- Hirdetés -

Így indultak a hazai márkaoldalak az Instán

|

Kilencedik születésnapját ünnepli az Instagram, mely 2010. októberében indult világhódító útjára. Ennek apropóján az iStory.hu megvizsgálta, mikor és milyen sikerrel publikálták első posztjukat a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak. A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkák többsége 2014 után tette közzé az első tartalmat.

Először készült felmérés a Magyar Insta Brandlistán szereplő Top100 hazai márkaoldal legelső posztjával kapcsolatban. A brandek közül elsőként 2012. június 7-én az Avon Magyarország osztott meg tartalmat, pontosan 610 nappal az Instagram 2010. október 6-i debütálása után. Négy nappal később a BP Shop Budapest is posztolta első tartalmát, egy szűk hónap múlva (2012.07.08.) pedig a Nanushka divatmárka első posztja látott napvilágot.

Az Instagramot először kipróbáló brandek között feltűnően sok a médiapiaci szereplő: az elsőként tartalmat publikáló tíz hazai márka közül hatan tartoznak ebbe a kategóriába (InStyle Magyarország, JOY Hungary, Blikk, Glamour Hungary, WeLoveBudapest.com, Playboy). A legtöbb Top100 márkaoldal 2014-ben indult (23%), de a 2015-ös (20%) és a 2013-as (16%) esztendő is sok hazai Instagram márkaoldal debütálását hozta. A legkevesebb toplistás Instagram csatorna 2017-ben (7%) indult. A márkaoldalak többsége (52%) 2015-ben vagy azt követően startolt el, 12%-uk pedig tavaly publikálta első posztját.

A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkaoldalak üzemeltetői nem lazsáltak: az első poszttól a felmérés napjáig átlagosan napi 1,3 posztot tettek közzé. A legaktívabban posztoló brandek közé a Playboy (5,4), a Meedooforyou (5,1) és az Impress Fashion (4,7), a legkevesebb tartalmat publikálókhoz pedig az IKEA Magyarország és az OZORA Festival (mindkettő 0,12) tartozik.

A Top100 márka bemutatkozó bejegyzései átlagosan 115 lájkot kaptak. A legtöbb szívecskét a Mobilfox.hu (1735), a PEPCO Magyarország (1130) és a Topjoy (1016) gyűjtötte be, míg 5-nél kevesebb érkezett az InStyle Magyarország, a JOY Hungary, a Remington Magyarország (4-4) és a 444.hu (3) legelső posztjára. A tartalmak elkészítésébe fektetett munka megtérülni látszik: a márkaoldalak átlagosan napi 44 követőt szereztek, a legtöbbet a PEPCO Magyarország (177), a The Million Roses™ (175) és a BraidMe And More (150).

Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán elmondta: „Bár az Instagram hosszú évek óta hódít, megfelelő tartalmi és hirdetési stratégiával egy újonnan induló márka is joggal bízhat a sikerben. Megfigyelhető, hogy a 35 év alatti felhasználók a Facebook helyett már szívesebben pörgetik a jobb felhasználói élményt nyújtó, könnyebben és gyorsabban fogyasztható Instagram hírfolyamot, és ezzel együtt folyamatosan emelkedik a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos felhasználók száma, aránya is. Aki új csatorna elindítását tervezi, annak mindenképpen érdemes megvizsgálnia egy-egy már sikeres márkaoldalt, mert visszafelé nézve, a legelső poszttól a legfrissebb felé haladva mindegyiknél jól látható a tanulási folyamat eredménye, ahogy egyre igényesebb tartalmak születnek.”

Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...