Nyerte ugyan a hetet az RTL Klub, de nem sokkal és a vadonatúj sorozatuk gyengén startolt, viszont a Drága örökösök továbbra is sok nézőt vonz. A TV2 a Tények, a Mintaapák és az Exatlon eredményének is örülhetett. Az RTL Klub negyedik éve adja ugyanazt a két filmet szilveszterkor, de úgy tűnik, nekik van igazuk.
A karácsony hetét nyerte a TV2 a 18-49 éveseknél és főműsoridőben, a múlt héten viszont 1 százalékpontos előnnyel az RTL Klub vezetett. Mindez amúgy meglehetősen alacsony heti közönségarányokat jelentett, az RTL Klub esetében 11,7, a TV2-nél 10,7 százalékot.
A nyert esték számában nagyon kiegyenlített volt az elmúlt hét. Az RTL Klubé volt a hétfő, a kedd és a szombat este. A TV2 nyerte a szerdai, pénteki és vasárnapi főműsoridőt, a csütörtök pedig 12,9-12,9 százalékos eredménnyel döntetlent hozott.
Pici előnnyel, de a TV2 saját pályájának számító 18-59 éveseknél és teljes napon is az RTL Klub nyerte a hetet, miután 8,9 százalékos share-t hoztak össze a TV2 8,6 százalékával szemben.
Csatornacsoportok terén azonban a TV2 Csoport nyert, még az RTL számára kedvezőbb bontásban is, azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Konkrétan a TV2 Csoport csatornái 26,8 százalékos, az RTL Magyarország 23,8 százalékos közönségarányt produkált.
1. hét / 52. hét / 51. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 11,7% / 10,8% / 16,3%
TV2 – 10,7% / 11,1% / 6,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (1. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Barátok közt – 8,7%
Híradó – 17,8% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8%
Drága örökösök – 17,1%
Bátrak földje – 11%
Barátok közt ismétlés – 6,9%
TV2
Tények – 13,5% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,9% – keddtől szombatig
Mintaapák – 13,6%
Exatlon Hungary – 14,7%
Az RTL Klub megint trollkodósra fogta a szilvesztert, ugyanis a negyedik december 31-i estét tudták le ugyanazzal a két Bud Spencer – Terence Hill filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel. Persze valószínűleg a nézők többségének ez fel sem tűnt.
Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer
És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer
A teljes lakosságnál mindkét film az elmúlt négy szilveszter leggyengébb nézőszámát hozta, de még ez az eredmény sem rossz. A 18-49 éveseknél a Különben dühbe jövünk gyakorlatilag a két évvel ezelőtti nézőszámot ismételte meg, az És megint dühbe jövünk pedig kicsit még túl is teljesítette a 2017 szilveszteri adást.
A lényeg pedig az, hogy mindkét célcsoportnál a filmek nyerték a sávjukat és a 15,2 százalékos eredményével ez volt az RTL Klub legerősebb estéje a múlt héten. Ez alapján még van pár szilveszter ebben a két filmben.
De nézzünk egy RTL Klubnak kellemetlenebb témát, a Bátrak földjét. A sorozat első része január elsején 11,7 százalékos share-rel kezdett és nem nyerte az adott műsorsávot sem. A rá következő két napban pedig a közönségaránya és a nézettsége is tovább olvadozott és ezeken a napokon is verte a sorozatot a TV2-s Exatlon.
Ugyanakkor persze ez alapján még nem nevezhető bukásnak a sorozat, a mostani hét nézettségi adatai majd több infót adnak a Bátrak földje teljesítményéről. Illetve az első három részt még december végén az RTL Most+-on is meg lehetett nézni, bár sanszos, hogy nem ez húzta le a lineáris nézőszámát.
A Drága örökösök viszont erősen kezdte a legújabb évadát, olyannyira, hogy a 18-49 éveseknél a pénteki epizód volt (283 ezer nézővel) az RTL Klub legnézettebb heti műsora.
A TV2-n jól kezdte az évet a Mintaapák és az Exatlon, mindkét műsor bőven a csatornaátlag feletti eredményeket produkált. Sőt, a hét legnézettebb műsorát is a TV2 adta, méghozzá a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Ez pedig a január elsejei Tények és Tények Plusz volt, amelyek a kereskedelmi célcsoportnál 300 ezer körüli, a teljes lakosságnál közel egymillió nézőt ültettek a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.