- Hirdetés -

A lineáris tévézés virágzik

|

- Hirdetés -

Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Karin Heijink. A Viasat World médiavállalat tartalmakért és termékekért felelős alelnökét a jövő tévézési szokásairól is faggattuk.

– A Viasat World október 1-jétől értékesít hirdetési helyeket a Viasat History csatornán. Milyen eredményekre számítotok? A magyar reklámpiac elég kicsi, sok versenytárssal. Van elég hely ennyi játékos számára?

– Egy igen tapasztalt hirdetési kereskedőházzal, az Atmediával működünk együtt a Digital Media and Communications Zrt. révén, akiknek a segítségével profi n vezethetjük be a reklámokat a Viasat History csatornára. Látjuk, hogy a televíziós hirdetések iránt igen magas a kereslet, a piac erre szánt kiadásai növekednek, a Magyar Reklámszövetség adatai alapján évente 8,5 százalékkal. A csatornánk szépen teljesít a magyar piacon, adott a lehetőség, hogy megmutassuk magunkat a hirdetési szektor résztvevőinek is.

– Több mint 110 magyar nyelvű adó van Magyarországon. Ez egy kemény piac vagy csak egy a sok közül? A többi közép- és kelet-európai televíziós piac is hasonló számotokra?

– Minden országnak megvannak a maga sajátosságai, és bár szakmailag megerősíthetjük, hogy Magyarországon erős a verseny, nézzük meg Lengyelországot, ahol kétszer ennyi lokalizált csatorna van.

– Ez az első alkalom, hogy a Viasat World egyik vezetője részt vesz a Big Picture-ön Magyarországon. Ez egy nagy lépés a Viasat számára, vagy csak szerettél volna körbenézni nálunk?

– Van egy kicsi, de annál elhivatottabb és fantasztikus teljesítményű csapatunk helyben, és amikor működésünknek ebbe az új szakaszába, a Viasat History reklámidejének értékesítésébe léptünk, időszerűnek éreztem a cég magas szintű képviseletét ezen a köztudottan nagyon fontos konferencián. Örülünk, hogy a vállalkozásunk elérte ezt a mérföldkövet, amely tükrözi a cég erősségét a magyar piacon. Nagy megtiszteltetés, hogy részt vehetek ezen a konferencián, sőt beszédet is tarthatok.

– Hány csatornátok van Magyarországon és melyekkel vagy a legelégedettebb?

– Négy sikeres tévéadót működtetünk Magyarországon: Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature és Epic Drama. A Viasat History jól megalapozott tematikára épül, és ennek megfelelően jól is teljesít a piacon örökzöld történelmi és II. világháborús műsoraival. A csatorna már egy biztos közönséget alapozott meg magának, hűséges nézőink sora napról napra bővül. Büszkék vagyunk arra, hogy a Viasat Explore az eddigi legnagyobb nézettségét érte el 2019 szeptemberében (0,50 százalékos közönségarányt a 18–49 évesek körében). Az Epic Drama a legfrissebb csatornánk, amely 2017 végén indult útjára. Ekkor léptünk be a dráma világába, és nagyon örülünk, hogy minőségi kosztümös sorozatainkat jól fogadta a magyar közönség – az adó gyorsan megtalálta a helyét a piacon, és elérte a több mint 65 százalékos lefedettséget.

– Mely szegmensben tud még javítani a Viasat World?

– Mindig van lehetőség a fejlődésre, a legjobb tartalmak megszerzésére törekszünk azokban a műfajokban, amelyekben jelen vagyunk. Célunk, hogy a magyar piacon is egyre magasabb arányban legyünk jelen exkluzív, csak a mi csatornáinkon látható műsorokkal.

– Ahogy már említettem, a verseny erős. Mennyire kell folyamatosan innovatívnak lenni, új tartalmakkal előállni?

– Az Epic Drama elindítása előtt átfogó kutatást végeztünk több piacon is, hogy megismerjük a közönség igényét, ezzel együtt a meglévő hiányosságokat. A csatorna ma 16 piacon van jelen, 60 kábelszolgáltató kínálatában 11 millió előfi zető számára elérhető. Most arra összpontosítunk, hogy újabb prémium és ex kluzív tartalmakat szerezzünk meg, amelyben beszerzési csapatunk szakértelmére támaszkodhatunk.

– Mennyi pénzt fordítotok évente új műsorok megvásárlására?

– Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk, ezeket globális disztribúciós partnerek révén tudjuk megszerezni. Egy nagyon jó példa erre a november 10-én rajtoló Lángoló világ (World on Fire) című II. világháborús drámasorozat, amelyhez egész Kelet- és KözépEurópára megszereztük az exkluzív jogokat – ez volt eddig a legmagasabb ár egyetlen sorozat jogaiért.

– A piac eléggé szétaprózódott, ha a közönségszámokat vagy az SHR-t nézzük. Az Y és a Z generáció tabletekre és mobilokra kezd váltani. Szerinted a televíziós csatornáknak menynyire kell a VOD-platformokra összpontosítania?

– Az Epic Drama exponenciális növekedésével kapcsolatos tapasztalataink egy olyan piacot tükröznek, ahol a lineáris televíziózás továbbra is virágzik. Ezzel párhuzamosan azonban tudjuk, hogy az emberek tartalomfogyasztási szokásai változnak, ezért a kábelszolgáltatókkal összhangban folyamatosan dolgozunk azon, hogy a tartalmak elérhetők legyenek a közönség számára akkor, ahol és ahogyan ők akarják.

– Melyek a jövő legnagyobb kihívásai a tévétársaságok számára?

– A média ugyanúgy változóban van, ahogy az emberek tartalomfogyasztása. Figyelemmel kísérjük az SVOD-platformok növekedését, amelyek a nyugateurópai piacokon már versenybe szálltak a lineáris csatornákkal. Várhatóan ez a tendencia Magyarországon, illetve Közép- és Kelet-Európában pár évvel később lesz megfi gyelhető. A mi fókuszunkban így továbbra is a világszínvonalú tartalmakra vonatkozó lineáris és nem lineáris jogok biztosítása áll, a teljes szakértelem kiaknázásával. Természetesen együttműködve a kábelszolgáltatóinkkal, amelyek a tartalom közönség felé való továbbításában szakértők.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új szekciót indított az eMAG

Az eMAG Magyarország üzlet az üzletben koncepció jegyében útjára indított Hajápolás és sminkszekciójában több mint 70 ezer-féle hajápolási- és sminkterméket, hajformázó eszközöket kínál, a férfiakat célzó szekciójában pedig több mint hétezer férfikozmetikum és kiegészítő...

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...