Hiába növelte árbevételét és nyereségét is a második negyedévben a The New York Times-t kiadó The New York Times Company, a cég részvényeinek árfolyama több mint tíz százalékot zuhant az eredmények bejelentését követően. A háttérben az áll, hogy a médiavállalat a harmadik negyedévre vonatkozóan meglehetősen borúlátó előrejelzést adott.
A második negyedévet 436,3 millió dolláros bevétellel zárta a The New York Times Company, ami 5,2 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben, ugyanakkor az előzetes várakozásoktól elmaradt a forgalom. Az előfizetésekből származó bevétel a teljes forgalom jóval több mint felét adta, igaz ebben a szegmensben csak 3,8 százalékos bővülést tudtak felmutatni a médiavállalatnál.
A társaság nyeresége 25,2 millió dollár volt, ami az egy évvel korábbihoz képest 6,7 százalékos javulást jelentett. A cég ugyanakkor a harmadik negyedévre vonatkozó előrejelzésben jelezte, hogy a tíz százalékot közelítő visszaesést várnak a hirdetési bevételekben, aminek hatására a zárás utáni kereskedés során számottevő mértékben zuhant a részvényeinek árfolyama, volt olyan pillanat, amikor 20 százalékos mínuszban volt, végül 13 százaléknál állt meg az esés.
Az ugyanakkor biztató jel, hogy továbbra is dinamikusan nő a The New York Times digitális előfizetőinek száma, a második negyedévben 197 ezerrel bővült ez a tábor. A nyomtatott lappiac nehézségeire adott válaszként az online tartalmak fizetőssé tételében élenjáró kiadvány célja, hogy 2025-ig elérjék a 10 millió online előfizetőt. Jelenleg 4,7 milliónál tartanak.