Design START néven indított mentorprogramot a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), melynek célja a tehetséges dizájnerek szakmai támogatása, ezáltal sikeres magyar dizájnmárkák létrejöttének elősegítése. Az MDDÜ 2018-as megalakulása óta folyamatosan arra törekszik, hogy megfelelő szakmai támogatást biztosítson az iparág szereplőinek, ezáltal elismertté tegye a magyar dizájnipart, mind a hazai, mind a külföldi piac számára.
A mentorprogram kialakítása során az ügynökség kiemelten fontosnak tartotta mind a hazai iparági szereplők, mind a szakma bevonását, ezáltal egy olyan egyénre szabott képzési program kialakítását, mely az induló dizájnerek és a régóta a szakmában működő tervezők számára is hosszútávú fejlődési lehetőséget biztosít.
A design START nevet viselő projekt célja az üzletfejlesztéshez elengedhetetlen tudás átadása a dizájnereknek, amelyet személyre szabott formában kapnak meg, valamint a szakmában ismert és elismert mentorok segítségével tudják feldolgozni és gyakorlatban alkalmazni az elhangzott értékes információkat. A mentorprogram célja, hogy támogassa azokat a dizájnereket, amelyek képesek olyan magas színvonalú tárgyak megalkotására, melyek nemzetközi kereskedelmi kiállításokon való megjelenésre is alkalmasak, valamint tovább erősítik a Magyarország kimagasló kreativitásáról alkotott általános képet. – fogalmazott Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.
A szakmai szempontok alapján kiválasztott mentorok – Halasi Rita Mária (dizájnszakértő, tanácsadó, kurátor), Dr. Cosovan Attila Róbert (Ferenczy-díjas tervezőművész, a Budapest Corvinus Egyetem professzora és társalapítója a coandco.cc kreatív műhelynek), Balogh Elenonóra (Ferenczy Noémi-díjas üvegművész, designer, restaurátor, műemléki restaurátor szakértő), Wilheim Gábor (Kanizsa Trend Kft. ügyvezető igazgató, Magyar Bútor és Faipari Szövetség elnöke), Timár Gigi (tudásmenedzsment vezető, BGE Budapest Lab), Szabó Barnabás (közgazdász, befektetési szakember), Hoffmann Petra (dizájnteoretikus, Stilblog és Stilshop alapítója) – szakmai tapasztalatának köszönhetően pontosan látják a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit.
A mentorprogram első lépéseként, a workshopok fókuszában olyan témák állnak, melyek elengedhetetlenek az adott márka fejlődéséhez, mint például az üzleti tervezés, a finanszírozás, a kommunikáció alapjai, a marketing és digitális technológia, a márkaépítés és a dizájnkommunikáció, valamint jogi témakörök. Az interaktív előadások után minden mentoráltnak saját felkészültségi szintjéhez mérten kell az adott projekthez kapcsolódó feladatot megoldania, melyhez szakmai támogatást nyújtanak a mentorok is.
A programban részt vevő dizájnerek – a 4MS design, az UPLUX, Fű Borbála, a Fülöp Fruzsina Design, a Paper Up!, Bárány Anna és a PDSIGN – olyan tehetségek, akik a mentorprogram elvégzése után képesek lesznek hazai és nemzetközi szinten is elismert márkákká válni.