Az OTP Bank lett a Mastercard – év bankja 2019 verseny fődíjasa, az Év bankára elismerést pedig Tóth Balázs, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója kapta. A november 13-i díjátadón idén először a prémium banki szolgáltatásokért a GRÁNIT Bank vehette át az első díjat.
A Mastercard – év bankja versenyben 10 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly minden évben a lakossági szolgáltatásokon van, ezen belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások elismerése a fő cél.
Összesen 75 pályázat érkezett 14 pénzintézettől, melyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján 9 különálló szakzsűri összesen 66 szakértője értékelt.
Az év bankja elismerést a tavalyi év után idén is az OTP Bank vehette át. A fődíj pontozásakor a zsűri figyelembe vette a többi kategóriákban nyújtott teljesítményt is, így a legrangosabb cím nem csupán az üzleti eredményt tükrözi, hanem átfogó képet ad a hazai bankszektor legjobbjairól. Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet Az év mobil- és online-banki eszköze kategóriában is. 2019-ben tovább bővült az OTP SmartBank alkalmazásán keresztül elérhető szolgáltatások köre. Májustól Magyarországon elsőként az OTP SmartBank-ban érhető el az ApplePay szolgáltatás. Augusztustól pedig számlafizetést leegyszerűsítő, SmartBank-on keresztüli QR-kódos postai csekkbefizetésre is van lehetőség. Az internetbanki alkalmazás használatával több mint 1,4 millió ügyfél intézi rendszeresen bankügyeit, és ez a csatorna adja a személyi kölcsön-szerződések közel 10%-át. Az OTP SmartBank továbbra is hazánk legnépszerűbb mobilbanki alkalmazása, közel 700 ezer felhasználóval és nemzetközileg is magas alkalmazás-áruházi értékeléssel.
Eölyüs Endre, a Mastercard Europe Magyarországi igazgatója a verseny kapcsán elmondta: „A Mastercard – év bankja programmal idén a hétköznapi ember által igénybe vett szolgáltatásokon túl, a prémium ügyfelek kiszolgálására is szerettük volna figyelmet fordítani. Az év prémium banki szolgáltatása kategóriájában 8 bank pályázott – legnagyobb örömünkre. Tehát van létjogosultsága a díjnak. Arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen többletszolgáltatásokat, valamint exkluzív kedvezményeket és élményeket kínálnak kiemelt ügyfeleiknek a pénzintézetek. Ugyanis ma már nem feltétlen elég egy jó termék ahhoz, hogy a vásárló elégedett legyen, mindenképp kell az a bizonyos plusz. Szerencsés például, ha egy problémára úgy kínálunk megoldást, hogy az ügyfél még nem is realizálta bárminek a hiányát.”
Az idei teljes rangsor:
Mastercard – Az év bankja
1. OTP Bank
2. GRÁNIT Bank
3. ERSTE Bank
Mastercard – Az év lakossági számlacsomagja
1. SOPRON BANK
2. GRÁNIT Bank
3. CIB Bank
Mastercard – Az év lakossági megtakarítási terméke
1. Erste Bank
2. MagNet Bank
3. OTP Bank
Mastercard – Az év lakossági hitelterméke
1. K&H Bank
2. UniCredit Bank
3. GRÁNIT Bank
Mastercard – Az év leginnovatívabb bankja
1. GRÁNIT Bank
2. OTP Bank
3. K&H Bank
Mastercard – Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze
1. OTP Bank
2. MagNet Bank
3. Erste Bank
Mastercard – Az év társadalmilag felelős bankja
1. Budapest Bank
2. OTP Bank
3. Erste Bank
Mastercard – Az év fenntartható bankja
1. MagNet Bank
2. GRÁNIT Bank
3. K&H Bank
Mastercard – Az év prémium banki szolgáltatása
1. GRÁNIT Bank
2. OTP Bank
3. Budapest Bank
Mastercard – Az év bankára
Tóth Balázs (UniCredit Bank)
A kategóriák győztesei egy éven át használhatják a „Mastercard – év bankja 2019” emblémát és megnevezést.