Az idén fordulhat elő első alkalommal, hogy átlépi az ezermilliárd dolláros határt a kiskereskedelmi forgalom a karácsonyi időszakban az Egyesült Államokban. Az eMarketer előrejelzése szerint a november-decemberi online forgalom 13,4 százalékkal bővülhet a múlt évhez képest.
Ha nem is lesz túl dinamikus a fejlődés, a gazdasági bizonytalanságok és a rövidebb időszak – idén hat nappal kevesebb telik el Hálaadás és karácsony között – ellenére is 3,8 százalékos bővülést vár az eMarketer az amerikai kiskereskedelmi forgalomban az év utolsó két hónapjában a tavalyihoz képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy idén első alkalommal átlépi az ezermilliárd dolláros határt az összesített forgalom, a kutatócég 1008 milliárdos költéssel számol.
A teljes piacot jóval meghaladó mértékben nő majd az online értékesítés, az internetes kereskedők 13,2 százalékos növekedéssel számolhatnak a múlt évhez képest. Az eMarketer prognózisa szerint az amerikai online kiskereskedelmi forgalom 135,35 milliárd dolláros lehet az idei ünnepi szezonban, ezzel a teljes forgalom 13,4 százaléka már az interneten bonyolódik majd.
A leggyorsabban növekvő értékesítési csatorna az m-commerce lesz, a mobilról, táblagépről történő vásárlások értéke tavalyhoz képest negyedével nő majd, és eléri a 64,29 milliárd dollárt, vagyis az online forgalom közel felét, míg a teljes piac több mint 6 százalékát adja majd ez a szegmens.