- Hirdetés -

Rengeteget költenek a gamerek

|

Tizenöt százalékos bővülést mutatott a gaming hardver piac 2019. január-júniusi időszakban az előző év azonos időszakához képest, és 6,1 milliárd dolláros forgalmat ért el globálisan (Észak-Amerikát figyelmen kívül hagyva). A piac érésével az asztali gamer PC-k és notebook-ok növekedési üteme lassulásnak indult, bár a kereslet szintje régiónként eltérő – állapítja meg a GfK a globális gaming hardver piacról – a Kölnben 2019-ben megrendezésre kerülő Gamescom-on kiadásra kerülő anyagában.

Az idei év első hat hónapjában az eredeti készülékgyártók által készített gamer laptopok a dollárban számított teljes forgalom 18 százalékát adták, míg a gamer PC-k forgalmi részesedése meghaladta a 11 százalékot. A gamer PC-k átlagosan 2,4-szer annyiba kerülnek, mint a normál asztali gépek, a gamer notebook-ok 1,8-szer, a gamer monitorok pedig 1,6-szor kerülnek többe, mint a nem gamer készülékek. A gamer egér ára a normal egér árának 2,4-szerese, míg a gamer billentyűzet 48 dolláros átlagára 1,8-szor annyi, mint a teljesen hagyományos billentyűzeté. Noha a gamer eszközök lényegesen költségesebbek, fokozott teljesítményre képesek, és jelentősen növelik a játékélményt – e tényezők pedig kiemelkedő fontossággal bírnak a játékosok, azaz gamerek számára. Ebből látszik hogy a számítógépes „gamer” szegmens ez egyik fő profit termelő mint a gyártók, mind a kereskedők számára.

A kétszámjegyű ázsiai növekedésnek köszönhetően a gamer notebook-ok piaca tovább bővült

Több negyedévnyi kétszámjegyű növekedést követően az eredeti készülékgyártók (OEM) által piacra dobott gamer PC-k iránti kereslet 2019 első hat hónapjában 4 százalékkal csökkent – főleg a kínai visszaesés és az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) tapasztalt lassulás miatt.

Az eredeti gamer notebook-ok sikersztorija ugyanakkor folytatódott, a kereslet 12 százalékkal bővült, ezzel 3,5 milliárd dolláros forgalmat generálva. Az ázsiai és csendes-óceáni térség, valamint Kína erőteljes kétszámjegyű növekedést mutatott, míg a Thaiföldön, Japánban és Malájziában látott növekedés üteme a 25 százalékot is meghaladta. Összehasonlításképpen, az EMEA-ban mért (1 százalék) növekedés mérséklődött és a két legjelentősebb gamer PC piacon is csökkent a kereslet. Németországban a forgalom 9 százalékkal (forgalom: 112 millió dollár), Franciaországban pedig 4 százalékkal (forgalom:144 millió dollár) esett vissza.

Amit a gamerek akarnak: teljesítmény és méret – jó áron

A fokozott játékélmény szempontjából kritikus fontossággal bír a teljesítmény, ezért a gamerek kiemelt figyelmet fordítanak gaming eszközeik részeire. A 2019 első hat hónapjában legkeresettebb gamer notebook konfigurációban 1TB+128GB hibrid merevlemez (HHD), 8GM RAM, 15,6” full HD kijelző és mid-range CPU és GPU szerepelt, amelynek nemzetközi átlagára 870 dollár volt. Egy hasonló konfiguráció kicsit jobb GPU-val ugyanebben az időszakban átlagosan 900 dollárba került.

A 2019 első hat hónapjában eladott gamer notebook-ok közel 70 százaléka (a 2017 január-júniusi 57 százalékkal szemben) 800 és 1.300 dollár közötti áron talált új gazdára. A 800 dollárnál olcsóbb gamer PC-k mintegy 30 százalékos mennyiségi részesedést értek el az eredeti gyártó által előállított asztali gaming gépek kategóriájában, míg az 1.800 dollárnál drágább készülékek 12 százalékos részesedéssel bírtak.

