- Hirdetés -

Szoros nézettségi versennyel indult az év

|

Nyerte ugyan a hetet az RTL Klub, de nem sokkal és a vadonatúj sorozatuk gyengén startolt, viszont a Drága örökösök továbbra is sok nézőt vonz. A TV2 a Tények, a Mintaapák és az Exatlon eredményének is örülhetett. Az RTL Klub negyedik éve adja ugyanazt a két filmet szilveszterkor, de úgy tűnik, nekik van igazuk.

A karácsony hetét nyerte a TV2 a 18-49 éveseknél és főműsoridőben, a múlt héten viszont 1 százalékpontos előnnyel az RTL Klub vezetett. Mindez amúgy meglehetősen alacsony heti közönségarányokat jelentett, az RTL Klub esetében 11,7, a TV2-nél 10,7 százalékot.

A nyert esték számában nagyon kiegyenlített volt az elmúlt hét. Az RTL Klubé volt a hétfő, a kedd és a szombat este. A TV2 nyerte a szerdai, pénteki és vasárnapi főműsoridőt, a csütörtök pedig 12,9-12,9 százalékos eredménnyel döntetlent hozott.

Pici előnnyel, de a TV2 saját pályájának számító 18-59 éveseknél és teljes napon is az RTL Klub nyerte a hetet, miután 8,9 százalékos share-t hoztak össze a TV2 8,6 százalékával szemben.

Csatornacsoportok terén azonban a TV2 Csoport nyert, még az RTL számára kedvezőbb bontásban is, azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Konkrétan a TV2 Csoport csatornái 26,8 százalékos, az RTL Magyarország 23,8 százalékos közönségarányt produkált.

1. hét / 52. hét / 51. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 11,7% / 10,8% / 16,3%
TV2 – 10,7% / 11,1% / 6,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (1. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Barátok közt – 8,7%
Híradó – 17,8% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8%
Drága örökösök – 17,1%
Bátrak földje – 11%
Barátok közt ismétlés – 6,9%

TV2
Tények – 13,5% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,9% – keddtől szombatig
Mintaapák – 13,6%
Exatlon Hungary – 14,7%

Az RTL Klub megint trollkodósra fogta a szilvesztert, ugyanis a negyedik december 31-i estét tudták le ugyanazzal a két Bud Spencer – Terence Hill filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel. Persze valószínűleg a nézők többségének ez fel sem tűnt.

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

A teljes lakosságnál mindkét film az elmúlt négy szilveszter leggyengébb nézőszámát hozta, de még ez az eredmény sem rossz. A 18-49 éveseknél a Különben dühbe jövünk gyakorlatilag a két évvel ezelőtti nézőszámot ismételte meg, az És megint dühbe jövünk pedig kicsit még túl is teljesítette a 2017 szilveszteri adást.

A lényeg pedig az, hogy mindkét célcsoportnál a filmek nyerték a sávjukat és a 15,2 százalékos eredményével ez volt az RTL Klub legerősebb estéje a múlt héten. Ez alapján még van pár szilveszter ebben a két filmben.

De nézzünk egy RTL Klubnak kellemetlenebb témát, a Bátrak földjét. A sorozat első része január elsején 11,7 százalékos share-rel kezdett és nem nyerte az adott műsorsávot sem. A rá következő két napban pedig a közönségaránya és a nézettsége is tovább olvadozott és ezeken a napokon is verte a sorozatot a TV2-s Exatlon.

Ugyanakkor persze ez alapján még nem nevezhető bukásnak a sorozat, a mostani hét nézettségi adatai majd több infót adnak a Bátrak földje teljesítményéről. Illetve az első három részt még december végén az RTL Most+-on is meg lehetett nézni, bár sanszos, hogy nem ez húzta le a lineáris nézőszámát.

A Drága örökösök viszont erősen kezdte a legújabb évadát, olyannyira, hogy a 18-49 éveseknél a pénteki epizód volt (283 ezer nézővel) az RTL Klub legnézettebb heti műsora.

A TV2-n jól kezdte az évet a Mintaapák és az Exatlon, mindkét műsor bőven a csatornaátlag feletti eredményeket produkált. Sőt, a hét legnézettebb műsorát is a TV2 adta, méghozzá a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Ez pedig a január elsejei Tények és Tények Plusz volt, amelyek a kereskedelmi célcsoportnál 300 ezer körüli, a teljes lakosságnál közel egymillió nézőt ültettek a képernyők elé.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2020_1het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség 2020 1 hét teljes lakosság

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...