Erős félévet zárt az AutoWallis, miután árbevételét 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra, átfogó eredményét pedig 148 százalékkal 458 millió forintra növelte. A cég három üzletága közül eredményesség tekintetében a nemzetközi disztribúciós és az autóipari szolgáltatói üzletág emelkedett ki.
Az AutoWallis Nyrt. jelentős árbevétel- és eredményességnövekedést ért el csoport szinten 2019 első hat hónapjában, ezzel a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat tovább folytatja a tavasszal meghirdetett ötéves stratégiájának megvalósítását. A csoport árbevétele 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra bővült, melyhez eltérő mértékben, de a vállalat mindhárom üzletágának (Nemzetközi disztribúciós, Belföldi disztribúciós, Autóipari szolgáltatói) növekedése hozzájárult. Az árbevétel bővülése annak fényében különösen szembetűnő, hogy az Európai Uniós tagországokban a gépjárműértékesítési piac lassulásának jelei tapasztalhatóak. Miközben az EU-ban 3,1 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés az idei első félévben, a magyar újautó-piac 5,3 százalékos, míg a 2014 után csatlakozott tagállamok tekintetében a növekedés 1,4 százalék volt átlagban az értékesített személygépjárművek tekintetében. A csoport működése nem független az európai autópiac egészétől, de tevékenysége, hatékonysága, üzleti lehetőségei, értékteremtő képessége szempontjából Közép-Kelet-Európa és a Balkán tekinthető tényleges működési régiójának. A jó eredményekhez az is hozzájárult, hogy az AutoWallis a hazai és nemzetközi piacain leginkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió minden piacán belül növelte részarányát az összes személygépjárművön belül.
Az árbevétel növekedésének üteménél is nagyobb mértékben javult az AutoWallis működésének hatékonysága: az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél kisebb mértékben, mindössze 20 százalékkal, azaz 1 milliárddal nőtt 33,2 milliárd forintra. Tavaly a nemzetközi disztribúciós üzletág árréstermelő képességét több átmeneti hatás is rontotta, melyeken túllépve az idei első félévben már lényegében normalizálódott az eredményesség. Az anyagköltségek 24 százalékkal, elsősorban a megnövekedett szervízszolgáltatások költségeinek emelkedésének köszönhetően nőttek, míg az igénybe vett szolgáltatások értéke 18 százalékkal bővült, elsősorban az új nemzetközi piacok és a modellkínálat megújulása miatti magasabb marketingköltség miatt. A személyi jellegű ráfordítások 34 százalékos emelkedése meghaladta a forgalomnövekedés átlagát, de a növekedés összege az árbevétel növekedésnek mindössze 3%-a. Mindezek alapján a társaság átfogó eredménye 148 százalékkal nőtt 458 millió forintra, míg a menedzsment megítélése szerint az eredményességét legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA 24 százalékkal közel 1,4 milliárd forintra emelkedett. Az eredménynövekedés fő oka a nemzetközi disztribúciós üzletág bázis időszakhoz képest elért jobb teljesítménye, valamint az AutoWallis stratégiájának megfelelően a folyamatosan növekedő hatékonyságot elérő autóipari szolgáltatói üzletág által megtermelt eredménynövekedés volt.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves eredmények kapcsán kiemelte, hogy a társaság az év elején meghirdetett ötéves stratégiában kijelölt úton halad: az első féléves adatok jól mutatják a lehetőségeket az organikus növekedés terén, és az is látszik, hogy az AutoWallis piacai az uniós átlagot meghaladó növekedést képesek felmutatni. A vezérigazgató rámutatott, hogy a stratégiában olyan akvizíciókkal számolnak, melyek az árbevétel és az eredmény növekedéséhez egyaránt hozzájárulnak. Elmondta, hogy eddig 20 konkrét, potenciális akvizíciós célpontot azonosítottak, melyek közül több esetben megtörtént a kapcsolatfelvétel, az adatgyűjtések elindultak, és az elsőkörös ajánlatok több esetben megtörténtek.
Az AutoWallis Csoport három üzletága közül a nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 11 százalékkal nőtt, mely elsősorban a 13,5 százalékkal 1.076 darabra emelkedő új autó eladásoknak tudható be. A belföldi disztribúciós üzletág új autó eladásait 22 százalékkal 1.638, míg használt autó eladásait 75 százalékkal 454 darabra növelte, ezzel árbevétele 31 százalékkal bővült, mely – részben egy egyszeri tételnek köszönhetően – a kiemelkedően magasabb értékesítési darabszámoknak köszönhető. A növekedés kiemelt jelentőségű annak tükrében, hogy az értékesítés a legfontosabb ügyfélkapcsolati belépőpontot jelenti az AutoWallis Csoport kiemelkedően eredményes Autóipari szolgáltatói üzletágának. Az AutoWallis három üzletága közül a legnagyobb eredménytermelő képességű autóipari szolgáltatóinak az árbevételen belüli részesedése egy százalékkal 10 százalékra emelkedett. Az üzletág teljesítményét meghatározó három fő terület közül a szervizórák száma 15 százalékkal 25.118 órára, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 11 százalékkal 495 darabra, míg a bérleti események száma 4 százalékkal 11.207 darabra nőtt a tavalyi első féléves adataival összehasonlítva. Az idei első félévben az üzletág árbevétele jelentősen, 24 százalékkal bővült, miközben az árbevétel arányos nyereségessége több mint duplázódott. A gépjárműkölcsönzés területén a Csoport a Sixt márkával van jelen, melynek eredményére jelentős hatással van a Liszt Ferenc Repülőtérre érkező utasok számának dinamikus, az első félévben 7,5 százalékos növekedése.