- Hirdetés -

Társadalmi vállalkozásokat támogat az UniCredit

|

Három társadalmi ügy, három innovatív megoldás, melyek az UniCredit „Lépj velünk!“ társadalmi innovációs programjának köszönhetően ismertebbé válhattak az elmúlt hónapokban. Az Igazgyöngy Alapítvány brikettgyártó projektje, az UCCU Roma Informális Oktatási Alapítvány szemléletformáló, roma tematikájú városi sétái, és a királyhegyesi Kanálka Manufaktúra kézműves termékei jó példák arra, hogy lehet egy vállalkozás egyszerre szociálisan érzékeny és sikeres is.

Az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány Lépj Velünk! társadalmi innovációs programja harmadik alkalommal díjazott olyan non-profit szervezeteket, társadalmi vállalkozásokat, amelyek a hátrányos helyzetű közösségek előtt álló akadályok leküzdésére innovatív, fenntartható, vállalkozási elemet is alkalmazó megoldásokat kínálnak. A nyertesek a pénzdíjon túl üzleti tanácsadást, mentorálást is kaptak. A program végén a pénzintézet munkatársai további 5000 euró odaítéléséről szavaztak: idén a 3 díjazott szervezet közül az Igazgyöngy Alapítvány brikettprojektjének ítélték oda az összeget.

Honnan hová? A számok mögötti történetek

A különdíjas Igazgyöngy Alapítvány 15.000 + 5.000 euró támogatást nyert egy brikettkészítő üzem létrehozására és működtetésére a Hajdú-Bihar megyei Toldon, mellyel mélyszegénységben élő családok fűtési gondjait tudják enyhíteni. Az elmúlt hónapokban kiválasztották a megfelelő brikettgyártó-, és aprítógépet, elsajátították a brikettgyártás szakmai alapjait, a toldi telephelyen pedig üzembe helyezték a gépsort. A gépesítés óránként 80 kg brikett gyártását teszi lehetővé, és várhatóan 40-50 helyi családnak kínál megfizethető fűtési alapanyagot a következő szezontól. Emellett ez a megoldás csökkenti a környezetet károsító tüzelőanyagok használatát is a településen. Az üzem létrejöttével két helyi lakosnak biztosít az alapítvány állandó munkahelyet. A szervezet hosszú távú célja, hogy amennyiben a helyi közösségben sikeres lesz ez az modell, akkor más, hasonló fűtési nehézségekkel küzdő településen is adaptálható legyen.

25.000 euró vissza nem térítendő támogatásban részesült az „UCCU” Roma Informális Oktatási Közhasznú Alapítvány: tematikus városi séta vállalkozásuk az előítéletek eloszlatását, a romák és nem romák közötti párbeszédet célozza. A támogatásból létrehozták az UCCU Budapest Roma Városi Séták szolgáltatást és a sétákat értékesítő weboldalt, valamint 11 roma fiatalt képeztek ki sétavezetőnek Pécsett és Budapesten. A két városban 2-2 új sétaútvonalat és tematikát dolgoztak ki: Budapesten felújították a „Gyere velünk a nyolckerbe!” városi sétát, és kialakították a „Roma Kultúra Nyomában” túrát, Pécsett pedig elindították a „Belvárosi Roma Séta” és „Sosem látott Pécs” című sétáikat. 2018. május és december között 31 budapesti és 2 pécsi séta zajlott le, ezzel több mint félezer embert és 1,5 millió forint bevételt értek el. Az alapítvány szolgáltatását beválogatták a Highlights of Budapest 55 leginspirálóbb története közé, jelölték őket Jószolgálati díjra is, a 2019-es Civil Díjon pedig elnyerték a legjobb társadalmi vállalkozás díját. A jövőben vállalatoknak, csapatépítő programként is értékesíteni szeretnék sétaszolgáltatásukat.

15.000 eurót fordíthatott a királyhegyesi Kanálka élelmiszermanufaktúra fejlesztésére a Vidékért Szociális Szövetkezet. Ők a hátrányos helyzetű térség termelőitől vásárolnak alapanyagokat, és helyi munkavállalókat foglalkoztatnak. A támogatásból új eszközöket – zsugorfóliázó gépet és főzőüstöt – vásároltak, így növelni tudták gyártási kapacitásukat és értékesítési volumenüket: a 2017-es évhez képest 3,6-szorosára nőtt az árbevételük. Immár 8 fő munkavállalót tudnak stabilan foglalkoztatni, és az ő családtagjaik számára is alkalmi kereseti lehetőséget kínálnak az alapanyag-feldolgozási időszakokban. Jelentős eredmény, hogy az elmúlt 1 évben helyi és környékbeli termelőktől közel 8 tonna zöldséget vásároltak és dolgoztak fel. 2018 novemberében elnyerték az Országos Foglalkoztatási Alap „Legjobb Termék Előállító Társadalmi Vállalkozás” díját. További terveik

között szerepel még az óvodások és kisiskolások számára egy kert létrehozása, ahol a legkisebbek is megtanulhatják a föld értékét, és a településhez is közelebb kerülhetnek.

Az UniCredit Bank „Lépj velünk!” társadalmi innovációs programjának szakmai partnere a nemzetközi NESsT magyarországi csapata volt: a projekt koordinátoraként, a díjazott társadalmi vállalkozásokat pénzügyi és üzletfejlesztési tanácsadással segítették esélynövelő projektjeik sikeres megvalósításában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...