Legalábbis a teljes lakosságnál. A 18-49 éveseknél múlt héten is A mi kis falunkra voltak a legtöbben kíváncsiak. Szoros verseny alakult ki a Konyhafőnök és a Bezár a bazár között.
Múlt héten mindkét nagy kereskedelmi csatorna erősödni tudott egy keveset a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Az RTL Klub 1 százalékpontot, a TV2 1,1 százalékpontot javított, azaz a kettejük közötti különbség nem sokat változott. A 18-49 éveseknél minden estét megnyert az RTL Klub, de pénteken igazából fej fej mellett végeztek a TV2-vel, hiszen az RTL Klub 14,5 százalékos, a TV2 14,4 százalékos közönségarányt produkált.
Csoportszinten, a 18-49 éveseknél és teljes napon a TV2 Csoport vezetett 23,8 százalékos share-rel, az RTL Magyarország 21,9 százalékot ért el. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország 27,2 százalékkal az első, a TV2-s csatornák pedig 26,1 százalékkal a másodikak.
20. hét / 19. hét / 18. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,4% / 13,4% / 13,6%
TV2 – 11,9% / 10,8% / 9,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (20. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 18,8% (17,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8% (15,7%)
Konyhafőnök – 16,8% (15,9%)
Barátok közt – 11,4% (11,9%)
TV2
Tények – 14,3% (14,5%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 17,3% (16,5%)
A Bank – 10,5% (10%)
Pénzt vagy éveket – 8,6% (7,4%)
A TV2-n a Bezár a bazárral nagyon ráérzett a nézői ízlésre a TV2, mert a 18-49 éveseknél is jól teljesít a műsor. Heti átlagban még kicsit jobb eredményt is hoztak, mint az RTL egyik legerősebb hétköznapi tartalmának számító Konyhafőnök. Ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy a Konyhafőnök gyenge lenne, hiszen a műsor 2,4 százalékponttal felülmúlta az RTL Klub esti átlagát.
Az RTL Klubon a Fókusz is a Konyhafőnökhöz hasonlóan jól teljesített, de a Barátok közt ismét egy gyengébb periódusát éli. A TV2-n A Bank csatornaátlag alatt szerepelt és ugyanez a helyzet a Pénz vagy éveketnél is. Bár az utóbbi ismétlés és ahhoz képest nem is szerepelt olyan rosszul.
Az RTL Klubon a Barátok közt utáni sávban továbbra sem látni nagy tűzijátékot. Múlt héten a Gyertek át szerepelt a legjobban 11,4 százalékos share-rel, majd Főnök inkognitóban (8,9%), Doktor Murphy (8,4%), Magnum (8,2%) és Toplista (7,6%) a sorrend.
A legnézettebb műsorok listája érdekesen alakult. A 18-49 éveseknél első lett a 319 ezer nézőt vonzó A mi kis falunk, ami gyakorlatilag papírformának számít. A teljes lakosságnál azonban már nem volt a korábbi hetekben sem behozhatatlan előnye az RTL-es sorozatnak és múlt héten eléjük is került a Tények. Egészen pontosan a hírműsor kedd esti adása 875 ezres nézettséggel, miközben A mi kis falunk 821 ezres nézőszámot produkált.
A keddi Tények felkerült a 18-49-es toplistára is, 194 ezres nézőszámmal a lista hetedik helyén végeztek. A kereskedelmi célcsoportnál azonban a – szintén keddi – Bezár a bazár jobb eredményt, produkált náluk, hiszen 229 ezres nézőszámot értek el.
Kezd egyébként egyre nagyobb különbség lenni a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében mért adatok között. Régebben legalább úgy nagy vonalakban hasonló műsorok kerültek fel a két toplistára, viszont újabban egyre nagyobb a differencia a 18-49 évesek és a teljes népesség körében népszerű tartalmak között. Utóbbinál nyilván sokat tévéző 50 év felettiek eltérő preferenciái állnak a különbség hátterében.
Csak egy példa: múlt héten a Duna Tv esti híradója a 18-49 éveseknél több nap is 0 (igen, nulla) százalékos share-t ért el. Ezzel szemben ugyanez a műsor a teljes lakosságnál 2-2,5, jobb napjain 4,3 százalékos közönségarányt ért el. Lényegében hozza a csatornaátlagot.
Vagy egy másik példa a TV2-ről: a múlt héten kifutott Cennet című sorozatuk a Tények előtti sávban. Az utolsó három epizód a 18-49 éveseknél 10,3 százalékos share-t ért el, a teljes lakosságnál pedig 17 százalékot, ami ebben a műsorsávban kiugróan jónak számít.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.