A teljes lakosságnál az augusztus 20-i tűzijáték meg is előzte az RTL Klub sorozatát. A Duna Tv-n és a Duna Worldön párhuzamosan futó tűzijáték-közvetítést együtt közel 1,2 millióan kísérték figyelemmel. A 18-49 éveseknél azért továbbra is a Drága örökösök volt a legnézettebb.
A mögöttünk álló héten kisebb lett az RTL Klub és a TV2 közötti főműsoridős különbség a 18-49 éves korosztálynál. Az RTL Klub heti közönségaránya ugyanis 2,9 százalékponttal, a TV2-é pedig 0,2 százalékponttal csökkent.
Az esték többségét az RTL Klub nyerte. A kivételek közé tartozott a hétfő, amikor a Film+ (8,7%) magasabb főműsoridős share-t ért el, mint az RTL Klub (8,1%). Kedden fej fej mellett végzett az RTL Klub és a TV2 9,6-9,6 százalékos eredménnyel. A vasárnapi főműsoridőt pedig a TV2 (9,4%) nyerte, és a Film+ (8,8%) is megelőzte anyacsatornáját, az RTL Klubot (8,1%).
Csoportszinten változás történt a korábbi héthez képest, ugyanis a 18-49 éveseknél és teljes napon visszavette a vezetést a TV2 Csoport (22,6%) az RTL Magyarországtól (21,9%). A 18-49 éveseknél és főműsoridőben viszont az RTL Magyarország (26,8%) továbbra is a TV2 Csoport előtt (24,7%) végzett.
34. hét / 33. hét / 32. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 10,6% / 13,5% / 13,8%
TV2 – 8,1% / 8,3% / 8,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (34. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 17,5% (18,7%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,5% (18,5%)
Drága örökösök – 17,6% (19,5%)
Barátok közt – 11,1% (12,7%)
TV2
Tények – 11,2% (12,8%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,6% (14,5%)
Hegyi doktor – Újra rendel – 10,7% (9,4%)
Bezár a bazár – 9,2% (9,8%)
Áll az alku – 8,4% (8,2%)
A fenti adatok kapcsán meg kell említeni, hogy múlt héten csak három munkanap volt. Mindkét csatorna esetében a munkanapi átlagos share eléggé eltért a teljes heti átlagtól, az RTL Klub esetében 12,5 százalékot, a TV2-nél 9,2 százalékot tett ki.
Ahogy látszik, ezt az átlagot Barátok közt továbbra sem tudta megugrani, a Fókusz és a Drága örökösök viszont magasan fölötte teljesített. A TV2 munkanapi átlagánál jobban szerepelt a Hegyi doktor, ami egész jó eredményeket hozott. Pláne ahhoz képest, hogy a vásárolt sorozatok a nagy csatornákon manapság nem szoktak szépen teljesíteni. A Bezár a bazár kissé leengedett a nyári szezon végére, pont a munkanapi csatornaátlagot érték el, az Áll az alku pedig alatta végzett.
A hét legnézettebb műsora címért folyó versenyben érdekes versenytársa akadt a Drága örökösöknek, méghozzá az augusztus 20-i tűzijáték. A 18-49 éveseknél az RTL-es sorozat szerdai epizódja volt a hét legnézettebbje 242 ezres nézőszámmal. Azonban rögtön utána a Duna Tv tűzijáték közvetítése következett, 207 ezer nézővel.
A teljes lakosságnál a tűzijáték megelőzte a Drága örökösöket és nem is kevéssel. A Duna Tv élő közvetítése 850 ezer nézőt vonzott, az RTL sorozata 725 ezres nézettséggel futott.
A tűzijáték még ennél is magasabb nézettséget is elérhetett volna, ha nem adják párhuzamosan a Duna Worldön is, így ugyanis megoszlottak a nézők. A Duna Worldön a 18-49 éveseknél további 79 ezer, a teljes lakosságnál 322 ezer nézője volt a tűzijátéknak. Tehát összességében közel 1,2 millió nézője volt augusztus 20. fő attrakciójának.
A 18-49 éveseknél TV2 legnézettebb műsora a Központi hírszerzés című film volt (131 ezer néző), amit vasárnap este tűztek műsorra. A teljes lakosságnál pedig a múlt szerdai Tények Plusz miatt kapcsoltak a legtöbben (626 ezer néző) a TV2-re.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.