- Hirdetés -

Viszik a ventilátorokat, mint a cukrot

|

Ventilátorra átlagosan 12 ezret, mobilklímára 95-100 ezret költenek a vásárlók. A meghosszabbított Otthon Melege Program nyertes pályázatainak mintegy 20 százaléka vár még megvalósításra, így a támogatott hűtővásárlás is pörög az Euronicsnél.

Szélsőséges időjárással érkezett meg a nyár júniusban, hőhullámok és viharos, jelentős csapadékkal járó időszakok váltják egymást. Emiatt a levegő forró és párás, a hőérzetünk pedig még magasabb, mint száraz melegben volna. Az Euronics alaposan felkészült a nyári szezonra, azonban a vásárlói roham még így is meglepő számokat produkált. Június elseje és huszadika között több mobilklíma fogyott az Euronics webáruházán keresztül, mint a 2018-as évben összesen. A meghosszabbított Otthon Melege Program részeként a vásárlók jelentős része szeretne hűtőgépet cserélni, hiszen a régi darabok nem feltétlenül tudnak megbirkózni a most tapasztalható forrósággal, ami miatt a hűtésre szánt élelmiszerek sokkal gyorsabban romlanak meg.

A hirtelen jött nyári hőségben több termékcsoportban is megugró keresletet regisztrált az Euronics, ezek nem mindegyike triviális azonban. Azt például valószínűleg kevesen gondolták volna, hogy a vezeték nélküli hangszórók piaca a nyári hónapokra 2,5-3-szorosára ugrik, ezzel még a karácsonyi időszakot is beelőzve. A vásárlók számára a legfontosabb az akku üzemideje, illetve a vízállóság (természetesen csak a hangzás után), úgy tűnik egyre többen szeretnének a szabadban is zenét hallgatni, akár a vízparti pihenés közben is.

Nem csak a levegőt hűtenék

A június még egy érdekességgel szolgált: a meghosszabbított Otthon Melege Program révén a hűtőgépek forgalma is felpörgött, még több mint húszezer érvényes pályázatot nem indítottak el a nyertesek, most viszont belelendültek: a legnagyobb darabszámban értékesített termék az Euronicsnál még a mobilklímákat is megelőzve az egyajtós hűtőszekrény, a webáruházban pedig az alulfagyasztós kombinált hűtőszekrények kategóriát keresik fel a mobilklímák után legtöbben az utóbbi napokban. Az Otthon Melege Program pályázatainak több mint harmadát az Euronics üzletekben érvényesítették az ügyfelek.

„Az utóbbi 1-2 évben sokat változtak a vásárlói szokások, egyre többen szűrnek a webáruházban az A+++-os termékekre, illetve az Euronics üzleteiben is gyakrabban vizsgálják meg az energiacímkét a fogyasztók. Ennek ellenére sajnos a többség továbbra is az árat tartja a legfontosabbnak egy-egy nagy háztartási gép vásárlása során, pedig a hatékonyabb energiabesorolás jelentette kezdeti többletköltség viszonylag hamar megtérül a villanyszámlán” – véli Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója.

„Idén nyártól már saját márkánknak számít a Dyras, a középkategóriás, kifejezetten jó áron elérhető termékek körét kiegészítettük ventilátorokkal is, melyekre a nagy melegben hatalmas a kereslet.” – erről már Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója beszélt. Június első húsz napjában több ventilátort értékesített az Euronics az interneten, mint a tavalyi évben júniusban és júliusban összesen. A vásárlók átlagosan 12 ezer forintot költenek ventilátorra, továbbra is az állóventilátorból fogy a legtöbb, de az asztali verzió iránt is nagy a kereslet.

Az idei nyár slágere a mobilklíma

Mivel sok lakásban nem megoldható a fix telepítésű klímaberendezés beszerelése, ezért a vásárlók jelentős része a mobilklímák felé fordult. Az idei év nyári slágerének mindenképp ez a termékkategória tűnik, az euronics.hu oldal keresőmezőjében már most ötvenszer több alkalommal írták be ezt a kifejezést, mint a tavalyi év azonos időszakában, de az eladásokon is jól látszik a tendencia, a legtöbb darabszámban fogyó termékkategóriák sorában a második helyre került júniusban, megelőzve az állóventilátorokat.

„A vásárlói attitűdök között egyre nagyobb szerepet kap a tudatosság is, mivel egyre többen ismerik fel, hogy az extrém magas hőérzetért a magas páratartalom is felelős, sokan érdeklődnek a párátlanítók iránt, a kereslet ezen a területen is felélénkült” – mesélt a változásról Fazekas Bálint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...