- Hirdetés -

Nem szívesen kockáztatnak a fiatalok

|

A vállalkozói létforma továbbra is népszerű Magyarországon, a fiatalok a legmotiváltabbak a saját vállalkozás elindítására. Még szabadidőnkből is áldoznánk és üzleti ötletünk is lenne, de a bukástól való félelem és a kezdőtőke hiánya hátráltat leginkább minket, magyarokat abban, hogy önálló lábra álljunk. Többek között erről esett szó a FIVOSZ Fiatal Vállalkozók Hete november 20-i kerekasztal-beszélgetésén, ahol az Amway Globális Vállalkozói Jelentés legutóbbi eredményei mellett a közvetlen értékesítés, mint népszerű vállalkozási forma is terítékre került.

Vállalkozni jó: végre megvalósíthatjuk ötletünket, felépíthetjük saját cégünket, amit sikerre vihetünk. Bár mindez egyszerűnek tűnik, számos külső vagy belső tényező segítheti, vagy éppen hátráltathatja a fiatalokat abban, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek. Minderről a Fiatal Vállalkozók hetén megrendezett kerekasztal-beszélgetésen esett szó, melyen Inotay Petra, a FIVOSZ Alapítvány kuratóriumi elnöke, Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója, Tánczos Edit, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének főtitkára, Boda Andrea, a Caffé Perté tulajdonosa és Varga-Szabó Andrea, az Apple PS Hostess Ügynökség Kft. ügyvezetője vett részt.

A beszélgetés első témája az Amway Globális Vállalkozói Jelentése volt, mely a vállalkozói környezet és a vállalkozói hajlandóság változásait követi nyomon. Az Amway kutatásából kiderül, a vállalkozói létforma továbbra is népszerű itthon és külföldön is. Magyarországon – összhangban a globális tendenciákkal – a fiatalok a legmotiváltabbak, a 35 év alattiak számára a leginkább vonzó (46%) a vállalkozói létforma az eredmények alapján.

Az Amway AGER kutatásának fókuszában minden évben más kiemelt téma áll. A legutóbbi felmérés egyebek mellett arra is választ adott, milyen külső és belső tényezők segíthetik, vagy éppen hátráltathatják az embereket abban, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek. „Az adatokból kiderült: mi, magyarok inkább hajlandóak vagyunk feláldozni szabadidőnket (39%), tele vagyunk üzleti ötlettel (35%) és úgy érezzük, szűkebb környezetünk mindenben mellettünk állna (52%), ha céget alapítanánk. Viszont ami leginkább visszatart bennünket a vállalkozástól, az az, hogy kevesen vállaljuk a bukás kockázatát (14%) és kevesen (12%) tartjuk magunkat képesnek arra, hogy előteremtsük a vállalkozáshoz szükséges kezdőtőkét”- mondta el a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvényen Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.

És vajon milyen hatással vannak a külső tényezők, a gazdasági környezet a vállalkozói hajlandóságra? A felmérésből kiderül: a megkérdezettek negyede szerint a vállalkozáshoz szükséges technológiák itthon is elérhetőek, de kevesen gondolják úgy, hogy érthető adórendszer (14%) és támogató oktatási rendszer (13%) állna rendelkezésre a vállalkozóvá váláshoz. Még ennél is kevesebben vannak azok, akik szerint megfelelő a hazai gazdasági helyzet (10%) és a jogszabályi környezet (9%) a cégalapításhoz.

Bár a vállalkozás indításának lehetősége mindenki számára nyitva áll, de nem mindenki alkalmas rá. Boda Andrea, a Caffé Perté tulajdonosa szerint saját céget indítani, és fenntartani nagyon kemény munka, ami nagy felelősséggel jár. Hozzátette, fontos a kudarctűrő képesség is, hiszen számos nehézséggel kell nap, mint nap szembenézni, és megoldást találni az újabb és újabb kihívásokra.

A kerekasztal-beszélgetés résztevői arra is keresték a választ, milyen lehetőségük van vállalkozás indítására azoknak a fiataloknak, akiknek még nincs konkrét üzleti ötletük. Ennek egyik módja lehet a közvetlen értékesítés. „Az önálló vállalkozás indítása rengeteg kihívással jár és komoly tőkét igényel. A közvetlen értékesítés jó alternatívát kínál a fiataloknak arra, hogy kipróbálják magukat vállalkozóként még akkor is, ha nincs kialakult üzleti elképzelésük. A direkt értékesítő cégeknél adottak a vállalkozáshoz szükséges keretek, emellett rugalmas lehetőséget kínálnak, ahol a fiatalok alacsony kockázat mellett sajátíthatják el a vállalkozáshoz szükséges ismereteket, amit később is, akár hosszú távon kamatoztathatnak” – mondta el a rendezvényen Tánczos Edit, a DSA – Közvetlen Értékesítők Szövetségének főtitkára.

Végül, de nem utolsósorban a munka-magánélet egyensúlyának kérdése is terítékre került, hiszen akár vállalkozóként, akár sikeres felsővezetőként is hatalmas kihívást jelenthet a megfelelő arányok fenntartása, ám alapos tervezéssel és kellő odafigyeléssel meg lehet valósítani.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...