- Hirdetés -

A fogyasztói élmény javítására fókuszálnak a Tchibo-nál

|

Az idén tízszázalékos növekedést és 3,3 milliárd forintos forgalmat vár a Tchibo webáruházánál Németh Norbert. A társaság magyarországi e-kereskedelmi igazgatója lapunknak beszélt arról is, hogy milyen szerepe van a mobilplatformnak az értékesítésben és miben hoz változást a jövőre lezáruló nagy fejlesztésük.

– Egymást érik az online áruházak akciói az év végén, a Tchibo webáruházánál beindult már a karácsonyi hajrá?

– Annyira, hogy november 13-án megtartottuk a nagy év végi akciónkat, a Megaszerdát, amikor 30 százalék kedvezményt adtunk minden használati cikkünkre. A Tchibónál 2012 óta csinálunk egy ilyen „Év legnagyobb akcióját”, vagyis előbb kezdtük, mint ahogy Magyarországon is elterjedt a Black Friday. Nagyon sokat várunk ettől a kezdeményezéstől, évről évre rekordot döntünk és ilyenkor akár az éves online forgalmunk 10 százaléka is összejöhet. (Az interjú még az akció előtt készült – a szerk.)

– Összességében milyen évre számítasz?

– Tavaly sikerült közel 20 százalékkal növelnünk a forgalmunkat, az idén 10 százalékos bővüléssel számolok, 3,3 milliárd forint körül lesz a forgalom. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a magyarországi teljesítmény kiemelkedőnek számít céges szinten, rajtunk kívül egyedül Törökországban várható online árbevétel-növekedés, de euróban is nézve várhatóan csak mi növünk az idén.

– Az e-kereskedők sokszor mondják, hogy náluk sosem állhat le a fejlesztés. Milyen újítások voltak az idén a Tchibónál?

– Ebben az évben főleg optimalizációs fejlesztéseink voltak. A felhasználók az újításokból elsősorban azt látják, hogy szebb lett az oldal, nagyobb képekkel, látványosabb a megjelenés. Nagyon fontos előrelépésekre került sor a sztenderdizáció területén. Ebben az évben nagy hangsúlyt kapott, hogy minden platformon egységesen jelenjünk meg, valamint a „multiscreen” megközelítés, hogy minden eszközön ugyanúgy nézzen ki a felületünk. Sok változás volt a háttérrendszerekben és a működésben, ami főleg a hatékonyabb kiszolgálásban mutatkozik meg. Az idei év egyik fontos újítása volt számunkra a Google Shopping augusztusi megjelenése, és azt mondhatom, hogy most már igen intenzíven használjuk ezt a marketingeszközt, lassan a büdzsénk tíz százalékát ezen keresztül költjük el. Jövőre pedig azzal számolok, hogy ennek a részesedése a marketingkiadásainkból éves szinten 10-15 százalék lehet.

– Jellemzően milyen eszközt használnak a Tchibo webáruházának felhasználói?

– Van saját applikációnk, mobilra és táblagépre optimalizált verziónk is. A cégen belül Magyarország az élbolyban van a mobilos elérésben. A látogatások 70 százaléka telefonról vagy tabletről történik, az értékesítésben pedig 50 százalékos a részesedésük.

– Milyen tervekkel indultok neki 2020-nak?

– Azt gondolom, hogy jövőre kicsit lassabb lesz a növekedés nálunk, 6-8 százalékos bővüléssel tervezünk. A nem élelmiszer kategóriába tartozó termékeknél lassabb fejlődés lehet, ugyanakkor a kávékapszulás rendszerek még jövőre is látványos növekedést hozhatnak. Jelenleg is tart az a hároméves projekt, aminek keretében az egész webáruházplatform megújul. Ez a fejlesztés jövőre zárul le, azonban ez inkább a belső folyamatokra lesz hatással. Nagyon fontos cél jövőre is a cross-channel, vagyis a fizikai boltok és az online értékesítés még jobb összekapcsolása, amitől a vásárlói élmény további javulását várjuk.

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...