- Hirdetés -

Óvatosan újítanak a hazai cégek

|

Ösztönösen, kis lépésekben innovál a kis és közepes vállalkozások jelentős része. A sikeresebb cégek innovációja radikálisabb és a piac igényei diktálják – derül ki a Marketing Commando felméréséből.

Mindössze a válaszadók 9%-a nyilatkozott úgy, hogy nem innovált semmilyen területen az elmúlt három évben. 57% termék-, 41% szervezet-, 38% marketing- és 30% folyamatinnovációt végzett.

„Mindennek az alapja a jó termék, ezért ez az innováció legfontosabb területe. Ennek ellenére meglepett az eredmény, mert arra számítottunk, hogy marketing túlsúlyban van, hiszen az a legkönnyebb területe az innovációnak” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Azonban, ha összehasonlítjuk az 50 millió forint feletti éves árbevételű vállalkozásokat az 50 millió alattiakkal azt láthatjuk, a nagyobb árbevételű cégek nagyobb hangsúlyt fektetnek a marketingre. Míg a nagyobb cégek 49%-ára jellemző a marketing innováció, addig ugyanez a kisebb cégeknek csak 31%-ára igaz.

A marketing területén a promóció, azaz a reklámozás, hirdetések innovációja a legjellemzőbb. Azonban erre is az 50 millió forint feletti átbevételű cégek fektetnek nagyobb hangsúlyt (62%), mint a kisebbek (41%).

Nagy innováció, nagy siker

Az 50 millió feletti árbevételű cégekre jellemzőbb az új termékek innovációja (38%) vagy a már létező termék radikális átalakítása (18%). A kisebbek ezzel szemben inkább már meglévő termék nem lényegi módosításán dolgoznak (26%), illetve annak funkcióit javítják (22%) jellemzően.

Abban is lényegesen eltérnek a kisebb és nagyobb árbevételű cégek, hogy mi ösztönözte az innovációt. Az 50 millió forint feletti árbevételű cégek 41%-ára jellemző, hogy az iparág és a piac változásai ösztökélnek innovációra, míg ugyanez a kisebb cégek mindössze 12%-áról mondható el. A kisebb cégek ösztönösek, inkább váratlan dolgok, külső események, siker vagy kudarc hatására kezdenek újításba.

Tudatossá kell tenni az innovációt

Wolf Gábor szerint az innováció az egyik legfontosabb tényezője a vállalkozások versenyképességének, ezért tudatossá kell tenni. Mindig kell lennie egy innovációs projektnek folyamatban, ami hosszú távon fenntartja a versenyképességet.

A legfontosabb, hogy folyamatosan figyelni kell a vevőkre, a vevők kéréseire. Emellett figyelemmel kell kísérni az iparági és a technológiai változásokat.

Négy gyakorlatias innovációs módszer

Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldás valami ellen innoválni. Gondoljuk végig mi lenne, ha másképp csinálnánk valamit, mint a versenytársak a piacon? Vizsgáljuk meg a piacot, hogyan hirdetnek a versenytársak, hogyan képzik az árat, milyen a termékek designja, a kiszolgálás, kiszállítás és így tovább. Majd keressünk egy olyan tényezőt, melyet a vevők fontosnak tartanak és ebben keressük az innováció lehetőségét – tanácsolja a kisvállalati marketing szakember.

Ehhez hasonló, ha egy vállalkozás valamiért innovál, azaz megjeleníti az értékeit az újításban. Bármilyen, a vevők számára releváns érték lehet az innováció fókuszában. Például az is egy ilyen innováció amikor egy vállalkozás úgy határozza meg a termék árát, hogy abból bizonyos rész egy fontos társadalmi ügyet szolgál.

Ezek ellentéte a negatív innováció, amikor valamilyen nélkülözhető alapfunkcióját vesszük el a terméknek, szolgáltatásnak. Erre példa a csomagolás csökkentése vagy elhagyása, termékportfólió szűkítése.

Innováció új piacnak, amikor egy terméket vagy szolgáltatást egy új célcsoportnak, vagy szegmensnek kínál a vállalkozás. Így született a Marketing Commando is 2001-ben, amikor az elsők között kezdett kisvállalati marketinggel foglalkozni Magyarországon. Akkor még nem volt elterjedt a marketing kisvállalkozások körében, ahogyan a közérthető, gyakorlatias, közvetlen kommunikáció sem, ezért mindez újdonságként hatott.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...