Továbbra is első számú tömegmédium a rádió, derül ki a Kantar–Hoffmann-M-Meter konzorcium legújabb, 2019 II. negyedévi felméréséből. A rádiózás népszerűsége töretlen, a rádiók hetente a 15 év felettiek 85,9%-át érik el, megyeszékhelyeken ez az arány 88,1%.
Az országos és a helyi rádiók idei második negyedéves hallgatottsági adataiból kiderül, hogy a rádió továbbra is tömegmédium, a 15 év felettiek közel 70%-a naponta ráhangol kedvenc adójára – olvasható a Media Time közleményében. A megyeszékhelyeken magasabb ez az arány, mert több csatornából válogathatnak a hallgatók.
Békéscsabán a 15 év felettiek 83,4%-a hallgat rádiót, de 80% feletti elérést mértek Kaposváron, Miskolcon és Pécsen is.
A rádiók hetente a 15 év felettiek 85,9%-át érik el, megyeszékhelyeken ez az arány 88,1%. A különböző célcsoportok heti rádiós szokásait vizsgálva megállapítható, hogy a magas vásárlóerővel rendelkezők között a legnépszerűbb a rádió, az ABC1 státuszúak 89%-a hetente belehallgat valamelyik kedvenc adójába. A diplomásoknál ez az arány 88,2%. A rádió elenyésző különbséggel ugyan, de több férfit vonz, mint nőt.
A rádiók hallgatottsági görbéje évek óta változatlan, továbbra is a legnépszerűbb a reggeli rádióhallgatás, este 20 óra után pedig csökken a rádióhallgatók aránya.
A rádióhallgatással eltöltött időt vizsgálva megállapítható, hogy egy átlag napon 224 percre kapcsoljuk be a kedvenc adóinkat. A leghosszabb időt az átlag hallgató délelőtt 10:00 és délután 14:00 között tölti rádiózással.