- Hirdetés -

2019-ben a TV2 Csoport a legnézettebb csatornaportfólió (x)

|

2019-ben a TV2 Csoport mindhárom célcsoporton (A18-59, A18-49 és A4+) vezet az RTL Magyarországgal szemben, így a legnézettebb csatornaportfólió (január 1-től december 11-ig tartó időszak). Ha a megnyert napok számát vizsgáljuk a TV2 Csoport idén 346 napból 222-t nyert meg az RTL Magyarország 124 napjával szemben. A TV2 Csoport kábelcsatornái pedig minden hónapban magabiztosan nyerték a nézettségi versenyt. (x)

A TV2 Csoport mindhárom vizsgált célcsoportban (A18-59, A18-49 és A4+) vezet az RTL Magyarországgal szemben, így a legnézettebb csatornaportfólió (január 1-től december 11-ig tartó időszak). Figyelembe véve az összes olyan csatornát, ami valaha az RTL Magyarországhoz vagy a TV2 Csoporthoz tartozott (mindhárom célcsoportot vizsgálva (A18-59, A18-49 és A4+)), ilyen csoportszintű éves eredmény legutóbb 2001-ben volt, amikor a két csoportot még kizárólag a főcsatornák alkották. A piaci változások, a csatornák számának növekedése miatt az eredmények értelmezését nem célszerű kizárólag a két legnagyobb csatornára korlátozni.

2019 éves átlagban a televíziós portfóliók versenyében (januártól 1-től december 11-ig) a TV2 Csoport a teljes lakosság körében 3,9 százalékponttal, a 18-59-es korosztályt tekintve 0,6 százalékponttal, míg a 18-49-es korcsoportban 0,1 százalékponttal erősebb az RTL Magyarországnál.

Ha a megnyert napok számát vizsgáljuk portfólió szinten, a TV2 Csoport idén 346 napból 222-t nyert meg az RTL Magyarország 124 napjával szemben. Ez viszont az eredmények mesterséges felduzzasztása, hiszen azt feltételezi, hogy a napi győztes portfólión kívül semmi mást nem néztek. Ezért mi a piaci standard megközelítést tekintjük mérvadónak az eredmények értelmezésekor és a portfólió shr-eket hasonlítjuk össze, ahol hosszú idő után, idén éves átlagban szintén a TV2 Csoport vezet.

A főcsatornákat tekintve 2019 éves átlagban az RTL Klubról ismét elmondható, hogy tovább csökkent a közönségaránya, ahogy ez az elmúlt években is megfigyelhető volt. A TV2 ezzel szemben megállította a csökkenést, sőt, minimálisan növekedni is tudott ellentétben legnagyobb konkurensével.

Szeptember-október-novemberben az RTL Klub átlagban és minden egyes hónapban alacsonyabb közönségarányt (SHR%) ért el, mint egy évvel ezelőtt. Átlagban a TV2 minimálisan javított, szeptemberben és októberben pedig a csatorna az egy évvel korábbi eredményéhez képest jobban teljesített (TV2 A18-59 Live+As Live, teljes nap – 2018 szeptember-november 8,3% SHR; 2019 szeptember-november 8,4% SHR).

A TV2 Csoport kábelcsatornái magabiztosan vezetnek, 2019-es éves átlagban 15,0% SHR eredménnyel, míg második helyen az RTL Magyarország kábelcsatornái 12,9% SHR-rel állnak. Minden hónap a TV2 kábelcsatornáinak győzelmével zárult. A TV2 hét legnézettebb kábelcsatornája összességében magasabb közönségarányt ér el, mint az RTL Magyarország szintén 7 csatornával (13,3% vs. 13,0% SHR, A18-59 Live+As live, 2019. feb. 17. – dec. 11). A TV2 Csoportban szerepelnek olyan tematikus csatornák, amelyek műfajukból adódóan nem összehasonlíthatóak egy általános szórakoztató kábelcsatornával (Pl. a gasztro vagy sportcsatornák).

A TV2 sikerműsora, a Sztárban Sztár leszek! átlagosan 35%-kal magasabb SHR-t ért el, mint az RTL Klub az azonos idősávban (A18-59 Live+As live). A részben vele szemben futó Jófiúk mindössze 10,6%-os átlag közönségarányt tudott elérni vasárnap esténként (A18-59 Live+As Live, szeptember 1. – december 8.).

A TV2 Mokka című reggeli műsora a 18-59-es korcsoportot vizsgálva átlagosan 9,1 százalékponttal nagyobb közönségarányt szállít, mint az RTL Klub az azonos idősávban. (szeptember 1-től december 12-ig terjedő időszak). Az október 14-én indult Mokkacino szintén magabiztosan vezet a vele egyidőben futó konkurens programokkal szemben (A18-59 Live+As Live).

Idén nyáron bevezettünk egy új műsort, amely szintén az infotainment családot erősíti. A Tények Plusz közvetlenül a Tények után jelentkezik és a nézettségi adatok alapján elmondható, hogy gyorsan a nézők egyik kedvencévé vált. 14,6%-os átlagos közönségarányával a főműsoridő biztos pontja, egyúttal átmenetet képez a csatorna klasszikus hírműsora és a szórakoztató saját gyártásai között (A18-59 Live+As Live, szeptember 1-től december 12-ig terjedő időszak). A Tények Plusz napról-napra szoros versenyben van az RTL Klub emblematikus infotainment műsoraival, igazán bravúros eredmény a mindössze közel öt hónapja indult magazinműsortól, hogy a 18 évesnél idősebb korosztályban már az első számú választás a műsorsávban.

A TV2 kreatív csapata számos új szórakoztató és fikciós műsor fejlesztésén dolgozik. A sikeres idei szériák után 2020-ban visszatér a Bezár a Bazár, a Séfek Séfe és a Sztárban Sztár leszek! Rögtön az év elején januárban pedig második évadával folytatódik a TV2 Csoport legsikeresebb sport-realityja, az Exatlon Hungary. (x)

 

Általános célcsoport: A18-59 Live+As Live

Forrás: Nielsen Közönségmérés

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...