A Richter Gedeon esemény utáni tablettájának nemzetközi gyógyszerész programja – amelyet a Progressive Reklámügynökség készített – lett a legkreatívabb OTC kampány a Nicholas Hall konferencia versenyén.
A Nicholas Hall konferencia versenye az egyetlen olyan, világszerte ismert, nemzetközi pályázat, amelyen kizárólag vény nélkül kapható termékek indulhatnak kommunikációs kampányaikkal. A Richter gyógyszerész programja olyan pályázók előtt nyert, mint például a második helyezett GlaxoSmithKline és a bronzérmes holland páros, a Medical Brands és a Vemedia.
A díjat a Richter Gedeon részéről Krassovics Miklós, Nemzetközi Termékmenedzser vette át április elején, Bécsben, aki elmondta: „A programunk valóban egyedülállónak számított a bemutatott OTC kampányok között, amelyek főként a fogyasztókra összpontosítottak, és klasszikus csatornákon, a televízióban vagy digitálisan jelentek meg. Mi viszont a gyógyszerészeket helyeztük a középpontba és a programot is nekik szántuk. Számtalan személyes videóinterjút készítettünk több országban a gyógyszerészekkel, hogy megismerjük a sürgősségi tabletta kiadása közben megtapasztalt, legemlékezetesebb történeteiket és más gyógyszerészeknek szóló tanácsaikat. A Richter munkatársai ezekkel a videókkal látogatnak el a gyógyszertárakba, ahol valós párbeszéd alakulhat ki a témában az ott dolgozókkal. Mi nemcsak a bajba jutott hölgyeknek kínálunk megoldást, hanem a gyógyszerészeknek is, akik szemtől-szembe találkoznak a segítséget kérő nőkkel.”
Ezt a nemzetközi kampányt egy magyar ügynökség, a Progressive Reklámügynökség készítette. „A munkánk során éreztük a felelősség súlyát, hogy egy piacvezető gyártó kiemelt készítményéről van szó, másrészt itt egy olyan nemzetközi edukációs programról van szó, ami nem is hasonlít a szokványos eladásösztönző kampányokhoz. Ebben az esetben a Richter egyfajta kommunikációs csatornát biztosít a gyógyszerészek számára, hogy valódi párbeszéd induljon közöttük erről a kényes témáról, és az elkészült videók valós segítséget jelentsenek számukra. A munkájuk emberi oldalát próbáltuk bemutatni a videókon keresztül, azt a pillanatot, amikor személyesen találkoznak egy bajba jutott nővel. Ez a találkozás ugyanis sokkal többről szól, mint a tabletta egyszerű kiadása, hiszen itt sorsok múlhatnak a döntésen és a vásárláson. Nagyon büszkék vagyunk a Nicholas Hall fődíjára, amelyet tudomásunk szerint még soha nem nyert el magyar ügynökség. A Progressive már a kezdetek óta foglalkozik gyógyszer kommunikációval, talán ez a sok évnyi tapasztalat is hozzájárult ehhez a sikerhez. Természetesen egy ilyen kreatív kampány létrejöttéhez nagyon fontos az ügyfél-ügynökség közötti tökéletes együttműködés, az, hogy kreatív szabadságot kapjunk, mert ilyenkor születhetnek kiemelkedő kampányok” – mondta el Szabó Orsolya, a Progressive Business Unit Directora.