A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is jelentős előnnyel nyerte a hetet az X-Faktor. Második legnézettebbnek a Sztárban sztár leszek bizonyult. A legnézettebb vasárnapi választási műsort az ATV adta.
Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,9 százalékpontot erősödött és elérte a 16 százalékot. A TV2 ezzel párhuzamosan, 0,4 százalékpontos csökkenés után 11,5 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet. A 18-49 éveseknél hétfőtől szombatig az RTL Klub nyerte az estéket, a vasárnapi főműsoridő pedig a TV2-é volt. Szombaton kiugróan jó eredményt produkált az RTL Klub, hiszen a főműsoridős share-jük 26,8 százalékot tett ki, miközben a TV2-é 6,3 százalékot. Vasárnap a TV2 17,1 százalékot ért el, az RTL Klub pedig 10,3 százalékot.
A 18-59 éveseknél és teljes napon is az RTL Klub nyerte a hetet. 10,1 százalékos share-t értek el, miközben a TV2 8,7 százalékot. Csatornacsoportok terén – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – az RTL Magyarország heti közönségaránya 29 százalék, a TV2 Csoporté 24,9 százalék volt.
41. hét / 40. hét / 39. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16% / 15,1% / 14,9%
TV2 – 11,5% / 11,9% / 12,4%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (41. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 9,3% (9,3%)
Híradó – 18,3% (17%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,3% (15,1%)
Drága örökösök – 18,3% (17%)
Love Island – 12,4% (13%) – hétfőtől vasárnapig
Barátok közt ismétlés – 7,5% (5,6%)
TV2
Anya – 8,7% (7,3%)
Tények – 13,3% (13,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 16% (14,9%)
Fuss, család, fuss – 9,8% (korábbi héten az Ázsia Expressz: 13,8%)
Séfek séfe – 12,4% (korábbi héten a Kapd el, ha tudsz: 6,7%)
Az RTL Klubon a múlt héten véget ért Love Island az induláshoz képest szerzett új nézőket, de még ezzel sem érték el a csatornaátlagot. Ráadásul az utolsó heti adatok némi csökkenést is mutatnak. Az RTL Most videómegtekintései alapján viszont jól teljesített a műsor, csak hát a kereskedelmi bevételek java egyelőre a képernyős megjelenéshez kapcsolódik. llletve akadnak azért műsorok, amelyek egyszerre teljesítenek jól a képernyőn és a neten is, például ilyen az X-Faktor és a Drága örökösök.
A TV2-n a sikeres Ázsia Expresszt váltó Fuss, család, fuss nem kezdett túl jól. A 9,8 százalékos heti átlaguk elmaradt a csatorna esti átlagától. A Kapd el, ha tudsz című műsort váltó Séfek séfével fordított volt a helyzet, hiszen 12,4 százalékos share-t produkált, ami nemcsak az elődműsornál, hanem a csatornaátlagnál is magasabb közönségarányt jelent.
Ahogy várható volt, a múlt héten is az RTL Klubon futó X-Faktor és a TV2-féle Sztárban sztár leszek volt a legnézettebb műsor. Utóbbi eredményeit kicsit hátrányosan érintette az önkormányzati választás, hiszen az vitt el nézőket.
Az X-Faktor jelentős előnnyel nyerte a hetet, méghozzá a 18-49 éveseknél és teljes lakosságnál is. Az RTL Klub tehetségkutatója a 18-49 éveseknél 505 ezer nézőt vonzott – nagyon magas – 33,9 százalékos közönségarány mellett. A teljes lakosságnál ugyanez 1,18 millió nézőt és 29,2 százalékos közönségarányt tett ki. A Sztárban sztár leszek a második helyen végzett. A műsorra a 18-49 évesek közül 310 ezren, a teljes lakosságból 882 ezren voltak kíváncsiak.
A legnézettebb választási műsort az ATV adta. A 22 órakor kezdődő kétórás műsorblokkot a 18-49 évesek közül 98 ezren, a teljes lakosságból 401 ezren kísérték figyelemmel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.