- Hirdetés -

A lineáris tévézés virágzik

|

Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Karin Heijink. A Viasat World médiavállalat tartalmakért és termékekért felelős alelnökét a jövő tévézési szokásairól is faggattuk.

– A Viasat World október 1-jétől értékesít hirdetési helyeket a Viasat History csatornán. Milyen eredményekre számítotok? A magyar reklámpiac elég kicsi, sok versenytárssal. Van elég hely ennyi játékos számára?

– Egy igen tapasztalt hirdetési kereskedőházzal, az Atmediával működünk együtt a Digital Media and Communications Zrt. révén, akiknek a segítségével profi n vezethetjük be a reklámokat a Viasat History csatornára. Látjuk, hogy a televíziós hirdetések iránt igen magas a kereslet, a piac erre szánt kiadásai növekednek, a Magyar Reklámszövetség adatai alapján évente 8,5 százalékkal. A csatornánk szépen teljesít a magyar piacon, adott a lehetőség, hogy megmutassuk magunkat a hirdetési szektor résztvevőinek is.

– Több mint 110 magyar nyelvű adó van Magyarországon. Ez egy kemény piac vagy csak egy a sok közül? A többi közép- és kelet-európai televíziós piac is hasonló számotokra?

– Minden országnak megvannak a maga sajátosságai, és bár szakmailag megerősíthetjük, hogy Magyarországon erős a verseny, nézzük meg Lengyelországot, ahol kétszer ennyi lokalizált csatorna van.

– Ez az első alkalom, hogy a Viasat World egyik vezetője részt vesz a Big Picture-ön Magyarországon. Ez egy nagy lépés a Viasat számára, vagy csak szerettél volna körbenézni nálunk?

– Van egy kicsi, de annál elhivatottabb és fantasztikus teljesítményű csapatunk helyben, és amikor működésünknek ebbe az új szakaszába, a Viasat History reklámidejének értékesítésébe léptünk, időszerűnek éreztem a cég magas szintű képviseletét ezen a köztudottan nagyon fontos konferencián. Örülünk, hogy a vállalkozásunk elérte ezt a mérföldkövet, amely tükrözi a cég erősségét a magyar piacon. Nagy megtiszteltetés, hogy részt vehetek ezen a konferencián, sőt beszédet is tarthatok.

– Hány csatornátok van Magyarországon és melyekkel vagy a legelégedettebb?

– Négy sikeres tévéadót működtetünk Magyarországon: Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature és Epic Drama. A Viasat History jól megalapozott tematikára épül, és ennek megfelelően jól is teljesít a piacon örökzöld történelmi és II. világháborús műsoraival. A csatorna már egy biztos közönséget alapozott meg magának, hűséges nézőink sora napról napra bővül. Büszkék vagyunk arra, hogy a Viasat Explore az eddigi legnagyobb nézettségét érte el 2019 szeptemberében (0,50 százalékos közönségarányt a 18–49 évesek körében). Az Epic Drama a legfrissebb csatornánk, amely 2017 végén indult útjára. Ekkor léptünk be a dráma világába, és nagyon örülünk, hogy minőségi kosztümös sorozatainkat jól fogadta a magyar közönség – az adó gyorsan megtalálta a helyét a piacon, és elérte a több mint 65 százalékos lefedettséget.

– Mely szegmensben tud még javítani a Viasat World?

– Mindig van lehetőség a fejlődésre, a legjobb tartalmak megszerzésére törekszünk azokban a műfajokban, amelyekben jelen vagyunk. Célunk, hogy a magyar piacon is egyre magasabb arányban legyünk jelen exkluzív, csak a mi csatornáinkon látható műsorokkal.

– Ahogy már említettem, a verseny erős. Mennyire kell folyamatosan innovatívnak lenni, új tartalmakkal előállni?

– Az Epic Drama elindítása előtt átfogó kutatást végeztünk több piacon is, hogy megismerjük a közönség igényét, ezzel együtt a meglévő hiányosságokat. A csatorna ma 16 piacon van jelen, 60 kábelszolgáltató kínálatában 11 millió előfi zető számára elérhető. Most arra összpontosítunk, hogy újabb prémium és ex kluzív tartalmakat szerezzünk meg, amelyben beszerzési csapatunk szakértelmére támaszkodhatunk.

– Mennyi pénzt fordítotok évente új műsorok megvásárlására?

– Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk, ezeket globális disztribúciós partnerek révén tudjuk megszerezni. Egy nagyon jó példa erre a november 10-én rajtoló Lángoló világ (World on Fire) című II. világháborús drámasorozat, amelyhez egész Kelet- és KözépEurópára megszereztük az exkluzív jogokat – ez volt eddig a legmagasabb ár egyetlen sorozat jogaiért.

– A piac eléggé szétaprózódott, ha a közönségszámokat vagy az SHR-t nézzük. Az Y és a Z generáció tabletekre és mobilokra kezd váltani. Szerinted a televíziós csatornáknak menynyire kell a VOD-platformokra összpontosítania?

– Az Epic Drama exponenciális növekedésével kapcsolatos tapasztalataink egy olyan piacot tükröznek, ahol a lineáris televíziózás továbbra is virágzik. Ezzel párhuzamosan azonban tudjuk, hogy az emberek tartalomfogyasztási szokásai változnak, ezért a kábelszolgáltatókkal összhangban folyamatosan dolgozunk azon, hogy a tartalmak elérhetők legyenek a közönség számára akkor, ahol és ahogyan ők akarják.

– Melyek a jövő legnagyobb kihívásai a tévétársaságok számára?

– A média ugyanúgy változóban van, ahogy az emberek tartalomfogyasztása. Figyelemmel kísérjük az SVOD-platformok növekedését, amelyek a nyugateurópai piacokon már versenybe szálltak a lineáris csatornákkal. Várhatóan ez a tendencia Magyarországon, illetve Közép- és Kelet-Európában pár évvel később lesz megfi gyelhető. A mi fókuszunkban így továbbra is a világszínvonalú tartalmakra vonatkozó lineáris és nem lineáris jogok biztosítása áll, a teljes szakértelem kiaknázásával. Természetesen együttműködve a kábelszolgáltatóinkkal, amelyek a tartalom közönség felé való továbbításában szakértők.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...