- Hirdetés -

Ügynökség után a katedrára: Aczél László a nagy váltásról

|

- Hirdetés -

Hosszú ügynökségi karrier után váltott Aczél László, és jelenleg a SEED Üzleti Iskolában azon dolgozik, hogy a vezetőkből még jobb menedzsereket képezzenek. A Marketing&Mediának adott interjúban beszélt arról, hogyan érzi magát az új feladatkörben, hiányzik-e az ügynökségi világ és persze elemzi kedvenc klubja, az Arsenal esélyeit is.

– Hallom, katedrára álltál. Mit tanítasz?

– A SEED Üzleti Iskolában lettem mentor és faculty. A feladatunk, hogy vezetőkből még jobb vezetőket képezzünk. Olyan eszközökkel, amelyeket nagyon gyorsan el tudnak sajátítani a gyakorlatban, mindezt nagyon sok személyes példával és esettanulmánnyal fűszerezve. Sok hazai és nemzetközi nagy cég közép- és felsővezetői jönnek erre a képzésre, a kurzusok általában 2×3 vagy 3×3 naposak és elég intenzívek.

– Mi az, amit szerinted a mai menedzsereknek mindenképpen meg kéne tanulnia?

– Nagyon egyszerű valójában – a SEED „tananyaga” azt mondja, hogy a mai menedzsereknek fel kell tudni szabadítaniuk a naptárjukban legalább 20-30 százalék időt arra, hogy az embereikkel foglalkozzanak. Ez a vállalat legértékesebb ereje. Fontos, hogy a kollégák a képességeikhez és az erősségeikhez mért feladatokat kapjanak, ezekről rendszeres visszajelzést adjanak és kapjanak. Emellett a határozott és motiváló célok kitűzése is elengedhetetlen. Túl sokszor találkoztam azzal, hogy teljesen túl van zsúfolva valakinek a naptárja, vagy annyira beleásta magát a szakmai kérdésekbe, hogy nem jut ideje semmi másra.

– A program része a személyes coaching és mentorálás is. Mennyire nyitottak a vezetők ezekre a dolgokra?

– Mentorálásra nagyon fogékonyak úgy látom, de a coaching is sokat segít. Bár nagyon különböző területről érkeznek a vezetők, mégis hasonlóak a vezetői problémák, amikkel szembe kell nézniük. Mivel nagyon sokat voltam hasonló helyzetben magam is az évek során, úgy érzem, más szempontból, de sok hasznos tanácsot tudok adni a résztvevőknek bizonyos helyzetek megoldásában, vagy problémák kezelésében.

– Amúgy milyen az élet az ügynökségi világ után? Nem hiányzik? Vagy 20 évig toltad a Young&Rubicam szekerét.

– A saját szekeremet tolom most, ami eléggé furcsa, nagyon más, mint egy multinacionális cég vezetőjeként, de mindenképp jó és felszabadító érzés. Nagyon sok olyan lehetőség talált meg az utóbbi pár hónapban, ami megerősít abban a hitben, hogy van élet a kreatív ügynökségi világon túl és kívül is. Sőt! Kicsit sokféle irányba mozgok most, talán előbb utóbb fókuszálnom kellene, de próbálom megtalálni az egyensúlyt a padel (a tenisz és a fallabda elemeit ötvöző sportág – a szerk.), a tanácsadás és a tanítás közt.

– A nagy váltások után manapság többen is útra kelnek. Minimum körbejárják a Földet vagy lenyomnak egy El Caminot. Te mit léptél?

– Én nem vagyok a magányos utazó típus, a családommal keltünk útra és tettünk egy hosszabb körutat télen. Nem érzek ellenállhatatlan vágyat, hogy egy hátizsákkal nekivágjak valami ismeretlen tájnak. Még tervezek menni pár helyre, főként Kínába, a szülőföldemre, ez hamarosan meglesz szerintem.

– Beszippantott annyira az ügynökségi világ, hogy a közelében maradsz azért? Vagy nagyot lépsz?

– Természetesen nem tudom feladni és elfelejteni, és nem is szeretném az elmúlt 20 év ténykedését, hiszen ehhez értek igazán. A célom, hogy átadjam a SEED-ben mindazt, amit láttam, tanultam, hallottam a menedzsereknek, vezetőknek, hogy tanulhassanak az én jó lépéseimből vagy adott esetben hibáimból is. Ezen felül örülök, hogy tanácsadóként foglalkozhatok emellett marketing, márka és kommunikációs szakmai kérdésekkel is, mert itt érzem, hogy megvan a “flow”.

– Hogy megy a Padel? Tavaly nyitottatok egy Padel pályát Budapesten. Lehet belőle magyar sikersport?

– Lesz! A Premier Padel Club már több száz lelkes játékossal rendelkezik, akik rendszeresen jönnek edzeni, versenyezni. Nagyon jó érzés, amikor hétvégén rendezünk egy versenyt. Ott van 30-40 játékos a családjával, gyerekeivel. Ilyenkor közösen játszunk, sütögetünk, napozunk, beszélgetünk, az egész olyan, mint egy nagy közösség. Jó érzés ide tartozni. Persze a versenyek mellett fontos, hogy sokan kipróbálják a sportot, mert még mindig csak egy szűk réteghez jutott el ez az amúgy nagyon izgalmas sport. De ezen dolgozunk!

– Egész jól megy az Arsenalnak az utóbbi időben. Mit tanácsolnál nekik, mi kell ahhoz, hogy a bajnokság végén is mosolyogjon a kedvenc csapatod?

– Emery nekem bejön, és jó a dinamika most a csapatban. Harmadik helyen állunk a PL-ben, ami szintén nagy eredmény. Hét meccs van hátra, nekünk szerintem egyszerűbb befutónk lesz, mint a többieknek. Szóval irány a BL hely. Aztán pedig meg kell erősíteni a védelmet, kell egy középső védő Mustafi helyett, kell hozni Ramsey helyett egy kreatív irányítót és készen is vagyunk!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA