- Hirdetés -

Így teljesítenek a márkák az Instán

|

A legtöbb követőt vonzó brandek 90 százaléka készít erre az Instagram Storyra egyedi vizuális tartalmat, vagy legalább egyszer kipróbálta már a Story-ban rejlő lehetőségeket – derül ki az iStory.hu adataiból. A Magyar Insta Brandlista adatai alapján júniusban a Nanushka, a ShoezMe és az OXO Bubble Tea gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a ShoezMe nevéhez kötődik.

A májusban elindult iStory.hu weboldal ismét közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak toplistáját. A július elsejei követőszámokkal frissített Magyar Insta Brandlista adatai alapján a hazai instagramozók után a márkák is rákattantak a 2016 augusztusában debütált Story-kra.

Először készült olyan felmérés, mely a Magyar Insta Brandlistán szereplő 100 hazai márkaoldal Instagram Story használatát vizsgálja. A kapott eredmények alapján a legtöbb követőt vonzó brandek 90%-a készít erre a platformra egyedi vizuális tartalmat, vagy – az Instagramon publikusan elérhető adatok tanúsága szerint – legalább egyszer kipróbálta már a Story-ban rejlő lehetőségeket.

A megvizsgált hazai márkák közel fele (48%) az adatfelvétel napján, azaz július elsején is közzétett Story-t. A történetek alapesetben 24 óra elteltével automatikusan törlődnek a rendszerből, a Story „highlight” funkciójának köszönhetően azonban a márka által kiválasztott, elmentett történetek tematikus csoportba rendezve továbbra is láthatóak maradnak a felhasználók számára. Ezzel a módszerrel a brandek 84%-a legalább egy Story-t már kiemelt az oldalán, átlagosan hat (5,6) kategóriába rendezve a korábban publikált történeteket. A márkák ötöde (21%) csak egy vagy két highlight-kategóriát hozott létre a megőrzésre méltónak ítélt Story-k bemutatásához, míg tízből három (29%) már kilencnél is többet kreált. A legtöbb gyűjtemény a Budapest Foodguide (41), a Premier Outlet (38), a Music FM (23), az Index.hu (21) és a Nanushka (16) nevéhez fűződik.

Az általában az adott pillanatra reflektáló, Story-ként közzétett tartalmak esetében kevésbé jellemző a posztoknál megszokott tökéletességre való törekvés. Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán kiemelte: „A sikeres márkák titka, hogy megtalálják a kényes egyensúlyt a hírfolyam gondosan megtervezett képi világú és hangnemű, márkát építő posztjai, illetve a vagányabb, harsányabb, esetenként provokatív Story-k között, melyek így egymást erősítik. A Story-k szerepe tovább nőhet a jövőben, hiszen megfigyelhető, hogy a 25 év alatti instagramozók belépéskor már nem az üzenőfal letisztult, kipolírozott képeit pörgetik végig először, hanem a kevésbé jól fésült, de izgalmasabb és gyorsabban fogyasztható Story-kat.”

A Magyar Insta Brandlista adatai alapján júniusban a Nanushka (+9230), a ShoezMe (+5306) és az OXO Bubble Tea (+5302) gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a ShoezMe nevéhez kötődik (+26,4%). Érdekesség, hogy a 100-ból 14 márka esetében az előző hónaphoz képest csökkent a követőszám. Ilyen szempontból a hónap két legnagyobb vesztese a KFC Magyarország (-1112) és a The Million Roses (-1054). A toplista szereplői átlagosan 41 posztot tettek közzé júniusban, a legaktívabban posztoló brandek közé a Nemzeti Sport Online (+283), a Playboy (+183) és a Medooforyou divatmárka (+157) tartozik.

Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...