Csökkent a Magyarországon is jelen lévő Netflix felhasználóinak száma az Egyesült Államokban, és a vártnál kevésbé nőtt az előfizetők száma az országhatáron túl. Emiatt jelentősen esett a cég árfolyama a New York-i tőzsdén.
A cég a szerdai tőzsdezárás után ismertette negyedéves adatait, köztük azt, hogy a június végével záródott három hónapban az előfizetőinek száma az Egyesült Államokban 130 ezerrel csökkent. A Netflix árfolyama csaknem 12 százalékkal esett. A második negyedévben 2,83 millió új felhasználó regisztrált a tartalomszolgáltatónál az Egyesült Államokon kívül, ami jócskán elmaradt a szakértők által várt 4,8 milliótól.
A Netflix felhasználóinak száma 151,6 millió volt világszerte a második negyedév végére az egy évvel korábbi 130,14 millió után.
A Netflix teljes bevétele a második negyedévben 4,92 milliárd dollár volt, valamivel kisebb a szakértők által várt 4,93 milliárd dollárnál. A tavalyi negyedéves bevétel 3,91 milliárd dollár volt. A vállalat negyedéves adózott eredménye 270,7 millió dollár, részvényenként 60 cent lett az egy évvel korábbi 384 millió dollár, részvényarányosan 85 cent után.
A csökkenő amerikai előfizetőszám mögött az állhat, hogy a videó streaming szolgáltatások piacán egyre nő a verseny. A Netflix rovására már nemcsak az HBO, az Amazon, az Apple vagy éppen a Hulu terjeszkedik, hanem olyan új belépők, mint a Disney és az AT&T is riválist jelentenek. Sőt, a Google videóplatformja, a YouTube is komoly versenytársat jelent a Netflixnek.