További növekedést hozott a második negyedév a Masterplastnál, a társaság árbevétele és adózott eredménye is bővült. A régió legnagyobb magyar építőanyag gyártójánál az új gyártási beruházások felfutásával átlépte az ezer főt az alkalmazottak száma.
A második negyedévben 28,507 millió eurós konszolidált árbevételt ért el a Masterplast Csoport, ami 6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. A társaság jelentősebb piacai közül Magyarországon 12 százalékos volt a bővülés, míg az export piacokon 16 százalékkal nőtt a forgalom éves összevetésben. A második negyedéves árbevétel növekedési dinamikájára kedvezőtlen hatást gyakorolt az időjárás. A rendkívül csapadékos májust követő forró június egyaránt lassította a beruházások megvalósításának ütemét a régióban.
A Masterplast bevételének legnagyobb részét továbbra is a homlokzati hőszigetelő rendszer termékei adták, ebben a szegmensben az április-júniusi időszakban 15 százalékos volt a növekedés. Jelentősen emelkedett a szabadkai üvegszövet, homlokzati profil és EPS gyár kibocsátása 2019. második negyedévben a bázishoz képest, míg a káli habfólia gyár kibocsátása kisebb mértékben visszaesett.
Az árbevétel bővülését meghaladó mértékben emelkedett a Masterplast Csoport eredményessége a második negyedévben, amely 2,409 millió euró EBITDA értéket ért el, amivel 16,5 százalékkal haladta meg az előző évet. Ezzel a társaság 8,4 százalékos eredményességi szintet ért el a vizsgált időszakban, a tavalyi 7,7 százalékkal szemben. A cég adózás utáni eredménye 1,824 millió euró volt, ami éves összevetésben 10 százalékos növekedést jelentett.
„A piacaink közül a legnagyobb súlyú Magyarországon az ágazati szereplők visszajelzései alapján ismét erős negyedévet zárt az építőipar. A várakozások továbbra is kifejezetten pozitívak, a homlokzati hőszigetelő szegmensben az új lakás építések mellett kiugró lehet a felújítási szektor növekedése is, amit a nyáron indult új állami ösztönzők, a kibővített családtámogatási program és falusi CSOK is támogatnak. A 2019 júniusában megvalósult T-Cell Plasztik Kft. akvizíció már most, a főszezonban biztosítja számunkra a polisztirol értékesítés további dinamikus növekedésének hátterét” – mutatott rá Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnöke.
A Masterplast gyártóbázisai közül Szabadkán az üvegszövet gyárban a kibocsátás 15 százalékkal növekedett, valamint tovább javult a gyártási hatékonyság is. „Beruházásaink eredményeként a technológiai fejlesztések hiány nélkül megvalósultak. A kibocsátott mennyiségek folyamatos bővülése mellett a piaci oldalon is felfutást várunk, ami alapján a második félévben jelentős növekedéssel számolunk az üvegszövet termékszegmens forgalmában. A növekvő saját gyártási hátterünk biztosítja a régiós leányvállalatok és a nyugat-európai export stabil termékbázisát. Emellett a megnövekedett termelés nagyobb gyártói hatékonyságot és eredményességet is jelent a második félévre, ami biztosítja az éves forgalmi és működési eredmény céljaink elérését ” – jelezte Nádasi Róbert, a Masterplast Nyrt. vezérigazgatója.
A régió legnagyobb magyar tulajdonú építőanyaggyártója folyamatosan növeli a munkatársi csapatát, a második negyedév végén már 1027 főt alkalmazott a cégcsoport, ez közel száz fős létszámbővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
Az első félévet vizsgálva a Masterplast Nyrt. 50,58 millió eurós bevételt ért el, ami éves összevetésben 11 százalékos növekedést jelentett. A vállalat az első hat hónapot követően mintegy ötödével növelte profitját és 2,06 millió eurós adózás utáni nyereséggel zárta a január-júniusi időszakot.