A gamer PC-k jellemzően hybrid merevlemezzel (HHD) és merevlemezzel (HDD) vannak felszerelve. Ugyanakkor, a gamerek egyre inkább Solid State Drives (SSD), meghajtókat keresik gamer laptopjaik számára. E meghajtótípus 2019. első féléves részesedése értékben 15 százalékra nőtt az egy évvel ezelőtt mért 4 százalékról. Az SSD és Hybrid HD egy további előnnyel is rendelkeznek – ezek használata esetén vékonyabb gamer laptop is elegendő.

Következésképpen az év első hat hónapjában háromból egy gamer notebook a 25 mm-nél vékonyabb készülékek közé tartozott.

Növekszik az ívelt kijelzők iránti kereslet

Az első félév leggyorsabban növekvő szegmensét a gaming kijelzők adták, amelyek forgalma 42 százalékkal bővült és elérte az 1,2 milliárd dollárt. A gamerek imádnak a játék élményében elmerülni, ami komoly hajtóerővel rendelkezik az ívelt kijelzők számára. Érték alapon a kereslet 61 százalékkal nőtt – ezzel meghaladva a többi szegmensben tapasztalt bővülést (31 százalék).

A másik kulcsfontosságú tényező a gaming kijelzők esetében a teljesítmény. A legalább 100 Hz-es frissítési frekvenciájú gaming monitorok iránt továbbra is nagyon erőteljes a kereslet és esetükben az értékforgalom 2019 január-júniusban dinamikusan – 70 százalékkal – nőtt. A 100 Hz-nél alacsonyabb frissítési frekvenciájú kijelzők iránti kereslet 24 százalékkal bővült.

A gaming Netflix-e?

A gamerek gyorsan átveszik az új technológiát, ami alól a streaming media sem jelent kivételt. Manapság a felhőalapú gaming szolgáltatások ígérete az, ami a gaming piacot lázban tartja. A „gaming Netflix-e” a fogyasztók figyelméért és a fogyasztói költésekért folytatott versenyt még intenzívebbé teheti és megváltoztathatja a piaci dinamikát, feltéve, hogy a fogyasztók elégedettek az általa nyújtott értékkel és játékélménnyel.

Pavlin Lazarov, a GfK IT iparági szakértője szerint: “A lineáris játékból immár PC-n, konzolon és okostelefonon folytatott multiplatform gaming, és video platformokon való streamelés lett, amelyek mindegyike a gamerek elköteleződéséről tesz tanúbizonyságot.. A játékélmény a felhőinformatika és az 5G technológia által ígért lehetőségekkel által tovább fokozható. A gamer kiegészítők és hardver kulcsszerepet játszanak a játék élménydússá tételében, és még, ha változhat is a kép, a játékba való teljes belefeledkezés iránti igény megmarad. Az évek során, a gaming masszív ökoszisztémává és egyfajta életmóddá nőtte ki magát, amelynek messzemenő társadalmi és üzleti vonatkozásai vannak – e fejlődési út vége pedig még nem látszik.”

A magyarországi gaming piac

A nemzetközi trendekkel megegyezően hazánkban is jelentősen –harminc százalékkal – nőtt értékben a gaming hardver piac az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest. A generált öt milliárd forintos forgalomból 55 százalékban részesedtek a laptopok. A teljes hazai laptop forgalomnak viszont ez csak 15,5 százalékát adják. Asztali gépek esetében a gamer PCk aránya hasonló. Nálunk is jelentősen drágábbak a gamer hardverek. Az asztali gépek közel háromszor annyiba, a laptopok közel kétszer annyiba kerülnek, mint a hagyományos készülékek. A legkisebb árkülönbséget a monitorok esetében látjuk, ahol egy gamer monitor átlagosan 23 százalékkal drágább, mint egy hagyományos modell.

Megjegyzés a szerkesztőknek

A GfK rendszeresen gyűjt eladáshelyi adatokat az IT hardverek és szoftverek, valamint kiegészítők piacáról a világszerte 50 országban működő kiskereskedelmi paneljén keresztül. 2014 óta a forgalmazóktól, kiskereskedőktől és IT-megoldásokat kínáló szolgáltatóktól gyűjtött adatokat a vállalat egyetlen adatbázisban integrálja. A következetesen összevont adatok segítségével egyrészt feltárhatók az ellátási láncban azok a pontok, amelyeken lehetőség van a javulásra és nagyobb hatékonyságra, másrészt kialakíthatók versenyképes és jövedelmező disztribúciós stratégiák.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...