Múlt héten két sportközvetítés is nagyon felcsigázta a nézőket, de A mi kis falunk első helyét ez nem veszélyeztette. A hét második legnézettebb műsorának a TV2-n futó Bezár a bazár bizonyult.
A két legnézettebb kereskedelmi csatorna főműsoridős közönségaránya egyaránt 0,1-0,1 százalékponttal nőtt az elmúlt héten. Az RTL Klub esti share-je a 18-49 éveseknél így 14,4 százalékot, a TV2-é 11,3 százalékot tett ki.
Csoportszinten az RTL Magyarország a 18-49 évesek körében és főműsoridőben vezet a TV2 Csoport előtt (27,1% vs. 25%). A 18-49 éveseknél és teljes napon viszont őrzi piacvezető pozícióját a TV2 Csoport, az RTL-es csatornák ebben az összevetésben másodikok (23,6% vs. 21,8%).
22. hét / 21. hét / 20. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,4% / 14,3% / 14,4%
TV2 – 11,3% / 11,2% / 11,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (22. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,5% (17,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,3% (16%)
Konyhafőnök – 16,3% (17,3%)
Barátok közt – 12,5% (12,5%)
TV2
Tények – 14,4% (13,2%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 17,3% (17,6%)
A Bank – 10% (10,3%)
Pénzt vagy éveket – 8% (7,9%)
A Bezár a bazárral nagyon betalált a TV2. A műsor 17,3 százalékos átlaga 53 százalékkal haladja meg a csatorna heti share-jét. (Arányaiban ez olyan, mintha az RTL Klubon egy napi műsor 22 százalékos heti átlagos közönségarányt hozna).
Ugyanakkor az, hogy a Bezár a bazár hol fej fej mellett haladt, hol jobb eredményt produkált a Konyhafőnöknél, nem azt jelenti, hogy az utóbbi megbukott volna, hiszen az RTL-es főzővetélkedő is megugrotta a főműsoridős csatornaátlagot. S ugyanez igaz a Fókuszra is. A Barátok köztre már nem, a napi sorozat ugyanis továbbra is átlag alatti eredményt hoz. A TV2-n hasonló a helyzet a Bankkal és a Pénzt vagy évekettel, azaz ez a két műsor is alulról figyelte a csatorna átlagos közönségarányát.
Az RTL Klubon a Barátok közt utáni sáv kicsit erősödött a múlt héten, három műsor közönségaránya is meghaladta a 10 százalékos szintet. Legjobban a Főnök inkognitóban szerepelt, ami 14,1 százalékos közönségarányt ért el, utána pedig ez a sorrend: Gyertek át (11,5%), Doktor Murphy (11,1%), Toplista (9,8%), Magnum (8,4%).
A hét legnézettebb műsora az RTL Klubon futó A mi kis falunk volt. A sorozat a 18-49 éveseknél (338 ezer néző) és a teljes lakosságnál (821 ezer néző) is az első helyen végzett. A hét második legnézettebb műsora a TV2-féle Bezár a bazár, azon belül is a csütörtöki adás volt, ami a 18-49 éveseknél 253 ezer, a teljes lakosságnál 806 ezer nézőt vonzott.
Az M4 Sport egyik közvetítése is bekerült a 10 legnézettebb műsor közé. Ez nem túl meglepő módon az UEFA Bajnokok Ligájának döntője volt, ami a kereskedelmi célcsoportnál 190 ezres, a teljes lakosságnál pedig 497 ezres nézettséget ért el.
Majdnem egy másik sportközvetítés is bejutott a Top 10-be, ugyanis a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál egyaránt a hét 11. legnépszerűbb műsora lett a Sport 1-en közvetített kézilabda Bajnokok Ligája döntő. A vasárnap késő délutáni közvetítés a 18-49 éveseknél 150 ezer, a teljes lakosságnál 385 ezer nézőt érdekelt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.