A magyar internetezők negyede szerint a Black Friday alatt érhetik el a lehető legnagyobb kedvezményt. Sőt, 15 százalékuk kifejezetten ehhez az időszakhoz igazítja vásárlási szokásait, sokan pedig akár hónapokat is várnak a Fekete Péntekre, hogy olcsóbban szerezzenek be egy-egy terméket – derült ki a MediaMarkt megbízásából készült felmérésből.
A felmérés szerint sokan terveznek erre a napra előre, és mindössze csak 8 százalékot tesz ki az a réteg, akik szerint ilyenkor kevesebb és kisebb mértékű kedvezményt lehet látni, mint az év néhány más akciós időszakában. Az utóbbi csoportra tagjai jellemzően csak egy-egy terméket figyelnek – például egy régóta vágyott tv-készüléket, esetleg játékkonzolt, vagy az élethelyzete alakul úgy, hogy szüksége lesz egy porszívóra, hűtőre – és jellemzően találnak is aktuálisan néhány akciós terméket, így előbb-utóbb rászánják magukat a vásárlásra.
„De a Black Friday teremt igazi versenyhelyzetet a kiskereskedelemben, így egészen biztos, hogy ekkor lehet találkozni az egyik legnagyobb mértékű és legszélesebb termékkört érintő akcióval – mondta Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád áruházvezetője. – Évről évre növekszik az érdeklődés a Fekete Péntek iránt, a múlt heti akciós hétvégén a MediaMarkt-nál a Black Friday-termékek aránya tette ki az online forgalom 87%-át.”
A kutatás egyebek mellett arra is rávilágított, hogy a magyarok fele kivár a vásárlással novemberig, főleg, ha műszaki cikkre van szüksége – a felnőtt lakosság 28 százaléka akár fél éven túl. Ugyanakkor ha új ruhára, játékra, ékszerre vágynak, jóval hamarabb elfogy a türelem. A Black Friday leginkább a műszaki cikkek vásárlói körében örvend népszerűségnek. A kutatás ugyanis azt mutatja, hogy létezik egy úgynevezett Black Friday keménymag a vásárlók körében.
Ők már változtattak a vásárlási szokásaikon, mert megbánták, hogy életük során egyszer ebben az időszakban lemaradtak egy jó ajánlatról. Minden hetedik felnőtt közéjük tartozik, és azoknak, akik ezt nem szeretnék újra átélni, a műszaki áruházlánc azt tanácsolja, hogy érdemes már előre felkészülni az akciós napra: utána nézni a kiszemelt termékeknek, ellenőrizni azok elérhetőségét, az azokhoz elérhető szolgáltatásokat, illetve szállítási feltételeket.