- Hirdetés -

Így lehetsz influencer

|

A fiatal generáció 24 százaléka szeretne influencerré válni – derül ki a Be Social tinédzserekről szóló felméréséből. De a felnőttek számára is vonzó lehetőség lehet, hogy videóikkal hírnévre tegyenek szert, vagy hogy megmutathassák a világnak kreativitásukat és élményeiket. Ám ma ehhez már nem feltétlen elég egy webkamera és kreativitás, komolyabb technológiai felkészültség is kell hozzá. Kérdés, hogy pontosan milyen.

Minden attól függ, ki mit akar bemutatni a világnak. Ha a kamera előtt mesélős tartalmaknál az élmezőnybe akarunk tartozni, több eszközre – és otthonunk komplett átrendezésére – lehet szükség a minőségi kontent elkészítéséhez. Mikrofonok, lámpák, derítők, sőt, akár greenbox technológia… De ahhoz, hogy valaki sikeres és látványos videókkal nyűgözze le a közönséget, nem mindenképpen kell egy teljes stúdiót felépítenie. Sok influencer úgy vált híressé, hogy elhagyta a négy falat és inkább a szabadban kezdett el tartalmat gyártani, megmutatva a világnak, hogy éppen miként fedezi azt fel, vagy éppen hogyan sportol. Ebben az esetben csupán egy darab felszerelhető akciókamerával már könnyedén lehet meghökkentőbb felvételeket is készíteni, amik önmagukban is elég kreatívvá teszik az anyagot.

Márpedig az aktuális influencer trendek alapján csak az készüljön erre a pályára, akinek nemcsak a történetmeséléshez, hanem a képi megjelenítéshez is van kellő tudása. Erre a Z generáció tagjai pedig törekszenek is, hiszen ahogy egy aktuális kutatásból kiderült, minden negyedik maga is az influencer pálya gondolatával kacérkodik.

Az influencerek nemcsak minőségben mutatnak példát, hanem a technológiában is. A tinédzserek 40%-a vásárolt már a véleményvezérek hatására, de érdemes belegondolni, hogy itt csak azokról a termékekről és szolgáltatásokról van szó, melyeket az influencerek konkrétan reklámoznak. Minden bizonnyal az általuk használt technológiák, eszközök és felszerelések is fontos inspirációul szolgálnak a tiniknek, főleg, ha azok olyan látványos és jól felismerhető felvételeket készítenek, mint az akciókamerák.

Mindennek érdekes hosszú távú eredménye is lehet: a Z generáció tagjai már jobban fel tudják mérni, hogy milyen technológiára van szükségük a minőségi, látványos és kreatív tartalmak elkészítésére, és ha mindezeket beszerzik, egy sokkal magasabb szinten lépnek be a YouTuberek világába. Vagyis van hova felzárkóznia az idősebb korosztálynak.

Az akciókamera náluk ugyanolyan értékes eszköz, mint az okostelefon

Ez leginkább azok számára lehetőség, akik szeretnek folyamatosan mozgásban lenni. A közösségimédia-követők meggyőzéséhez akcióra, méghozzá sok-sok akcióra van szükség. Ezek megjelenítéséhez az akciókamerák szerepe felértékelődik, a fiataloknak a komplexebb kamerák drágák és méretük miatt körülményesen kezelhetők, a mobiltelefonokat pedig nem erre a célra találták ki.

Ám nem mindegy, milyen akciókamerát választunk. A megannyi típus ugyanis különböző lehetőségeket kínál. Jó hír, hogy már a legegyszerűbb modellek is tökéletesek lehetnek bármilyen sporthoz vagy kültéri tevékenységhez – például kirándulásokhoz, bulizáshoz. Mivel a kamerák alapvető előnye apró méretük, kis súlyuk és ebből eredő mobilitásuk, egy biciklitúra, hegymászás vagy pusztán egy városi lődörgés során is használhatók. Ám emelhetjük a tétet! A vízálló tokkal járó modellek búvárkodás közben nyújthatnak kiváló lehetőséget arra, hogy kivételes felvételeket készítsünk velük, a panoráma és 360 fokos opciókat kínáló kamerák pedig akkor használhatók igazán, ha egy magaslati nézőpontból készítünk felvételeket.

A közösségi média hajtja az eladásokat

“Ha az influencereink bármilyen utazásra indulnak, alapvető, hogy visznek magukkal akciókamerákat, mert ezekkel tudnak felvételeket készíteni a kalandjaikról. Ráadásul mozgás közben sem kell meg-megállniuk és a kamerabeállításokon igazítaniuk, hiszen egyetlen gombnyomással mindent kiváló minőségben tudnak rögzíteni. Így kötetlenebb lesz az élmény is, ami egy, az online közösségi térben „nagyot futó” videó egyik titka.” – mondja Joanelli Tamás, a közösségi médiafelületek menedzselésére szakosodott kreatív csapat, a Be Social kft. ügyvezetője.

Az akciókamerák felfutása a kereskedelemben is érzékelhető. Egy korábban értékesítési szempontból szezonális árucikkről beszélhetünk. Ezt már Papp Balázs, a legnagyobb műszaki áruházlánc, a MediaMarkt területért felelős kategóriamenedzsere mondja. „2016-ban 40-50, tavaly is még közel 10-20 százalékos forgalomnövekedést regisztrálunk ennél a műszaki terméknél. Megfigyeltük, hogy a karácsonyi időszakot követően a májustól júliusig tartó időszakban ugrik meg leginkább az értékesítés, ami egyértelműen összecseng az egyik legnépszerűbb video megosztón megfigyelhető tartalommegosztási csúcsidőszakkal – és az iskolai szünidő kezdetével.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...