- Hirdetés -

Csökkent a Telekom nyeresége

|

Éves összehasonlításban 1,5 százalékkal 14,5 milliárd forintra csökkent a Magyar Telekom Nyrt. csoport adózott eredménye, árbevétele 4,1 százalékkal 160,8 milliárd forintra mérséklődött az idén a második negyedévben – derül ki a társaság gyorsjelentéséből.

Az elemzők valamivel több mint 3 százalékos (162 milliárd forint) bevételcsökkenést és 16,3 százalékos (11,5 milliárd forint) adózotteredmény-csökkenést vártak – írja az MTI.

A bevételek csökkenése mögött kizárólag a magyarországi rendszerintegrációs (RI) és IT bevételek erőteljes csökkenése áll, amelyet az állami szektorban megvalósult szerződések jelentősen alacsonyabb volumene, valamint egy, az előző évben végrehajtott, egyszeri projekt hatása okozott. Az összes többi szegmensben Magyarországon és Észak-Macedóniában nőttek a bevételek a negyedévben – idézte a társaság közleménye Rékasi Tibor vezérigazgatót.

A cég EBITDA (kamat-és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti) eredménye éves összevetésben 13,4 százalékkal, 56,9 milliárd forintra nőtt 2019 második negyedévében, illetve 11,4 százalékkal 103,3 milliárd forintra 2019 első hat hónapjában.

A jelentés szerint az árbevételen belül a mobil bevételek éves összehasonlításban 1,8 százalékkal, 84,9 milliárd forintra nőttek 2019 második negyedévében, köszönhetően a mobil adatbevételek mindkét országban tapasztalható növekedésének. A mobil bevételek 5,0 százalékkal 169,7 milliárd forintra nőttek 2019 első felében, a magasabb mobil adat- és a készülékértékesítési bevételek eredményeként.

A vezetékes bevételek 3,1 százalékkal 52,7 milliárd forintra nőttek 2019 második negyedévében éves összehasonlításban, valamint 2,6 százalékkal 105,3 milliárd forintra 2019 első félévében. A növekedés hátterében, főként a készülékértékesítési, a TV- és a szélessávú kiskereskedelmi szolgáltatási bevételek emelkedése áll.

A rendszerintegrációs (RI) és IT bevételek 2019 második negyedévében 30,1 százalékkal, 23,2 milliárd forintra csökkentek éves szinten, ami az első félévben 17,4 százalékos csökkenést eredményezett. Az eredmény hátterében a magyarországi közszféra számára teljesített megrendelések jelentős csökkenése, köztük az oktatási szféra számára az előző év második negyedévében jelentős mennyiségű személyi számítógép leszállításából származó bevételek hiánya áll. Észak-Macedóniában az RI/IT bevételek növekedése a közszféra számára szállított projektek megnövekedett szintjének köszönhető.

Az idei évre a Telekom publikus célkitűzései változatlanok: a bevételek enyhe csökkenésére számítanak, az EBITDA eredményben pedig 1-2 százalékos növekedésre. A 2019-es év eredménye után az előrejelzés szerint részvényenként 27 forint osztalékot fizetnek, a 2018-as 25 forint után. A Capex költés (beruházás tárgyi eszközökbe és immateriális javakba) a spektrum licencdíjak nélkül a 2018-ashoz hasonlóan 92 milliárd forint lesz idén a jelentés szerint.

Rékasi Tibor elmondta: az eddig elért teljesítménnyel jó úton haladnak a 2019-re kitűzött céljaik – a kismértékű bevételcsökkenés és folytatódó EBITDA növekedés – teljesítése felé. Még mindig a Telekom a magyar piac egyetlen igazán integrált szolgáltatója, a pozíciójukat teljesen kiaknázva megerősítették a piaci jelenlétüket, és felkészülnek a piac változásaira – tette hozzá.

Ahogy már hosszú ideje várható volt, a DIGI a negyedév során elindította Magyarországon a mobilszolgáltatását, azonban szolgáltatási kínálata és rendelkezésre állása egyelőre nagyon korlátozott a vezérigazgató szerint.

A Telekom részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek, az elmúlt egy évben a részvények legalacsonyabb ára 387 forint, a legmagasabb 476,5 forint volt – olvasható az MTI beszámolójában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...