Az RTL-es sorozat őszi évadának utolsó adása volt a hét legnézettebbje. Nem sokkal maradt el mögöttük a TV2-féle Sztárban sztár leszek. A Love Island a képernyőn továbbra sem teljesít túl jól, viszont az RTL Moston a legnépszerűbb tartalomnak számít.
Az elmúlt héten mindkét nagy kereskedelmi csatorna erősíteni tudott a főműsoridős közönségarányán. A 18-49 évesek körében az RTL Klub kerek 1 százalékpontot, ezzel 14,9 százalékra nőtt a heti share-jük, a TV2 pedig 0,5 százalékponttal izmosodott és 12,4 százalékkal zárták a hetet. A korábbi héthez hasonlóan hétfőtől szombatig az RTL Klub nyerte az estéket, a vasárnapi főműsoridőben pedig a TV2 volt az első.
A TV2 által preferált 18-59 éves célcsoportnál és teljes napon is az RTL Klub nyerte a hetet, de jóval kisebb előnnyel. Az RTL Klub 9,6 százalékos, a TV2 8,9 százalékos share-t ért el.
A többi csatorna nem nagyon zavarja az RTL Klub és a TV2 köreit. Múlt héten például a 18-49 éveseknél és főműsoridőben a harmadik legnézettebb csatornának a Film+ számított 4,4 százalékos közönségaránnyal, a Mozi+ volt a negyedik, 3,7 százalékkal. A 18-59 éveseknél és teljes napon pedig ugyancsak a Film+ volt a harmadik, 4,6 százalékos share-rel, a negyedik Mozi+ pedig 3,8 százalékot produkált.
39. hét / 38.hét / 37. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,9% / 13,9% / 13,8%
TV2 – 12,4% / 11,9% / 11,8%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (39. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 8,2% (8%)
Híradó – 18,4% (18%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,2% (15,8%)
Drága örökösök – 17,8% (16,2%)
Love Island – 12,5% (12%) – hétfőtől vasárnapig
Barátok közt ismétlés – 8,1% (6,8%)
TV2
Anya – 7,2% (6,4%)
Tények – 13,9% (12,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 16% (15,2%)
Ázsia Expressz – 14,9% (13,8%)
Kapd el, ha tudsz – 7,4% (8%)
Extrém Activity – 5,9% (6,4%)
Az RTL Klubon a Híradó, Fókusz, Drága örökösök hármas továbbra is üzembiztosan szállítja a csatornaátlag feletti közönségarányokat. A Barátok közt délutáni premierje és az esti ismétlése is tudott egy kicsit erősíteni, az előbbi pedig egy nap kivételével verte a fő konkurensnél ugyanekkor futó Anya című sorozatot. Bár heti átlagban csak 1 százalékpont volt a két sorozat közötti különbség.
A Love Island eredményei erősödnek ugyan, de eléggé fontolva haladva. A korábbi héthez viszonyítva a heti share-jük 0,5 százalékpontot javult, az átlagos nézettségük – a 18-49 éveseknél – 157 ezerről 158 ezerre nőtt. Ugyanakkor azért az RTL Klub esti átlagát illene megugraniuk.
Az RTL-t az vigasztalhatja, hogy a neten egész jól fut a sorozat. Olyannyira, hogy múlt héten az RTL Most legnézettebb tartalma a Love Island volt. Ez közlésük szerint 669 ezer videómegtekintést jelentett. Mindeközben a második legsikeresebb RTL Most tartalomnak a Drága örökösök bizonyult, 389 ezer videómegtekintéssel.
A TV2-n a csatornaátlagnál jobban teljesített a Tények, a Tények Plusz és az Ázsia Expressz is. Utóbbi 1,1 százalékpontos növekedéssel, 14,9 százalékos átlaggal zárta a hetet. Az utána következő Kapd el, ha tudsz viszont tovább gyengült, a heti átlaguk már csak 7,4 százalékot tett ki.
A hét legnézettebb műsora – a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is – A mi kis falunk volt. Az egy időre búcsúzó RTL-es sorozatot a kereskedelmi célcsoportból 396 ezren, a teljes lakosság köréből 986 ezren kísérték figyelemmel. Mindkét toplista második helyén egy TV2-s műsor, a vasárnap esti Sztárban sztár leszek áll, a 18-49 éveseknél 333 ezres, a teljes lakosságnál 941 ezres nézettséggel.
A köztévé legnézettebb tartalma ismét az M4 Sport Forma-1 közvetítése volt, de most még ez sem került fel a műsoros 10-es toplistára. A vasárnap délutáni futam egyébként a 18-49 évesek köréből 169 ezer, a teljes lakosságból 398 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.