- Hirdetés -

Médiás topvezetők az eredményeikről és a reklámadóról

|

Saját cégüket illetően alapvetően optimisták a legnagyobb médiavállalatok vezetői. A reklámadó kivezetése kapcsán felszabaduló forrásokat többen is fejlesztésekre fordítják.

A Marketing&Media magazin a tavalyi eredményeikről, az idei évről és a reklámadó kivezetésének hatásáról kérdezte a hazai médiás topvezetőket.

Erős őszi szezon

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Elégedettek vagyunk az RTL Magyarország 2018-as teljesítményével, megőriztük piacvezető helyünket, és a vállalatcsoport 8 millió euró (EBITDA) nyereséggel zárta a tavalyi pénzügyi évet. A saját tartalmak gyártásának költségei emelkedtek, de a verseny pillanatnyilag igen kiélezett a piacon, és az eddigiek alapján továbbra is jól állunk. Hasonlóan sikeres évet várunk, mint amilyenek az előzők voltak, megőrizzük piaci pozíciónkat és a Drága örökösökhöz, A mi kis falunkhoz vagy az X-Faktorhoz hasonló, kiemelkedő sikereket készítünk. Az év első öt hónapjában a napok 88 százalékában győzött az RTL Klub a kereskedelmileg legfontosabb nézőknél, és a teljes csatornacsoport is első volt 27,4 százalékos átlaggal a 18–49 éveseknél. Hasonlóan erős őszi szezonon dolgozunk. A reklámadó nulla százalékra mérséklésének piacélénkítő hatásában bízunk. Ahogyan a reklámadó bevezetése anno nem befolyásolta az árazást és nem okozott többletkiadást az RTL Magyarország felületein reklámozóknak, úgy annak kivezetése sem okoz árcsökkenést. Az eddig reklámadóra fizetett összeget pedig tartalomfejlesztésre fogjuk fordítani, hogy még színesebb kínálatot biztosítsunk a nézőknek.

Jól indult az év

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, igazgatósági elnök

A tavalyi év közel 1,7 milliárd forintos eredménye és az emögött lévő teljesítmény egyértelműen azt mutatja, hogy a TV2 Csoport jó irányba mozdult el. Kollégáimmal azon vagyunk, hogy ez az eredmény a jövőben még kiemelkedőbb lehessen. Ehhez azt gondolom, minden lehetőségünk megvan, akár a programstratégiánk további finomhangolására, akár a digitális térben rejlő lehetőségeink határozottabb kiaknázásra gondolunk. Az idei év első fele nagyon kedvezően alakult a TV2 Csoport számára, hiszen szinte minden hónapban minden korcsoportban első helyen végeztünk a nézettségi versenyben. Azt gondolom, hogy ennek a trendnek a fenntartására kell fókuszálnunk a jövőben, nemcsak a nézettséget, de a pénzügyi eredményességet illetően is. Mindenképpen komoly pozitív hatásként értékeljük a törvényi változásokat.

Nemzetköziek között elsők

Harsányi Gábor, Viacom International Media Networks, kelet-közép-európai elnök-vezérigazgató

A tévés portfóliónk nézettsége 2018-ban újabb hét százalékkal növekedett, így továbbra is a legnézettebb nemzetközi tematikus kábelportfóliónak számít. Főműsoridőben az összes jelentősebb portfólió közül a Viacomé emelkedett a leginkább, 12 százalékkal, ezen belül a Comedy-csatornák léptek előre a legnagyobb mértékben, ugyanis sikeres lett a 2017-ben indított, könnyedebb humort képviselő Comedy Central Family bevezetése. A Nickelodeont és a Nick Jr.-t magában foglaló gyermekportfólió pedig továbbra is piacvezető. A hagyományos lineáris televíziózás megerősítése és a portfólió nézettségének további növelése mellett a Viacom egyre nagyobb figyelmet fordít a nem lineáris tartalomelosztásra. Tavaly december óta elindítottuk a Paramount+ nevű on-demand szolgáltatásunkat, jelenleg pedig vizsgáljuk a Nickelodeon Play mobiltelevíziós alkalmazás bevezetésének a lehetőségét is. A reklámadó kivezetése üdvözlendő fejlemény, amely hozzájárulhat a hazai médiapiac versenyképességének megőrzéséhez, így ahhoz is, hogy a jövőben több helyi gyártású produkció készüljön.

Túlteljesített tervek

Dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető igazgató

Tavaly a RAS magyarországi érdekeltségei túlteljesítették az ez évre prognosztizált közös eredményt. Ezt nem befolyásolta nagy, egyszeri hatás. Nem voltak adásvételek, ugyanazokkal az üzletágakkal mentünk tovább, mint korábban. A portfóliónkban alapvetően kisebb optimalizálások voltak, de egy újdonsággal is előrukkoltunk: kipróbáltuk magunkat a bookazine formátummal, és ez jó ötletnek bizonyult. November óta már a harmadik bookazine kötetünk jelent meg, a piaci érdeklődés pedig minden előzetes várakozásunkat felülmúlta. A korábbi kihívások továbbra is érvényesülnek: változatlanul emelkedik a papír ára, a nyomdakapacitások centralizált működése szembeötlő. Ezeken a területeken nincs nagyon mozgástér az ártárgyalásokra. A munkaerőhöz kapcsolódó költségek szintén nőnek, és ez két irányból is hat, hiszen nemcsak a cégcsoporton belül érvényesül, de a partnerek árképzésében ugyanúgy megmutatkozik. Ezekkel a hatásokkal természetesen terveztünk, és az első féléves számok szerint szépen teljesítünk. A reklámadó felfüggesztése nyilván segíti az évünket, örömmel vettük a hírét. A piacon számos kiadó van, amely jóval kisebb a RAS-nál, ezek még inkább ki voltak téve a reklámadó terhének, mint mi. Az ő kilátásaik szempontjából még fontosabb ez a kedvező változás.

A Marketing&Media magazin legújabb számában további médiás topvezetők értékelését is elolvashatja, köztük Guttengéber Csabáét és Ziegler Gáborét.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...