- Hirdetés -

Így teljesített a Henkel

|

2019 második negyedévében a Henkel piaci környezete egyre nehezebbé vált. Az árbevétel mind nominálisan mind szervesen gyakorlatilag az előző év szintjén volt. A korrigált EBIT marzs, a korrigált EBIT és az egy elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) az előző évi szint alatt maradt.

2019 első felében a Henkel enyhén pozitív szerves árbevétel növekedést ért el, miközben az árrés csökkent – összhangban az év elején növekedést célzó beruházások bejelentését követő várakozásokkal.

„A második negyedévi fejleményeket elsősorban a kereslet jelentős visszaesése jellemezte a kulcsfontosságú iparágakban, például az autóiparban. Ez különösen az ipari üzletágunkat érintette. Ennek ellenére az Adhesive Technologies üzletágunk erőteljes teljesítményt nyújtott, az árbevétel gyakorlatilag az előző év szintjét érte el, kitűnő EBIT-marzs mellett” – mondta Hans Van Bylen, a Henkel Igazgatóságának elnöke.

„A Beauty Care kiskereskedelmi üzletág fejlődése jelentősen elmaradt várakozásainktól. Ennek egyrészt az volt az oka, hogy a fejlemények az érett piacokon, például Észak-Amerikában és Nyugat-Európában, nem voltak kielégítőek, Kínában a kiskereskedelmi üzletágat a folyamatban lévő készletkorrekciók befolyásolták. Ezen felül a marketing- és értékesítési költségek összességében magasabbak voltak. A professzionális üzletág azonban folytatta erős teljesítményét” – kommentálta Hans Van Bylen.

„A Laundry & Home Care üzletág jó szerves árbevétel-növekedést ért el. A bejelentett beruházások ellenére a korrigált EBIT-marzs magas szinten maradt. Az újonnan bevezetett innovációk szintén hozzájárultak ezen üzletág általános pozitív fejlődéséhez.”

Befektetések a növekedésbe és a digitalizálásba

„A romló gazdasági kilátások ellenére folytatjuk stratégiai prioritásaink megvalósítását és a bejelentett módon végrehajtjuk a tervezett növekedést célzó beruházásainkat. Üzleti tevékenységeink megerősítésére összpontosítunk, és tovább javítjuk versenyképességünket a fenntartható, jövedelmező növekedés elérése érdekében” – folytatta Hans Van Bylen. „Ugyanakkor a 2019-es pénzügyi évre vonatkozó kilátásainkban figyelembe vettük a változó gazdasági környezetet is.”

A 2019-es pénzügyi év aktualizált kilátásai

A Henkel nem számít az ipari kereslet növekedésére az év második felében – ellentétben a korábbi várakozásokkal. Ezenkívül várható, hogy a Beauty Care üzletág az év során az eredeti várakozásaink alatt alakul. Ennek fényében a Henkel frissítette a pénzügyi évre vonatkozó kilátásokat.

Korábban a Henkel várakozásai szerint a szerves árbevétel-növekedés 2 és

4% között volt a Csoport és mindhárom üzletág vonatkozásában. A Henkel most a Csoport vonatkozásában 0–2 százalékos szerves árbevétel-növekedésre számít. A Henkel az Adhesive Technologies esetében -1 – 1%-os a szerves árbevétel-növekedést vár. A Beauty Care területén a Henkel várakozásai szerint a szerves árbevétel-növekedés -2 – 0% lesz. A Laundry & Home Care üzletág esetében a Henkel továbbra is a 2 – 4 százalékos tartományban számít szerves árbevétel-növekedésre.

A Henkel továbbra is 16–17 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülést vár el Csoport szinten.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) tekintetében a Henkel most a közepes és a magas egy számjegyű százalékos sáv alakulását várja az előző év alatt, állandó árfolyamon (korábban: egy számjegyű közepes százalékos tartomány, az előző év alatt, állandó árfolyamon).

Értékesítés és bevételek alakulása 2019 második negyedévében

2019 második negyedévében az árbevétel 5121 millió euró, szinte annyi, mint az előző év azonos negyedévében volt. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves árbevétel kis mértékben negatív, -0,4 %-os tendenciát mutatott. A felvásárlásokból és befektetés-megszüntetésekből származó hozzájárulások mértéke 0,5% volt. A valutahatások -0,5 százalékos negatív eredményt gyakoroltak az árbevételre.

Az Adhesive Technologies üzletág -1,2 százalékos, enyhén negatív szerves árbevételt produkált. A Beauty Care üzletágban az értékesítés szervesen -2,4 százalékkal maradt el az előző évi azonos negyedév szintjétől. A Laundry & Home Care üzletág kedvező, 2,0 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el.

A feltörekvő piacok erőteljes, 3,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el. Afrika/Közel-Kelet és Latin-Amerika kétszámjegyű növekedést ért el. Az érett piacokon -3,2 százalékos negatív szerves árbevétel alakult ki.

A rendkívüli verseny jellemezte piaci környezetben, Nyugat-Európában a szerves árbevétel-növekedés negatív, -1,8%-ot mutatott. Kelet-Európa 8%-os szerves árbevétel-növekedést ért el. Afrikában/a Közel Keleten a szerves árbevétel-növekedés 16,5% volt. Észak-Amerikában a szerves árbevétel -5,0%-kal csökkent. Latin-Amerika 11%-os szerves árbevétel-növekedést ért el. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel -7,9 százalékkal csökkent.

