- Hirdetés -

Szorossá vált a verseny az RTL és a TV2 között

|

- Hirdetés -

A 18-49 éveseknél és főműsoridőben is beérte a TV2 Csoport az RTL Magyarországot. Az RTL Klub mögött pedig már csak 1,1 százalékpont a TV2 lemaradása. A mi kis falunk egyszerre két csatornán is a legnézettebb műsor volt.

Egyik hétről a másikra szorosabbá vált az RTL Klub és a TV2, valamint a két nagy csatornacsoport közötti verseny. A korábbi hetekben a 18-49 éveseknél és teljes napon vezetett a TV2 Csoport, viszont a főműsoridőben tartották előnyüket az RTL-es televíziók. Viszont múlt héten a főműsoridőben fej fej mellett végzett a két nagy csatornacsoport, mindketten 25,9 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet. A 18-49 éveseknél és teljes napon pedig továbbra is vezet a TV2 Csoport, miután 22,9 százalékos share-t produkáltak az RTL Magyarország 21,1 százalékával szemben.

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna között is kisebb lett a különbség. A korábbi héthez képest az RTL Klub share-je 1,6 százalékponttal csökkent, a TV2-é 0,8 százalékponttal nőtt, a differencia így mindössze 1,1 százalékpontot tett ki. Méghozzá abban az összevetésben, ami az RTL Klub fő erőssége: azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

A héten belül a hétköznap estéket, valamint a szombat estét nyerte az RTL Klub. Igen nagy előnyük volt a szombati főműsoridőben (RTL Klub – 15,8%, TV2 – 6,5%). Viszont vasárnap hasonló arányban kikaptak a TV2-től (TV2 – 15,3%, RTL Klub – 7%). Az RTL Klubon a vasárnap esti Star Wars filmek nagyon nem működnek, hetek óta lehúzzák a csatorna aznapi eredményét.

15. hét / 14. hét / 13. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,2% / 14,8% / 15,5%
TV2 – 12,1/ 11,3% / 12,7%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (15. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 16,8% (19,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8% (19,9%)
Drága örökösök – 17,7% (19,6%)
Barátok közt – 13,8% (15,7%)

TV2
Tények – 13,7% (11,7%) – hétfőtől vasárnapig
Exatlon Hungary – 15,2% (15,4%)
Pénzt vagy éveket – 6,2% (8%)

Múlt héten mindegyik állandó hétköznap esti RTL-es műsor közönségaránya csökkent egy kicsit, viszont még így is bőven megugrották a csatornaátlagot. S ez nemcsak a Fókusznak és a Drága örökösöknek, hanem a Barátok köztnek is sikerült.

A Berényi klán szappanoperája utáni sávban futó műsorok közül a Cápák között volt a legsikeresebb a maga 11 százalékos közönségarányával, majd Doktor Murphy (10,4%), Gyertek át (9,3%), Isten veled, Magyarország (9,1%), Toplista (7,8%) és Alvilág (6,4%) a sorrend.

A TV2 sajnálhatja, hogy véget ér az Exatlon, mert múlt héten is nagyon stabilan teljesített a műsor. A heti 15,2 százalékos átlaguk 3,1 százalékponttal haladta meg a csatornaátlagot, ráadásul úgy, hogy az RTL Klub legerősebb napi tartalmaival szemben futott. Ezt a jó eredményt azonban nem tudta átörökíteni a Pénzt vagy évekre, ami ugyanolyan pocsék share-t produkált, mint év elején a reaktivált Legyen Ön is Milliomos.

Annyira azért múlt héten sem kavarodtak meg az erőviszonyok, hogy ne A mi kis falunk legyen a legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél (353 ezer néző) és a teljes lakosságnál (865 ezer néző).

A 18-49 évesek körében a hét második legnézettebbje a TV2-n vasárnap este műsorra tűzött Kellékfeleség című film volt, amire 299 ezren voltak kíváncsiak, a harmadik pedig a keddi Drága örökösök 270 ezer nézővel.

A 18-49-es toplistára az M4 Sport egyik műsora is felkapaszkodott, a múlt szerdai Bajnokok Ligája meccs a kereskedelmi célcsoportnál 148 ezres nézőszámot produkált, a teljes lakosságnál pedig 385 ezret. A vasárnapi Forma-1 futam egyébként nem sokkal maradt el a meccstől, ugyanis a 18-49 éveseknél 143 ezer, a teljes lakosságnál 379 ezer nézőt vonzott.

A teljes lakosságos toplistán A mi kis falunkat a Drága örökösök követi 808 ezres nézettséggel. Ennél a célcsoportnál a TV2 legnézettebb műsora a péntek esti Tények volt 695 ezer nézővel.

A mi kis falunk sikerét egyébként jól mutatja, hogy még a másodvirágzása is igen jó nézettséget hoz. A sorozat Coolon futó ismétlése múlt héten a 18-49 éveseknél (109 ezer néző) és a teljes lakosságnál is (204 ezer néző) a csatorna legnézettebb műsora volt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Egyre öregebbek a hazai autók

Számos cikk foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, hogy egyre öregebbek a magyar autók, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb egy autó, annál több kilométert tett meg. A használt autók eladásából a lehető legnagyobb hasznot...

Ezt tudják a legújabb Nokia mobilok

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat bemutatta legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből....

Együttműködik a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd...

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...