A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma 2019 októberében megtartott ülésén meghozta döntését, kiválasztotta a 2020-as év országos társadalmi célú kampányának témáját. A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium ezúttal az élelmiszer-pazarlás csökkentését választotta témául. A pályázatot a magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be és a Well Reklámügynökség vállalta a kampány kreatív feladatainak elvégzését.
A Médiaunió Alapítvány hamarosan kapcsolatba lép a témában érintett szervezetekkel a kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében.
A Médiaunió Alapítvány 2020-as társadalmi célú kampányának témája: az élelmiszer-pazarlás csökkentése. Az Alapítvány 2019-ben egy mini-kampányban kérte az ország lakosságát, hogy javasoljon témát. A kampány hatására jelentősen megugrott a beérkezett témajavaslatok száma, így a témaválasztás idén még nehezebb volt a Kuratóriumi tagok számára, de végül egyhangú szavazással döntöttek.
A megtermelt élelmiszer egyharmada soha nem kerül emberi fogyasztásra. „Ez a drámai adat indokolja, hogy a témával foglalkoznunk kell. „Elsősorban a lakosság figyelmét szeretnénk felhívni a tudatos vásárlásra, illetve arra, hogy időben használjak fel a megvásárolt élelmiszert, ne kerüljön a kukába” – mondta Schmidt Mária a Kuratórium elnöke. „Ez a téma mindannyiunkat érint, a társadalom egészét”- tette hozzá Novák Péter.
Csányi Sándor hangsúlyozta, hogy „az élemiszerlánc minden fázisában, így a termelésben, a kereskedelemben, a vendéglátásban is keletkezik élelmiszer-felesleg. De mi elsősorban a Médiaunió szlogenjéből, a „Rajtad is múlik!” gondolatból kiindulva a magyar emberekhez szeretnénk szólni ebben a kampányban.”
“Fontos lenne, hogy az emberek ismerjenek élelmiszer-biztonság kapcsán fontos fogalmakat, pl. hogy tudják, hogy mi a különbség a minőségét megőrzi és a fogyasztható típusú lejárati határidők között, hiszen ez is kihat az élelmiszer-pazarlásra.”A téma a hulladékgazdálkodással foglalkozó cégeket és zöld szervezeteket is érinti.
A kutatások szerint egyébként a megtermelt élelmiszerek egyharmada, évente világviszonylatban 1.3 milliárd tonna élelem hulladékká válik, csak Magyarországon 1.8 millió tonna élelmiszer-felesleget termelünk, ami társadalmi és etikai problémát jelent, de fenntarthatóság szempontjából is számos kérdést vet fel.
A Médiaunió Alapítvány példátlan összefogás, a korábbi években több mint 200 helyi és országos médium ajánlott fel évi félmilliárd forintnyi felületet egy-egy társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében.
A Médiaunió Alapítvány 2020-ban is pro bono felületeket kér tagjaitól és médiapartnereitől, a szakértők, illetve a tudományos élet képviselőinek segítségét társadalmi munkában kéri annak érdekében, hogy a lehető legsikeresebb, leghatékonyabb kampányt készíthesse.