A korrigált üzemi eredmény (EBIT) -8,6 százalékkal csökkent a 2018. évi második negyedévi 926 millió euróról 846 millió euróra.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT) 16,5 százalék volt, -1,5 százalékponttal alacsonyabb az előző évi negyedévnél.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama -9,5 százalékkal csökkent a 2018 második negyedévi 1,58 euróról 1,43 euróra. Állandó átváltási árfolyam mellett az elsőbbségi részvények korrigált hozama szintén -9,5 százalékkal csökkent.

A nettó forgótőke 6,7 százalékos aránya az árbevétel százalékos arányában kissé meghaladta a 2018 második negyedévi szintet (6,3 százalék).

Üzletágak teljesítménye

2019 második negyedévében az Adhesive Technologies üzletágban az árbevétel elérte a 2422 millió eurót, és majdnem az előző évi negyedév szintjén volt. Szervesen az árbevétel alakulása -1,2 százalék volt. A korrigált üzemi eredmény 1,5%-kal nőtt és elérte a 469 millió eurót. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés jó fejlődést mutatott 2018 második negyedévéhez képest, elérve

a 19,3 százalékot. Különösen pozitív volt a repülőgépipar számára kidolgozott megoldások alkalmazása, amelyek kétszámjegyű növekedést mutattak a második negyedévben.

A Beauty Care üzletágban az árbevétel, -2,4 százalékos szerves növekedést ért el. Névlegesen az árbevétel -3,2 százalékkal alacsonyabb volt az előző évinél, elérve az 1002 millió eurót. A korrigált üzemi eredmény elérte a 122 millió eurót és

-34,9 százalékkal maradt el 2018 második negyedévi szintjétől. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés negatív változást mutatott és 12,2 százalékot ért el. A Beauty Care kiskereskedelemi üzletág fejlődését befolyásolta az érett piacok gyenge teljesítménye. Ezenkívül a kínai kiskereskedelmi üzletágat a folyamatban lévő készletkorrekciók befolyásolták. Ezen felül a költségek növekedtek a marketingbe és értékesítésbe történő nagyobb beruházások és a magasabb anyagárak miatt. Ezzel szemben a professzionális üzletág folytatta sikeres teljesítményét, és ismét erőteljes organikus növekedést ért el.

A Laundry & Home Care üzletág jó, 2,0%-os szerves árbevétel-növekedést ért el a második negyedévben. A nominális árbevétel 1,3%-al 1666 euróra nőtt, az előző évi negyedévben elért 1644 millió euró után. A korrigált üzemi eredmény 279 millió eurós értéke -5,3 százalékkal alulmúlta az előző év negyedévének értékét. 16,8%-kal a korrigált árbevétel-arányos megtérülés – a várakozásoknak megfelelően – a 2018 második negyedév szintje alatt maradt. Ezt a fejleményt elsősorban a marketingbe és az értékesítésbe történő nagyobb beruházások, valamint az innovációk elindítása hajtotta, amint azt az év elején bejelentették. Különösen jó volt a fejlődés a Home Care területen, amely rendkívül erős szerves növekedési rátát ért el. Az új Persil négy kamrás kapszulákat számos piacon sikeresen bevezették.

Üzleti teljesítmény 2019 első felében

2019 első felében a Henkel 10,1 milliárd euró árbevételt realizált, ami 1,1 százalékos növekedést jelent. A szerves árbevétel-növekedés 0,1 százalék volt, amely nem foglalja magában a valutaváltozások és a felvásárlások/befektetés megszüntetések hatásait. Az árfolyamhatás 0,4 százalékkal járult hozzá az értékesítéshez.

A korrigált üzemi eredmény -7,2 százalékkal csökkent, 1768 millió euróról 1641 millió euróra. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 16,3 százalék volt, a 2018 első felében elért 17,7% után.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama negatív, -8,0 százalékos változást mutatott, és 3,01 euróról 2,77 euróra csökkent. Állandó átváltási árfolyam mellett az elsőbbségi részvények korrigált hozama szintén -8,0 százalékkal csökkent.

Az Adhesive Technologies üzletág 2019 első félévében -1,0 százalékos, enyhén negatív szerves árbevételt produkált. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 18,1% volt (előző év: 18,5 százalék).

A Beauty Care üzletágban az árbevétel szerves változása -2,3 százalék volt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 13,5% volt (előző év:17,4 százalék).

A Laundry & Home Care üzletág erős, 3,3 százalékos szerves árbevétel növekedést könyvelhetett el. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 16,9% volt (előző év: 18,2 százalék).

2019. június 30-án a Henkel nettó pénzügyi helyzete a következő egyenleget mutatta:

-2820 millió euró (2018. december 31.: -2895 millió euró) és tovább javult annak ellenére, hogy a második negyedévben körülbelül 800 millió eurós rekord összegű osztalékfizetés történt.

A fenntartható, jövedelmező növekedés a középpontban

„Hosszú távú stratégiát folytatunk, egyértelmű prioritásokkal és ambiciózus célokkal. A márkákba, a technológiákba, az innovációkba és a digitalizálásba történő beruházásaink alátámasztják a fenntartható, jövedelmező növekedés iránti elkötelezettségünket” – mondta Hans Van Bylen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...