- Hirdetés -

Kedvezményes utazásokkal vernek át a kiberbűnözők

|

A rosszindulatú levélszemét-cégek és adathalászok tevékenységét nyomon követő Kaspersky Lab kutatók május során több olyan esetet lepleztek le, amikor kedvezményes utazásokat kereső embereket próbáltak kihasználni. A szakértők, többek között több mint 8000 népszerű szállásfoglaló oldal ajánlatának álcázott adathalász támadást találtak, valamint számos olyan hírlevelet, amelyeknek feladói létező utazási oldalaknak adták ki magukat, és az áldozatokat telefonszámuk megszerzése után fizetős telefonszolgáltatásra regisztrálták be.

A spamelés és az adathalászat a leghatékonyabb támadási technikák közé tartoznak, pszichológiai manipuláció által használják ki az olyan emberi viselkedésformákat, mint a márkák iránti bizalom. A kampányok gyakran nagyon meggyőzők, a támadók olyan hamis, a valódi verziókkal szinte tökéletesen megegyező weboldalakat használnak, amelyek révén könnyen hozzájutnak a gyanútlan áldozatok bankkártya adataihoz, amikor azok olyan szolgáltatásokért vagy termékekért fizetnek, melyek valójában nem is léteznek.

A kutatók egyetlen nap alatt (május 21.) hét olyan hírlevelet találtak, amelyeknek feladói népszerű repülőjegy- és szállásportáloknak álcázták magukat; három közülük ingyenes repülőjegyet kínált egy rövid kérdőív kitöltéséért és megosztásáért. A kérdőív harmadik kérdése után arra kérte a kitöltőt, hogy írja be telefonszámát, melyet utána a támadók fizetős mobilszolgáltatásokra regisztrálták be.

Ezzel párhuzamosan a kutatók április vége és május vége között adathalász-támadásokra lettek figyelmesek, melyek során a támadók olyan népszerű szállásokat kínáló weboldalnak álcázták magukat, mint az Airbnb (7917 támadás). Az egyik esetben a csalók olyan adathalász oldalt hoztak létre, amely nagyon hasonlított a valódi oldalra, és ezen keresztül kínáltak olcsó, magas értékelésű belvárosi szállásokat. Amikor az áldozat megerősítette a foglalást és átutalta a pénzösszeget, az ajánlat és a csaló is eltűnt.

“A késő tavasz és nyár eleje népszerű időszak a csalóknál, ekkor használják ki a kedvezményes ajánlatot vagy last minute nyaralást kereső embereket. Nem csak az a probléma, hogy a hamis weboldalak egyre hitelesebbnek tűnnek, de egyre több ember foglal szállást és repülőjegyet az okostelefonján keresztül, amelyeken pedig sokkal nehezebb észrevenni pl.: a hamis linkeket. Ezek miatt az utazók rendkívül sebezhetővé válnak. Arra ösztönözzük az embereket, hogy a szállások és jegyek foglalásához mindig az eredeti oldalakat használják, illetve erős spam- és adathalász szűrővel ellátott biztonságtechnikai megoldás védje eszközeiket, amely még az átverés előtt érzékeli a csaló szándékokat.” – mondja Andrey Kostin, a Kaspersky Lab kiberbiztonsági kutatója.

A Kaspersky Lab a következő biztonsági intézkedéseket javasolja a spammerek és az adathalászok támadásai elleni védekezésre:

  • Ha egy ajánlat túl jó, hogy igaz legyen valószínűleg nem is igaz. Ezeket jobb elkerülni!
  • Figyelmesen nézze meg az oldal linkjét, mielőtt megadná bejelentkezési adatait. Ha valami nincs rendben az URL-lel (helytelenül van leírva, nem úgy néz ki, mint az eredeti oldal, speciális szimbólumokat használ betűk helyett), ne írjon be semmit az oldalra.
  • Szállását és utazását megbízható szolgáltató weboldalán foglalja le és a weboldal nevét a címsorba manuálisan írja be.
  • Ne kattintson ismeretlen forrásból érkező linkekre (akár emailben, messengeren vagy közösségi oldalakon keresztül jön).
  • Használjon biztonságtechnikai megoldást viselkedésalapú adathalászat-ellenes technológiákkal, mint például a Kaspersky Security Cloud vagy a Kaspersky Total Security, amelyek figyelmeztetik Önt, ha adathalász weboldalt készül meglátogatni.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...