- Hirdetés -

Kevés a nő a kiberbiztonsági vállalatoknál

|

A vállalatok 45 százalékánál az informatikai biztonsági részlegen dolgozó nők aránya kisebb, mint a cég többi dolgozója körében. Ezen szervezeteknek csak mindössze 37 százaléka rendelkezik olyan formális programokkal, illetve fontolgatja azok bevezetését, amelyek több nőt vonzanának a kiberbiztonsági területre – derül ki a 451 Research által a biztonsági vezetők körében végzett felmérésből.

A sokszínű munkaerőnek köszönhetően nemcsak új tehetségekkel gazdagodik a szervezet, hanem az üzleti teljesítmény is javul. A legsokszínűbb vállalatok például globális szinten 19 százalékponttal több bevételre tesznek szert az innovációból. Ebből jól látszik, hogy a nemek közötti egyenlőség nem csak etikai kérdés, hanem az üzleti hatékonyság fontos tényezője is. Számos különböző területen születtek már kezdeményezések a nők üzleti előrejutásának és karrierfejlesztésének segítésére, többek között a technológiák vagy a vállalkozóknak szóló képzések terén.

A sokszínűségi kezdeményezések ellenére a nők globális szinten a munkaerő mintegy 39%-át adják, és mindössze 25%-os arányban képviseltetik magukat a vezetői pozíciókban. Mivel a kiberbiztonságot, és általában véve az informatikát férfiak által uralt területnek tartják, ez a szemlélet is az egyik akadálya lehet a nők iparágba való belépésének. A Kaspersky megbízásából a 451 Research által készített „Cybersecurity through the CISO’s eyes. Perspectives on a role”, azaz „Kiberbiztonság az informatikai igazgatók szemével. Egy szerepkörrel kapcsolatos nézőpontok” című jelentés szerint az informatikai igazgatók 45%-a megerősítette, hogy a nők valóban alulreprezentáltak a részlegükön.

Ennek ellenére a szóban forgó szervezetek mindössze 37%-a vezetett már be vagy fog bevezetni olyan programot, amelynek az a célja, hogy több női munkatársat vonzzon az informatikai biztonsági részlegekre. A nők odavonzásának legnépszerűbb módja az informatikai háttérrel rendelkezők továbbképzése (80%). A válaszadók csaknem a fele úgy nyilatkozott, hogy már jelenleg is kínálnak vagy kínálni fognak nőnemű diákokat célzó gyakornoki programokat (42%), vagy készen állnak arra, hogy tovább képezzék a csekély képzettséggel vagy szakképzettséggel nem rendelkező jelölteket (40%). Az is kiderült, hogy a válaszadóknak csak 22%-a vesz fel női jelölteket a szervezeten belüli más részlegekről.

A többiek (63%) azt mondták, hogy ők kizárólag tökéletesen képzett szakembereket keresnek, nemre való tekintet nélkül. Mivel azonban az informatikai igazgatók 70%-a számára nehézséget jelent a különféle területeken jártas, szakképzett informatikai biztonsági szakemberek felvétele, más módot kell találniuk a hiányzó tehetségek pótlására.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az informatikai biztonsági vezetők között nagyobb számban találhatók férfiak, mint nők. A nemüket firtató kérdésre válaszolók mindössze egyötöde (23%-a) vallotta magát nőnek. A pozícióban eltöltött idő azonban arra enged következtetni, hogy a biztonsági vezetői szerepkörben dolgozó nők száma növekszik: a nőnemű válaszadók 20%-a az elmúlt két évben került informatikai biztonsági vezetői pozícióba, ami kétszerese a hasonló helyzetben levő férfiak számának (10%).

„A felmérés megállapításai azt mutatják, hogy bár az iparági helyzet változik, még mindig messze van az ideálistól, ugyanis a nők még mindig nem eléggé erősen reprezentáltak. Tudni kell azonban, hogy itt nem pusztán a nők és a férfiak tökéletesen egyenlő arányának eléréséről van szó. Az informatikai igazgatókkal készített mélyinterjúk során sokan mondták azt, hogy egész egyszerűen nincs elég nőnemű jelentkező. Így hát, ha a kiberbiztonsági területen fennálló nemek közötti egyenlőtlenséget kezelni akarjuk, akkor ösztönöznünk kell a nőket arra, hogy ezt a pályát válasszák” – fejtette ki Jevgenyija Naumova, a Kaspersky Európáért felelős megbízott ügyvezető igazgatója.

A Kaspersky elkötelezetten törekszik arra, hogy a nőket a kiberbiztonsági iparágban való munkavállalásra ösztönözze, és küzd a nemi előítéletek ellen. Ennek jegyében több kezdeményezést is útjára indított, többek között létrehozott egy Women in Cybersecurity elnevezésű online közösséget, amelynek a célja a kiberbiztonsági iparágba újonnan belépő és a már ott dolgozó nők karrierjének előmozdítása és fejlesztése. A Kaspersky a Girls in Tech nonprofit szervezettel is partnerségre lépett, és támogatja a nők által alapított startupok számára kiírt AMPLIFY versenyt, ahol a nyertesek indulótőke-finanszírozást szerezhetnek vállalkozásuknak. A cég az Egyesült Államokban és Európában is rendszeresen szervez CyberStarts eseményeket, amelyek a kiberbiztonsági szakemberek következő generációjának kinevelését szolgálják. Az események egyik fő témája az, hogy milyen intézkedésekkel lehetne csökkenteni a nemek közötti egyenlőtlenséget a kiberbiztonság területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...