- Hirdetés -

Jöhet a láthatatlan pénztárca

|

A mindennapi pénzügyeket, például a vásárlást megkönnyítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

Komoly mezőny gyűlt össze a készpénzhasználat visszaszorítását, továbbá mobilos alkalmazások térnyerését elősegítő innovatív megoldásokat fejlesztő startupoknak meghirdetett K&H versenyre, az Innovathonra. Összesen 45 csapat nevezett a versenyre a világ minden tájáról: a csapatok kétharmadát adták a magyar cégek, de többek között volt amerikai, német, lengyel, holland, izraeli és orosz startup is.

„A K&H stratégiájában kiemelt szerepe van a digitalizációnak. Ezt jól példázza az elmúlt években bevezetett számos új szolgáltatásunk. Február végén a K&H Magyarországon az elsők között nyitotta meg a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált („sandboxot/homokozót”) és tesztkörnyezetet. A rendezvény célja az volt, hogy a fintech cégek a nyílt platformon megoldásokat fejlesszenek, melyre 2 hét állt rendelkezésükre és a döntő teljes napja. Lehetséges, hogy a jövőben a K&H szolgáltatási palettáját a rendezvényen bemutatott alkalmazások közül egészíti majd ki. A piaci szereplőknek, köztük a bankoknak fokozottan kell figyelniük a megjelenő új fejlesztéseket annak érdekében, hogy a leggördülékenyebb, leghatékonyabb megoldásokat szállító startupokkal, külső fejlesztőkkel partnerségre lépve nagyon hamar komoly versenyelőnyre tehessenek szert. A fintech startupok mellett klasszikus információtechnológiai rendszereket fejlesztő kis- és középvállalkozások, valamint érdekes ötletet bemutató egyetemisták is jelentkeztek. Akadt olyan versenyző is, amely már a K&H anyabankja, a KBC mobilbankjának szállít mesterséges intelligenciára épülő alkalmazást” – emelte ki Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízióvezetője.

Az K&H Innovathon-on szereplő csapatok az azonnali fizetési rendszerhez (AFR), valamint a jövőbeni bankolást szabályozó második uniós pénzforgalmi irányelvhez (PSD2) kapcsolódó elektronikus fizetési megoldásokkal rukkoltak elő. Volt olyan jelentkező, amelyik „láthatatlan fizetési” megoldással üzemelő új szolgáltatásokat hozott. Akadt olyan pályázó, aki big data felhasználást mesterséges intelligenciával kezelő rendszert mutatott be. Színesítette a palettát a digitális csatornák segítségével a fiatalokat megszólító alkalmazás, valamint jött olyan pályamunka is, amely teljesen újragondolta a K&H platformját a lakásfelújítástól az élelmiszervásárlásig.

A K&H Innovathon döntőjébe végül 14 csapat jutott be, az eredményhirdetést pedig május 18-án, szombaton tartotta meg a K&H ünnepélyes keretek között. A K&H Bank vezetőiből és a bank partnerének, a VISA bankkártya-társaság szakemberéből álló zsűri döntése szerint a győztes a Mondriaann lett. A Mondriaan tranzakció alapú jutalomrendszere lehetővé teszi a bankok és kereskedők számára, hogy személyre szabott ajánlatokat juttassanak el az ügyfelekhez az aktuális költekezési szokásaikra építkezve offline és online formában, emellett pedig viselkedéselemzési algoritmusuk a kampányok sikerességét segíti. A K&H és VISA vezetőiből álló zsűri egyértelműen kiemelte, hogy a jövő megoldását láthatták a Mondriaan csapat fejlesztésében.

2. helyezett VoxPay:

A Voxpay fizetési rendszer webshopon és mobilon keresztül történő készpénzmentes fizetést tesz lehetővé az élet minden területén, legyen szó akár parkolásról, utazásról vagy internetes vásárlásról.

3. helyezett Koin:

A Koin csapata jól ismert lehet azoknak, akik eddig is tudatosan kezelték pénzügyeiket. A személyi költéseket elemző csapat nemcsak költésanalízist biztosít az ügyfeleknek, hanem a jövőre is gondol és prediktív elemzéseivel az előrelátható pénzügyi kérdésekre is segítséget nyújt.

K&H különdíj:

Family Finances: A legjobb UI/UX díjat a Family Finances csapata nyerte el, akik a modern kor dizájn elvárásainak megfelelően egy olyan alkalmazással álltak elő, ami a digitális generációk számára minden igényt kielégít, miközben a készpénzmentes életet biztonságos keretek között teszi lehetővé.

VISA különdíj:

A Salarify csapata a béren kívüli juttatásokat, illetve a bérelőlegeket helyezte középpontba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...