Egy év alatt majdnem a duplájára nőtt az Amazon márkaértéke, a BrandZ legújabb rangsora alapján. A világ legértékesebb kiskereskedelmi márkáit bemutató lista második helyén is egy e-kereskedő, az Alibaba található, míg a harmadik a McDonald’s lett.
A Kantar az üzleti teljesítményt és a fogyasztói értékeléseket is figyelembe vette a rangsor összeállítása során. Az Amazon márkaértékét 315,5 milliárd dollárrra becsülik, ez 91 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. Az amerikai márka fölényét mutatja, hogy a lista összértékének közel negyedét adja.
De látványos fejlődést tudott felmutatni a második Alibaba is, a kínai e-kereskedelmi óriás egy év alatt 48 százalékkal növelte márkaértékét, ami elérte a 131,2 milliárd dollárt. A harmadik McDonald’s brand értéke közel ötödével bővült és 130,4 milliárd dollár.
A kiskereskedelmi rangsorban kereskedelmi cégek mellett luxus- és ruházati márkák, illetve gyorséttermi brandek is szerepelnek. A 75 márkát tartalmazó rangsorban szereplő brandek összesített értéke 1400 milliárd dollár, ami 339 milliárd dollárral több, mint tavaly.
A három dobogós céget The Home Depot követi. A ruházati márkák közül a Nike került a legelőkelőbb, az ötödik helyre, 47,4 milliárd dolláros értékkel. A hatodik helyen egy luxusmárka, a Luis Vuitton található, majd a Starbucks következik. A TOP10-ben még további két luxusmárka, a 8. Chanel és a 10. Hermés található, míg a kilencedik legértékesebb kiskereskedelmi márka a Walmart lett.