- Hirdetés -

Ügynökség után a katedrára: Aczél László a nagy váltásról

|

- Hirdetés -

Hosszú ügynökségi karrier után váltott Aczél László, és jelenleg a SEED Üzleti Iskolában azon dolgozik, hogy a vezetőkből még jobb menedzsereket képezzenek. A Marketing&Mediának adott interjúban beszélt arról, hogyan érzi magát az új feladatkörben, hiányzik-e az ügynökségi világ és persze elemzi kedvenc klubja, az Arsenal esélyeit is.

– Hallom, katedrára álltál. Mit tanítasz?

– A SEED Üzleti Iskolában lettem mentor és faculty. A feladatunk, hogy vezetőkből még jobb vezetőket képezzünk. Olyan eszközökkel, amelyeket nagyon gyorsan el tudnak sajátítani a gyakorlatban, mindezt nagyon sok személyes példával és esettanulmánnyal fűszerezve. Sok hazai és nemzetközi nagy cég közép- és felsővezetői jönnek erre a képzésre, a kurzusok általában 2×3 vagy 3×3 naposak és elég intenzívek.

– Mi az, amit szerinted a mai menedzsereknek mindenképpen meg kéne tanulnia?

– Nagyon egyszerű valójában – a SEED „tananyaga” azt mondja, hogy a mai menedzsereknek fel kell tudni szabadítaniuk a naptárjukban legalább 20-30 százalék időt arra, hogy az embereikkel foglalkozzanak. Ez a vállalat legértékesebb ereje. Fontos, hogy a kollégák a képességeikhez és az erősségeikhez mért feladatokat kapjanak, ezekről rendszeres visszajelzést adjanak és kapjanak. Emellett a határozott és motiváló célok kitűzése is elengedhetetlen. Túl sokszor találkoztam azzal, hogy teljesen túl van zsúfolva valakinek a naptárja, vagy annyira beleásta magát a szakmai kérdésekbe, hogy nem jut ideje semmi másra.

– A program része a személyes coaching és mentorálás is. Mennyire nyitottak a vezetők ezekre a dolgokra?

– Mentorálásra nagyon fogékonyak úgy látom, de a coaching is sokat segít. Bár nagyon különböző területről érkeznek a vezetők, mégis hasonlóak a vezetői problémák, amikkel szembe kell nézniük. Mivel nagyon sokat voltam hasonló helyzetben magam is az évek során, úgy érzem, más szempontból, de sok hasznos tanácsot tudok adni a résztvevőknek bizonyos helyzetek megoldásában, vagy problémák kezelésében.

– Amúgy milyen az élet az ügynökségi világ után? Nem hiányzik? Vagy 20 évig toltad a Young&Rubicam szekerét.

– A saját szekeremet tolom most, ami eléggé furcsa, nagyon más, mint egy multinacionális cég vezetőjeként, de mindenképp jó és felszabadító érzés. Nagyon sok olyan lehetőség talált meg az utóbbi pár hónapban, ami megerősít abban a hitben, hogy van élet a kreatív ügynökségi világon túl és kívül is. Sőt! Kicsit sokféle irányba mozgok most, talán előbb utóbb fókuszálnom kellene, de próbálom megtalálni az egyensúlyt a padel (a tenisz és a fallabda elemeit ötvöző sportág – a szerk.), a tanácsadás és a tanítás közt.

– A nagy váltások után manapság többen is útra kelnek. Minimum körbejárják a Földet vagy lenyomnak egy El Caminot. Te mit léptél?

– Én nem vagyok a magányos utazó típus, a családommal keltünk útra és tettünk egy hosszabb körutat télen. Nem érzek ellenállhatatlan vágyat, hogy egy hátizsákkal nekivágjak valami ismeretlen tájnak. Még tervezek menni pár helyre, főként Kínába, a szülőföldemre, ez hamarosan meglesz szerintem.

– Beszippantott annyira az ügynökségi világ, hogy a közelében maradsz azért? Vagy nagyot lépsz?

– Természetesen nem tudom feladni és elfelejteni, és nem is szeretném az elmúlt 20 év ténykedését, hiszen ehhez értek igazán. A célom, hogy átadjam a SEED-ben mindazt, amit láttam, tanultam, hallottam a menedzsereknek, vezetőknek, hogy tanulhassanak az én jó lépéseimből vagy adott esetben hibáimból is. Ezen felül örülök, hogy tanácsadóként foglalkozhatok emellett marketing, márka és kommunikációs szakmai kérdésekkel is, mert itt érzem, hogy megvan a “flow”.

– Hogy megy a Padel? Tavaly nyitottatok egy Padel pályát Budapesten. Lehet belőle magyar sikersport?

– Lesz! A Premier Padel Club már több száz lelkes játékossal rendelkezik, akik rendszeresen jönnek edzeni, versenyezni. Nagyon jó érzés, amikor hétvégén rendezünk egy versenyt. Ott van 30-40 játékos a családjával, gyerekeivel. Ilyenkor közösen játszunk, sütögetünk, napozunk, beszélgetünk, az egész olyan, mint egy nagy közösség. Jó érzés ide tartozni. Persze a versenyek mellett fontos, hogy sokan kipróbálják a sportot, mert még mindig csak egy szűk réteghez jutott el ez az amúgy nagyon izgalmas sport. De ezen dolgozunk!

– Egész jól megy az Arsenalnak az utóbbi időben. Mit tanácsolnál nekik, mi kell ahhoz, hogy a bajnokság végén is mosolyogjon a kedvenc csapatod?

– Emery nekem bejön, és jó a dinamika most a csapatban. Harmadik helyen állunk a PL-ben, ami szintén nagy eredmény. Hét meccs van hátra, nekünk szerintem egyszerűbb befutónk lesz, mint a többieknek. Szóval irány a BL hely. Aztán pedig meg kell erősíteni a védelmet, kell egy középső védő Mustafi helyett, kell hozni Ramsey helyett egy kreatív irányítót és készen is vagyunk!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....