Ajándékozz másképp néven új kezdeményezés indult Magyarországon, amely új szintre kívánja emelni a vállalatok körében megszokott, év végi partneri ajándékozást. A kezdeményezés lényege, hogy a csatlakozó vállalatok a partnereiknek szánt ajándékokkal megegyező összeget alapítványok és szervezetek számára ajánlhatják fel – így karácsonykor azokat támogathatják, akiknek valóban szükségük van rá. A jótékonysági kezdeményezés célja tehát, hogy felhívja a hazai vállalatok figyelmét az adakozás fontosságára.
Hivatalosan is elindult egy új kezdeményezés Ajándékozz másképp néven, amelynek célja, hogy megreformálja a vállalatok körében elterjedt karácsonyi ajándékozás szokását. Karácsony közeledtével ugyanis számos vállalatnál bevett szokás, hogy partnereiknek különleges tárgyi ajándékokkal köszönik meg az egész éves együttműködést. Az ajándékba szánt desszertek vagy logóval ellátott italok azonban a legtöbb esetben valódi értéket nem teremtenek. Ezt a szokást hivatott átformálni és magasabb szintre emelni az Ajándékozz másképp kezdeményezése, amelynek célja, hogy a partnerek közti ajándékozás valóban hasznos és jótékony célt szolgáljon.
A jótékonysági kezdeményezés keretében a csatlakozó vállalatok közel 30 szervezet és alapítvány közül választhatják ki azt, amelyet támogatni szeretnének a partnereiknek szánt ajándékok értékével megegyező összegben. Ezáltal a kezdeményező vállalat és partnere egyaránt támogathatja azokat, akiknek valóban szükségük van rá. A kezdeményezésben résztvevő vállalatok továbbá dönthetnek úgy is, hogy pénzbeli adomány helyett tárgyi, vagy szolgáltatásbeli adománnyal támogatják a kiválasztott szervezetet. A kezdeményezés keretében támogatható szervezetek mindegyike az Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testületének tagja, annak érdekében, hogy az adománygyűjtés a hitelesség és az átláthatóság jegyében történjen. A támogatható szervezetek között van többek között a Bátor Tábor, a NOÉ Állatotthon Alapítvány és az UNICEF is.
A kezdeményezés részletes leírása, a csatlakozó vállalatok, valamint a támogatható szervezetek listája az kezdeményezés weboldalán érhető el. A csatlakozásra az Ajándékozz másképp saját, koordináló weboldalán keresztül van lehetőség, ahol a vállalatok a kampányban részt vevő szervezetek részére anyagi vagy tárgyi felajánlást tehetnek.
A kezdeményezéshez az elsők között csatlakozott többek között a streaming és biztonságtechnikai megoldásokkal foglalkozó OTT-ONE Nyrt. és az iSRV Zrt. is.