- Hirdetés -

Így áll a látogatókért vívott küzdelem

|

A hírportálok között stabil a 24.hu vezető szerepe, de az Origo és az Index, valamint a Blikk.hu és a Hvg.hu között nagyon szoros a verseny. Trónfosztás történt a gazdasági tematikájú weboldalaknál és hasonló készül a receptoldalaknál, a meteorológiai területen viszont az Időkép verhetetlennek tűnik – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából.

Legtöbbet a televíziós piacon zajló nézettségi versennyel szoktunk foglalkozni, holott a weben zajló csatákhoz képest a televíziózás szinte eseménytelen területnek tűnik. Néhány netes kategóriában viszont havonta változik, hogy épp ki számít piacvezetőnek. Ráadásul a kisebb tematikák sincsenek olyannyira lemaradva a leglátogatottabb szereplőktől, mint a televízió esetében, például a vezető receptes oldalak simán összehoznak havi 2,5 milliós látogatószámot.

Online ligák

Az internetes híroldalak továbbra is több ligára oszthatók. Van a háromszereplős élboly, ami a 24.huból, az Origóból és az Indexből áll. Utánuk némi lemaradással következik a Blikk.hu, a Hvg.hu, valamint a 444.hu. A havi látogatószámok alapján egyértelmű a 24.hu első helye, különösen erős volt számukra az október, amikor 4,38 millió netezőt értek el, ezzel több mint 400 ezer látogatót vertek a második Origóra. Az Index és az Origo között nagyon kicsi a különbség, havonta változik, hogy épp melyikük ér el több netezőt.

A Blikk. hu és a Hvg.hu között is kifejezetten szoros a versenyt, októberben mindössze 10 ezer látogató volt a kettejük közötti differencia. Az év eddigi részében hét hónapban ért el jobb eredményt Blikk.hu és háromban a Hvg.hu. A 444 nem igazán veszélyezteti ezt a kettőst. Februárban volt egy 1,8 milliós mélypontjuk, ám azóta viszszaerősödtek a 2,5 millió körüli látogatottsági szintre, sőt októberben – nyilván az önkormányzati választásnak köszönhetően – a 2,7 millióra is, de még ez utóbbi is több mint 600 ezres lemaradást jelent a Blikk.hu–Hvg.hu duóhoz viszonyítva.

Érdemes különféle bontásokban is megnézni az adatokat, mert kitűnnek az egyes szereplők erősségei. Mobilon a 24.hu, az Index és a Hvg.hu is valamivel erősebb, mint az összes eszközös elérésnél. Októberben a mobilos látogatószám alapján a 24.hu előnye hatalmas volt, az Index a második helyen állt, a Blikk pedig közel járt az Origóhoz. Amennyiben csak a desktopos eredményeket nézzük, akkor októberben Index, Origo, 24.hu volt a sorrend. Nem havi, hanem átlagos napi elérést vizsgálva megint csak változik a sorrend, hiszen ez a mérőszám az Index nagy erőssége. Októberben a napi átlaguk 955 ezret tett ki, ami bő 100 ezres előny a 24.hu előtt, ebben az öszszevetésben pedig a harmadik helyre jött fel a Blikk.hu.

Erősödő Portfolio

Az üzleti tematikájú weboldalaknál élessé vált a verseny az idén. Egy éve ilyenkor még kényelmes előnnyel vezetett mindenki más előtt a Napi. hu, az idén azonban nagyon felzárkózott rájuk a Portfolio, olyannyira, hogy októberben már át is vették a vezetést közel 2,2 milliós havi látogatószámmal, ami 250 ezres előny a Napi előtt.

Lassan a Napinak hátrafelé is kell figyelnie, hiszen harmadik helyen a Portfolio testvéroldala, a Pénzcentrum áll. Egyelőre a Napi.hu-nak van előttük egy bő félmilliós havi előnye, de ez ledolgozható, hiszen tavaly a Portfolio ennél is jobban le volt maradva tőlük. Az Mfor és a Privátbankár között a fentiekhez hasonló éles küzdelem zajlik. A Világgazdaság online változata kissé lemaradva követi őket, pedig két évvel ezelőtt még előttük jártak. A gazdasági tematikánál tavaly ősszel az Üzletrész és az Investor volt a sereghajtó, azonban ezeket azóta a New Wave Media szépen csöndben megszüntette.

Receptverseny

A receptoldalak két legerősebb szereplője a Central Médiacsoport által pár éve felvásárolt Nosalty és a Mediaworkshöz tartozó Mindmegette. Egy éve azt írtuk, hogy a Nosalty előnye akkora, amit nehezen fog behozni a Mindmegette, de erre alaposan rácáfoltak. Az idén a Mindmegette gyakorlatilag beérte a piacvezetőt, a havi elérés terén minimális közöttük a különbség, pedig a Nosalty látogatószáma is növekszik. Októberben például a Nosalty 2,55 milliós látogatószámától a Mindmegette csak 28 ezerrel maradt el.

Érdemes megemlékezni a piac harmadik legerősebb szereplőjéről, a Receptnekedről is. Bár a két vezető szájttól jelentős a lemaradásuk, de a havi egymilliós elérésük nem kevés, ráadásul mögöttük nem egy nagy kiadó áll, hanem egy Budai István nevű egyéni vállalkozó.

A meteorológiai oldalaknál pont ellentétes trend látszódik, mint a receptes témakörnél, azaz itt a piacvezető egyre inkább ellép mindenkitől. Két éve az Időképet egyes hónapokban még megszorongatta a New Wave Mediához tartozó Köpönyeg, ám azóta inkább távolodtak tőlük. Az Időkép májustól augusztusig havi kétmillió feletti látogatót ér el, a számukra főszezont jelentő nyári időszakon kívül pedig valamivel kétmillió alatt tanyáznak. Ehhez képest a második Köpönyeg csak augusztusban tudta megugrani az egymilliós szintet, októberben pedig több mint egymillió látogatóval vezetett előttük az Időkép. Az Országos Meteorológiai Szolgálat oldala, a met.hu a 300– 500 ezres sávban, az Eumet.hu pedig 80–200 ezres látogatottsági szinten mozog. Jelen állás szerint tehát senki nem veszélyezteti az Időkép piacvezető helyét.

(Adatok forrása: rating.gemius.com, Hungary, DKT-Gemius (15+ domestic audience 2019-10-01 – 2019-10-31, RU))

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...