A Huawei Technologies közzétette az idei év első félévének üzleti eredményeit: a vállalat árbevétele 23,2 százalékkal nőtt 2019 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest, nettó nyereségrátája 8,7 százalék volt. A Huawei üzletágai közül a legnagyobb, 32 milliárd dollárt (220, 8 milliárd jüan) meghaladó árbevételt az okoseszközökért felelős fogyasztói üzletága érte el. A távközlési (carrier) divízió 21,5 milliárd dolláros (146,5 milliárd jüan), míg a vállalati üzletág 4,6 (31,6 milliárd jüan) milliárd dolláros bevételt könyvelt el.
Növekedéssel zárta 2019 első félévét a Huawei. A vállalat 23,2 százalékos árbevétel növekedést ért el az idei év H1 időszakában, amelyet elsősorban továbbra is hordozható okoskészülékeinek köszönhet.
Liang Hua, a Huawei rotációs alapon megválasztott elnöke elmondta, hogy a vállalat működése továbbra is sikeresnek tekinthető, a hatékony vezetés és a pénzügyi mutatók növekedése révén pedig a vállalat üzleti teljesítménye is tovább emelkedett 2019. első felében:
A Huawei fogyasztói üzletágának (consumer) árbevétele 2019 első felében elérte a 32 milliárd dollárt (220,8 milliárd jüan). A vállalat – beleértve a Honor-készülékeket is – 24 százalékkal több okostelefont szállított le világszerte az előző év azonos időszakában. A Huawei jelentős növekedést tudhat magáénak táblagépei, valamint PC- és viselhető okoseszközei eladását tekintve is. A vállalat emellett tovább szélesítette átfogó készülék-ökoszisztémáját is: a Huawei mobilszerviz-ökoszisztéma eddig több mint 800 ezer regisztrált fejlesztővel és 500 millió felhasználóval rendelkezik világszerte. A vállalat okostelefonjai piacvezetővé váltak a kamera és a mesterségesintelligencia-képességek, netezési sebesség, valamint akkumulátor-élettartam területén egyaránt, és számos nemzetközi elismerést nyertek el egyedülálló technológiai megoldásaiknak köszönhetően.
A Huawei távközlési (carrier) üzletágának árbevétele a vezeték nélküli hálózatok, az optikai átvitel, az adatkommunikáció, valamint IT és a kapcsolódó termékgyártás folyamatos növekedésének köszönhetően elérte a 21,5 milliárd dollárt (146,5 milliárd jüan). A vállalat jelenleg 50 darab kereskedelmi 5G-szerződést tudhat magáénak, melyekből 27-et európai országokkal kötött, többek között Nagy-Britanniával, Ausztriával, Olaszországgal, Svájccal és Spanyolországgal. A Huawei 2019 első félévéig bezárólag több mint 150 ezer bázisállomást telepített a világ minden pontján.
A Huawei vállalati üzletágának (enterprise) első féléves árbevétele meghaladta a 4,6 milliárd amerikai dollárt (31,6 milliárd jüan). A vállalat továbbra is elkötelezett, hogy ICT portfólióját minél több területen fejlessze úgymint a felhőalapú szolgáltatások, mesterséges intelligencia, egyetemi hálózatok, adatközpontok, a Dolgok Internete, valamint az intelligens számítástechnika terén. A Huawei továbbra is megbízható beszállítója kormányzati és közüzemi, valamint pénzügyi, energia- és autóipari ügyfeleinek.
A Huawei Technologies idén májusig gyors ütemben növekedett, bevételének növekedését az összes üzletága esetében azt követően is sikerült megőriznie, hogy a vállalat amerikai tiltólistára került. A Huawei továbbra is folytatja tevékenységét és beruházásait annak érdekében, hogy a lehető legjobb minőségű termékeket és a legfejlettebb technológiai megoldásokat biztosíthassa felhasználói, valamint üzleti partnerei számára. A vállalat az idei évben összesen 120 milliárd jüant, azaz közel 17,6 milliárd dollárt fordít kutatás-fejlesztésre.