- Hirdetés -

Kiderült, kik a legsikeresebb marketingesek

|

A Marketing Summit konferencián mutatta be a Marketing&Media magazin a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs vezetőket felvonultató rangsorát. A lista élén Németh Ottó, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletág-igazgatója és marketingvezetője végzett, Szabó Bélát, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóját és Horváth Magyary Nórát, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatóját megelőzve.

A Marketing Summit konferencián a rangsor első tíz helyezettjét mutatták be, akik közül a jelen lévők a helyszínen vehették át a díjukat. A negyedik Nagy Zoltán Péter lett, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója lett, míg az ötödik pozícióban Szollár Domokos, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója végzett. Pantl Péter, a Hell Energy nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatója lett a hatodik, Bene Nikoletta a SPAR Magyarország marketingvezetője a rangsor 7., míg a Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője a 8. pozícióban végzett. A 9. helyet szerezte meg a listán Mérő Ádám, a Coca-Cola Magyarország regionális márkamenedzsere, és tizedik pozícióban végzett Mohamed ElSayad, a Telenor Magyarország kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Jelentős volt a mozgás az idei marketinges toplistán, az elmúlt évhez képest a rangsorban szereplő marketingvezetők 36 százaléka, 2016-hoz viszonyítva pedig már 62 százaléka cserélődött. A legsikeresebbnek választott marketingesek 60 százalékát három hirdetői szektor adja, viszont a legnagyobb reklámköltőnek számító gyógyszeripar nincs közöttük.

Az idén negyedik alkalommal készítette el a Marketing&Media magazin a legsikeresebb marketingkommunikációs vezetők 50-es toplistáját. Ennek kapcsán pedig negyedszer szembesültek azzal a szerkesztők, hogy hiába emlegetik gyakran párban a médiát és a marketinget – mint például a lap nevében – teljesen más logika alapján számít a két területen befolyásosnak vagy éppen sikeresnek egy szakember. A tavasszal publikált médiapiaci Top 50 szereplői esetében szerepe van ugyan az imázsnak és a szakmai hírnévnek, de sokkal hangsúlyosabb az általuk képviselt médiavállalat nagysága vagy az adott cég, vagy ügynökség reklámköltésének mérete.

Az elmúlt négy év tapasztalata viszont azt mutatja, hogy a marketing területén mintha pont fordított lenne a helyzet. Számít ugyan a médiabüdzsé, de az adott marketingvezető ismertsége, szakmai megítélése fontosabbnak tűnik. Ennek megfelelően a médiás és a marketinges Top 50 szereplői között nincs nagy átfedés, egy évvel ezelőtt és az idén is mindöszsze kilenc olyan marketingvezetőt találunk, aki mindkét toplistán szerepel.

Mindebből következően szintén sokéves tapasztalat, hogy a marketinges Top 50 messze nem egyenlő a legnagyobb hirdetők körével. A 2018-as év 25 legnagyobb reklámköltője közül csak nyolc vállalat marketingkommunikációs vezetője tűnik fel a listánkon (ez kilenc embert jelent, mert a Coca-Colát az idén ketten képviselik). Ez csökkenés, ugyanis egy évvel ezelőtt még 12-en voltak a listánkon, akik a 25 legnagyobb hirdető valamelyikénél dolgoztak.

A mostani és a korábbi összeállítások tanulsága az is, hogy a Top 50 szereplői a legnagyobb hirdetői szektorokat sem képezik le. Pusztán a reklámköltés nagysága alapján ugyanis az összeállításban egymás lábát kellene taposniuk a gyógyszeripari cégek marketingeseinek, hiszen messze ez a szektor számít a legnagyobb reklámköltőnek. Ehhez képest a listán szereplők 60 százalékát – egyenlő, 20-20-20 százalékos arányban – a kereskedelmi, az ital és a pénzintézet, biztosító szektor adja. A kereskedelem tényleg nagy kategória, a költési toplistán a gyógyszeripar után következik, viszont az italos cégek és a pénzintézetek is nagy hirdetők, még sincsenek ott a top 3-ban. A gyógyszeripari szektorban dolgozó marketingvezetők aránya a listánkon mindössze hat százalék, amit a szolgáltatói kategória és az autós szegmens is megelőz.

Szintén sokéves trend, hogy a listánkon nagyon alulreprezentált – az amúgy negyedik legnagyobb hirdetői szektornak számító – szépségápolás. Egy évvel ezelőtt egyébként ugyanez volt a helyzet, azaz szintén a kereskedelem, ital és pénzintézet adta a lista legtöbb szereplőjét. Ami különbség, hogy tavalyhoz képest a toplistán kicsit kevesebb lett a távközlési területen dolgozó marketingvezetők aránya. Ebbe a csökkenésbe esetleg beleláthatjuk azt, hogy 2018 folyamán látványos reklámbüdzsévágást hajtottak végre a telekommunikációs vállalatok.

A marketinges Top 50 esetén eddig szintén 25 százalék körüli cserélődés volt tapasztalható, azonban a mostani lista jelentősebb változást hozott, mert 2018-hoz képest 36 százalékban cserélődött a toplistán szereplők köre. Amennyiben megnézzük a legelső, 2016-os marketinges rangsort, akkor csak 19 olyan embert találunk, aki közülük az idei öszszeállításunkban is helyet kapott. Másként fogalmazva, 2016 óta 62 százalékban cserélődött a legsikeresebbnek választott marketingkommunikációs vezetők köre.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...