-ben mindazt, amit láttam, tanultam, hallottam a menedzsereknek, vezetőknek, hogy tanulhassanak az én jó lépéseimből vagy adott esetben hibáimból is. Ezen felül örülök, hogy tanácsadóként foglalkozhatok emellett marketing, márka és kommunikációs szakmai kérdésekkel is, mert itt érzem, hogy megvan a “flow”.

– Hogy megy a Padel? Tavaly nyitottatok egy Padel pályát Budapesten. Lehet belőle magyar sikersport?

– Lesz! A Premier Padel Club már több száz lelkes játékossal rendelkezik, akik rendszeresen jönnek edzeni, versenyezni. Nagyon jó érzés, amikor hétvégén rendezünk egy versenyt. Ott van 30-40 játékos a családjával, gyerekeivel. Ilyenkor közösen játszunk, sütögetünk, napozunk, beszélgetünk, az egész olyan, mint egy nagy közösség. Jó érzés ide tartozni. Persze a versenyek mellett fontos, hogy sokan kipróbálják a sportot, mert még mindig csak egy szűk réteghez jutott el ez az amúgy nagyon izgalmas sport. De ezen dolgozunk!

– Egész jól megy az Arsenalnak az utóbbi időben. Mit tanácsolnál nekik, mi kell ahhoz, hogy a bajnokság végén is mosolyogjon a kedvenc csapatod?

– Emery nekem bejön, és jó a dinamika most a csapatban. Harmadik helyen állunk a PL-ben, ami szintén nagy eredmény. Hét meccs van hátra, nekünk szerintem egyszerűbb befutónk lesz, mint a többieknek. Szóval irány a BL hely. Aztán pedig meg kell erősíteni a védelmet, kell egy középső védő Mustafi helyett, kell hozni Ramsey helyett egy kreatív irányítót és készen is vagyunk!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....