Üdvözölték a hazai szakmai szervezetek a reklámadó felfüggesztésének bejelentését és abban bíznak, hogy 2022 után véglegesen megszűnik ez a különadó.
A Magyar Reklámszövetség a kommunikációs iparág más szakmai szervezeteivel együtt a reklámadó koncepciójának felmerülése óta egységesen fejezte ki tiltakozását a különadóval szemben Az elmúlt időszak is bizonyította, hogy a reklámadó nemcsak az iparágra, hanem a teljes magyar gazdaságra káros hatással bírt, amelyet az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya alátámasztott.
Ennek megfelelően az MRSZ és társszövetségei üdvözlik Varga Mihály pénzügyminiszter bejelentését, miszerint 2022. december 31-ig felfüggesztik a jelenleg 7,5%-os reklámadónemet. Ezzel együtt bíznak abban, hogy a felfüggesztés végeztével ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül.
A szakmai állásfoglalást aláíró szervezetek:
Magyar Reklámszövetség
Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség
IAB Hungary
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
Magyar Lapkiadók Egyesülete
MRSZ OOH Tagozat
Magyar Marketing Szövetség
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége